ملاقات آنلاین پوتین، مرکل و ماکرون درباره دونباس در اوکراین

به گزارش مجله ایرکا، سخنگوی کرملین از توافق درباره برگزاری یک کنفرانس ویدئویی با شرکت روسای جمهوری روسیه و فرانسه و صدر اعظم آلمان اطلاع داد که وخامت اوضاع در منطقه دونباس اوکراین در مرکز توجه آن قرار خواهد داشت.

ملاقات آنلاین پوتین، مرکل و ماکرون درباره دونباس در اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه بیان کرد که توافق در مورد برگزاری یک کنفرانس ویدئویی سه جانبه با شرکت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه بدست آمده است و یکی از موضوعات اصلی این مذاکرات، اوضاع کنونی در منطقه دونباس اوکراین خواهد بود.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: بدون تردید، در چنین کنفرانس ویدئویی آنالیز اوضاع کنونی در منطقه دونباس اوکراین در دستور کار قرار خواهد داشت. البته این تنها موضوع مذاکرات رهبران سه کشور روسیه، آلمان و فرانسه نخواهد بود و دیگر مسائل مورد علاقه طرفین نیز مورد گفتگو قرار می گیرد .

سخنگوی کرملین یادآور شد که این کنفرانس ویدئویی در چارچوب مذاکرات گروه نرماندی انجام نمی گردد و به همین دلیل ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به آن دعوت نشده است. وی همچنین گفت که رئیس جمهوری روسیه فعلاً هیچ برنامه ای برای مذاکره با همتای اوکراینی خود ندارد.

پسکوف در عین حال تأکید کرد که وخامت اوضاع در خط تماس درگیری ها در منطقه دونباس که بسیار نگران کننده و غم انگیز است، به اقدامات تحریک آمیز نیروهای دولتی اوکراینی و نقض توافقات صلح از سوی مقامات کی یف مربوط می گردد.

در این رابطه، در خبر دیگری گزارش شده، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین بیان کرد، هر گونه مذاکره درباره این کشور، بدون حضور نمایندگان اوکراین غیرقابل قبول است. آلیگ نیکولینکو گفت: مواضع ما در این خصوص واضح است، هیچ مذاکره ای درباره اوکراین بدون حضور نمایندگان این کشور قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد که حرکت به سمت حل و فصل اوضاع در دونباس و برقراری رژیم آتش بس در این منطقه، تنها در ترکیب کامل گروه چهارجانبه نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) امکان پذیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 921

به "ملاقات آنلاین پوتین، مرکل و ماکرون درباره دونباس در اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات آنلاین پوتین، مرکل و ماکرون درباره دونباس در اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید