دانشگاه علوم پزشکی تهران از کشور های منطقه اوراسیا دانشجو می پذیرد

به گزارش مجله ایرکا، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مأموریت حوزه بین الملل در سال 1401 از برنامه ریزی برای پذیرش دانشجوی خارجی از کشور های منطقه اوراسیا و چین و اندونزی اطلاع داد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران از کشور های منطقه اوراسیا دانشجو می پذیرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدحسین آیتی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجتبی نیازی، پزشک مقیم ستاد راهنمایی دانشگاه از بیمارستان های جامع بانوان آرش و بچه ها بهرامی بازدید کردند و ضمن رصد فعالیت این مجموعه ها در جریان نحوه خدمت رسانی به بیماران اورژانس و بستری قرار گرفتند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برنامه ها و مأموریت های حوزه بین الملل دانشگاه در سال 1401، گفت: برنامه استراتژیک چهار ساله این مجموعه تدوین و به تصویب هیأت رئیسه دانشگاه رسیده و مطابق با آن برنامه های امسال نیز کاملاً تعیین و طرح ریزی شده است.

وی با تأکید بر اینکه معاونت بین الملل طی سال پیش رو درصدد رشد و توسعه فعالیت های بین المللی است که از قبل شروع شده، توضیح داد: در این راستا توسعه تعاملات با مراکز علمی و آکادمیک بین المللی با توسعه فعالیت میز ها و اتاق های همکاری علمی دانشگاه با کشور های مختلف برای سال 1401 هدف گذاری شده است.

آیتی افزود: در بحث جذب دانشجویان خارجی نیز در کنار افزایش تعداد این دانشجویان، پذیرش از کشور های نو و به ویژه منطقه اوراسیا و کشورهایی، چون چین و اندونزی در دستور کار واقع شده است.

وی از کوشش این مجموعه برای راه اندازی سامانه ای جامع از اطلاعات دانشجویان بین المللی دانشگاه اطلاع داد و گفت: این سامانه تمامی اطلاعات دانشجویان اعم از شرایط تحصیلی، اقتصادی، امور کنسولی و خوابگاهی آن ها را گردآوری و به صورت داشبورد ارائه می نماید.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به شروع به کار واحد گردشگری سلامت معاونت بین الملل در ماه های پایانی سال 1400 اعلام نمود: متولی مقوله گردشگری سلامت در دانشگاه معاونت درمان است و تا به امروز جلسات مختلفی میان دو مجموعه برگزار و بخشی از وظایف و اقدامات مهم از جمله تبلیغات، برندینگ و بیماریابی به معاونت بین الملل دانشگاه محول شد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی هیأت رئیسه دانشگاه برای بازدید از مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه در ایام نوروز، امروز فرصتی برای حضور در بیمارستان های آرش و بهرامی و قدردانی از زحمات همکاران زحمت کش و خدوم این دو مجموعه فراهم شد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این بازدید ها بعلاوه امکانی برای آگاهی از نحوه خدمات رسانی به بیماران و بیان دغدغه ها و مسائل موجود ایجاد می نماید که امیدواریم با طرح این مباحث در سطح هیأت رئیسه دانشگاه راه چاره های مناسبی برای حل وفصل آن ها پیش بینی و اجرایی گردد.

آیتی با اشاره به اینکه خوشبختانه در هر دو بیمارستان شاهد ارائه خدمات مناسب کادر درمان به مراجعه کنندگان و بیماران هستیم، گفت: همکاران ما در این مجموعه ها با انرژی بالا و رویی گشاده پذیرای بیماران و همراهانشان هستند و در دو بیمارستان فعالیت مؤثر پزشکان متخصص مقیم، اعضای هیأت علمی، پرستاران، رزیدنت ها و اینترن ها قابل مشاهده است.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام نمود: این در حالی است که سیستم آموزش نیز در کنار فعالیت بهداشتی و درمانی در بیمارستان های آرش و بهرامی طی ایام نوروز فعال بوده و اینترن ها در این مراکز تحت آموزش پزشکی هستند.

معاون بین الملل دانشگاه با اشاره به تداوم خدمات پاراکلینکی این بیمارستان ها در نوروز، چون دیگر ایام سال، اضافه نمود: بسیار شادمان کننده است که خدمات تخصصی و درمانی بیمارستان های دانشگاه در تعطیلات نوروز نه تنها متوقف نمی گردد بلکه با برترین کیفیت و با حضور فعال کادر درمان، متخصصان و اعضای هیأت علمی ادامه دارد.

آیتی از پیگیری شرایط بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان ها اطلاع داد و گفت: در مجموع سیر بستری این بیماران نزولی است و در حال حاضر چهار بیمار کرونایی در بیمارستان آرش و هفت نفر در بیمارستان بهرامی بستری هستند که برای همه آن ها آرزوی سلامتی داریم.

وی حضور نیروی انسانی توانمند و متخصص در نظام سلامت کشور و به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی تهران را مهم ترین نقطه قوت مراکز درمانی و بیمارستانی دانست و ادامه داد: به نظر می رسد باید توجه بیشتری به ارتقای تجهیزات و افزایش کیفیت فضا های فیزیکی این مراکز با هدف ارائه خدمات بهتر به بیماران گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1399

به "دانشگاه علوم پزشکی تهران از کشور های منطقه اوراسیا دانشجو می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علوم پزشکی تهران از کشور های منطقه اوراسیا دانشجو می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید