خبرنگاران اتحادیه اروپا در خصوص تحریم 6 روسی به توافق رسید

به گزارش مجله ایرکا، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری دویچه وله گزارش داد که اتحادیه اروپا در خصوص تحریم 6شهروند روسیه و یک سازمان به دلیل مسمومیت الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه موافقت نموده است.

خبرنگاران اتحادیه اروپا در خصوص تحریم 6 روسی به توافق رسید

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگاران، مقامات اروپایی به خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری آلمان (DPA) اعلام کردند که سفیران اتحادیه اروپا در نشست بروکسل موافقت کردند که (در خصوص تحریم شهروندان روسیه) میزان مسدود شدن دارایی و ممنوعیت سفر را مشخص نمایند و در باره جزئیات آن در روزهای آینده تصمیم گیری گردد.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه پیش از این تهدید نموده بود که در صورت اعمال تحریم ها، تماس های دیپلماتیک با کشورهای غربی را متوقف خواهد نمود.

لاوروف روز سه شنبه در یک کنفرانس سیاست خارجی گفت: ما احتمالاً مجبوریم به طور موقت تماس با کسانی که در غرب مسئول سیاست خارجی هستند و نیازی به گفت وگو با احترام متقابل ندارند را متوقف کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه تهدید کرد که به هر نوع تحریم به نوع خود پاسخ خواهد داد.

ناوالنی که یکی از اصلی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری اعلام کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

تمام ابعاد شرایط پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشورهای غربی بویژه آمریکا از این مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بارها در این مورد نارضایتی خود را اعلام نموده و خواهان همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه دریافت از تحقیقات شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 593

به "خبرنگاران اتحادیه اروپا در خصوص تحریم 6 روسی به توافق رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتحادیه اروپا در خصوص تحریم 6 روسی به توافق رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید