راز زیبایی دست ها چیست؟

به گزارش مجله ایرکا، بیشتر متخصصان پوست توصیه می نمایند پوست صورت را نهایتاً دو بار در طول شبانه روز بشوییم. اما دررابطه با پوست دست ها چطور؟

راز زیبایی دست ها چیست؟

راز زیبایی دست ها یکی از مهم ترین مسائل زیبایی است. بیشتر متخصصان پوست توصیه می نمایند پوست صورت را نهایتاً دو بار در طول شبانه روز بشوییم. اما دررابطه با پوست دست ها چطور؟ پاکیزگی دست ها از آلودگی های محیطی، احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد؛ بنابراین لازم است در طول روز چندین بار دست هایمان را با آب و مایع شوینده بشوییم و از آلودگی ها پاک کنیم.

با شست وشوی مکرر دست ها می توان از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کرد. اما به این صورت پوست دست ها خشک و زبر می شود و پس از مدتی دچار لک های پوستی خواهد شد.

با وجود چنین شرایطی باید منتظر پیری زودرس پوست دست هایمان بمانیم یا راهکاری برای زیبایی دست ها وجود دارد؟ در ادامه از مهم ترین راز زیبایی دست ها پرده برمی داریم و مهم ترین راهکارهای داشتن دستانی سفید و زیبا را توضیح می دهیم.

مهم ترین راز زیبایی دست ها

به نظرتان چگونه دست های زیبا داشته باشیم؟ آیا می توان پاکیزگی و زیبایی دست ها را به صورت هم زمان تضمین کرد؟

شستن مداوم دست ها با آب و صابون یا مایع شوینده، باعث خشکی پوست دست ها و کاهش رطوبت آن می شود. برای جلوگیری از این مشکل لازم است از برسان و مرطوب نماینده دست بهره ببرید. کرم مورینگا یکی از برترین محصولاتی است که رطوبت دست های شما را تأمین می نماید.

این محصول از مواد مؤثری مانند روغن رزهیپ، روغن مورینگا، روغن آرگان، روغن هسته انگور، ویتامین های A و E و… تشکیل شده و باعث افزایش استحکام و برطرف خشکی پوست دست ها می شود.

مهم ترین راز زیبایی دست ها در استفاده مداوم از آب رسان و مرطوب نماینده است. به این صورت رطوبت پوست دست ها تأمین شده و از خشکی و پیری زودرس آن جلوگیری می شود. اما با استفاده از کرم مورینگا می توانید علاوه بر برطرف خشکی، از پوست حساس دست ها در برابر نور خورشید و آلودگی های محیطی نیز محافظت کنید!

چگونه دست های زیبا داشته باشیم؟

اینکه چگونه دست های زیبا داشته باشیم به نحوه مراقبت ما از پوست دستانمان برمی شود. با استفاده از محصولات مراقبت پوست دست و بعضی راهکارهای ساده می توان از خشکی، تیرگی، لک های پوستی و پیری زودرس پوست دست ها جلوگیری نموده و زیبایی دست ها را افزایش داد.

در ادامه بعضی از راه های داشتن دست زیبا را مورد آنالیز قرار می دهیم و در سرانجامی مقاله به آنالیز روش های خانگی مراقبت از پوست دست می پردازیم.

از ضدآفتاب مخصوص دست بهره ببرید

به نظرتان چگونه دستانی سفید داشته باشیم؟ برای داشتن دست هایی زیبا و سفید احتیاج به یک ضدآفتاب مناسب خواهید داشت. برخلاف باور بسیاری از افراد، ضدآفتاب تنها برای پوست صورت مورداحتیاج نیست؛ در واقع برای محافظت از هر قسمت از پوست که با آفتاب در تماس است به ضدآفتاب احتیاج خواهید داشت.

با استفاده مداوم از ضدآفتاب می توانید از تیرگی، ایجاد لک های قهوه ای و پیری زودرس پوست دست ها جلوگیری کنید. ذکر این نکته لازم است که بعضی از کرم های مرطوب نماینده پوست نیز دارای SPF 15 یا بالاتر هستند.

استفاده از دستکش را از قلم نیاندازید

از راه های داشتن دست زیبا می توان به استفاده از دستکش ظرف شویی و باغبانی اشاره نمود. تماس دست ها با مایع ظرف شویی و مواد شیمیایی باعث خشکی و پیری زودرس پوست می شود. اما با استفاده از دستکش مناسب می توان از این مسائل جلوگیری کرد.

بعلاوه پوست بسیاری از افراد به مواد شیمیایی از جمله انواع سفیدنماینده ها و ضدعفونی نماینده ها واکنش نشان می دهد. در این مواقع احتمال پوسته پوسته شدن، سوزش و قرمزی پوست دست ها وجود دارد؛ بنابراین توصیه می کنیم تا در حین نظافت منزل یا اموری مانند باغبانی از دستکش مناسب بهره ببرید.

در کنار دستکش ظرف شویی، اینکه چگونه دست های زیبا داشته باشیم به استفاده یا عدم استفاده از دستکش مناسب در فصل زمستان نیز بازمی شود. سردی هوا باعث خشکی دست ها می شود و آسیب جبران ناپذیری را به پوست دست ها وارد می نماید، بنابراین در پاییز و زمستان حتماً از دستکش مناسب بهره ببرید.

به نظرتان چگونه دست های زیبا داشته باشیم؟ آیا می توان تیرگی دست ها را از بین برد؟ برای این کار احتیاج به یک روغن ماساژ مناسب و کمی صبوری خواهید داشت.

کمی روغن یا لوسیون مناسب را روی دست هایتان بریزید و ماساژ دست ها را با حرکات دایره ای انجام دهید. به این صورت خون رسانی به دست ها بیشتر شده و پوست با استفاده از مواد مغذی تغذیه می شود.

پوست دستتان را اسکراب کنید

اینکه چگونه دستانی سفید داشته باشیم به نحوه مراقبت های پوستی ما برمی شود. برای مثال با اسکراب و لایه برداری پوست دست ها می توانیم لایه های مرده پوست را پاک سازی نموده و رنگ دست ها را یک تا دو درجه روشن تر کنیم!

برای اسکراب دست ها می توانید از محصولات برندهای مختلف ایرانی یا خارجی بهره ببرید. بعلاوه امکان تهیه لایه بردار خانگی با استفاده از موادی مانند شکر، قهوه، روغن زیتون، لیموترش و… وجود دارد.

راه های داشتن دست زیبا با ماسک های خانگی

همه ما دوست داریم بدانیم که چگونه دستانی سفید داشته باشیم؟! برای رسیدن به این آرزو می توانید از ماسک های خانگی یا ماسک ورقه ای دست بهره ببرید.

در میان برندهای موجود بیو آکوا جزو معدود برندهایی است که به فراوری تخصصی ماسک ورقه ای دست می پردازد؛ اما اگر ماسک های خانگی را ترجیح می دهید می توانید از دستورالعمل زیر بهره ببرید:

استفاده از ماسک ماست و زردچوبه

از راه های داشتن دست زیبا می توان به استفاده از ماسک های خانگی مانند ماست و زردچوبه استفاده کرد. برای تهیه این ماسک دو قاشق ماست را با اندازه مناسبی از زردچوبه مخلوط نموده و روی دست هایتان ماساژ دهید. برای تأثیر بیشتر می توانید اندازهی عسل یا شکر را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

اجازه دهید این ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان باقی بماند، سپس دست هایتان را با آب ولرم بشویید. ذکر این نکته لازم است که برای جلوگیری از زردشدن رنگ دست ها بر اثر تماس با زردچوبه می توانید از تونر یا گلاب یاری بگیرید.

استفاده از ماسک شیر و ژلاتین

اگر این سؤال برایتان پیش آمده که چگونه دستانی سفید داشته باشیم، بهتر است حتماً ماسک شیر و ژلاتین را امتحان کنید. برای تهیه این ماسک 2 تا 3 قاشق شیر را گرم کنید. یک قاشق غذاخوری ژلاتین را به آن اضافه نموده و اجازه دهید ژلاتین به طور کامل در شیر حل شود.

پس از تهیه ماسک اجازه دهید کمی سردتر شود و سپس آن را روی دست هایتان کمی ماساژ دهید. 10تا 15دقیقه صبر نموده و سپس ماسک را از روی دست هایتان پاک کنید. با استفاده مداوم از این ماسک به مقدار 2 تا 3 بار در هفته، دستانی سفید و زیبا خواهید داشت.

سخن آخر

در این مقاله به آنالیز راه های داشتن دستانی زیبا پرداختیم و مهم ترین راز زیبایی دست ها را برای شما عزیزان توضیح دادیم. در سرانجام توصیه می کنیم برای زیبایی هر چه بیشتر دست هایتان حتماً به زیبایی ناخن ها نیز توجه داشته باشید و از روغن های گیاهی و کرم مخصوص ناخن بهره ببرید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1554

به "راز زیبایی دست ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز زیبایی دست ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید