راز مردمانی که عجیب ترین ظاهر را دارند!

به گزارش مجله ایرکا، موی بلوند معمولاً با افراد سفیدپوست یا قفقازی مرتبط است. با این حال، جمعیت خاصی از افراد با پوست تیره و مو های بلوند وجود دارد.

راز مردمانی که عجیب ترین ظاهر را دارند!

به گزارش خبرآنلاین، آن ها با نام ملانزیایی شناخته می شوند. Jules Dumont DUrville اصطلاح ملانزیا را برای اولین بار در سال 1832 ابداع کرد تا به مجموعه خاصی از جزایر اشاره کند که جدا از میکرونزی و پلی نزی بودند. مردم بومی ملانزیا، یک زنجیره جزیره در شمال شرقی استرالیا، به عنوان ملانزی شناخته می شوند. کشور هایی مانند فیجی، پاپوآ گینه نو، کالدونیای تازه و جزیره سلیمان در میان جزایر ملانزی وجود دارند.

مو های طلایی طبیعی و رنگ تیره خیره نماینده مردم ملانزی را در میان سایر اقوام متمایز می نماید. پنج تا ده درصد از مردم بومی مو های بلوند دارند که منبع باشکوهی برای توجه است.

منشا مو های طلایی ملانزی ها در طول سال ها موضوع چندین نظریه بوده است. مردم محلی می گویند که مو های بلوند آن ها ناشی از قرار گرفتن مکرر در معرض نور خورشید و رژیم غذایی سرشار از ماهی است، علیرغم این واقعیت که بعضی کارشناسان آن را به جریان ژنی از بازرگانان و کاشفان اروپایی که در گذشته از آن بازدید می کردند، نسبت می دهند.

کوشش برای مرتبط کردن مو های خود با تأثیرات خارجی یا تعامل با خارجی ها به طور مداوم رد می گردد.

ملانزیایی ها قومیتی با تنوع قومی هستند که در منطقه ملانزیا در غرب اقیانوس آرام زندگی می نمایند. نام ملانزیا به رنگ تیره بومیان منطقه اشاره دارد و از واژه های یونانی ملاس به معنای سیاه و nesia به معنای جزیره گرفته شده است.

مردم ملانزی دارای میراث فرهنگی غنی هستند که در طول سال ها در قالب طیف وسیعی از اعمال و باور های سنتی منتقل شده است. کشاورزی معیشتی که برای امرار معاش به محصولاتی مانند یام، تارو و سیب زمینی شیرین وابسته است، در روستا های ملانزی رایج است. فرهنگ ملانزیایی در کنار پایکوبی های سنتی، موسیقی و هنر، به خاطر آیین ها، عبادت اجداد و جشن های ماهیگیری معروف است.

تحقیقات بیشتر بعلاوه نشان داده است که جهش خاصی که مو های طلایی این ساکنان جزیره سلیمان را تشکیل می دهد در ژنوم اروپایی ها وجود ندارد. این نتیجه با تحقیقات ژنتیکی جداگانه ای مطابقت دارد که نشان می دهد ساکنان جزیره ای با پوست بسیار تیره دارای ژن منحصر به فرد خود هستند که باعث می گردد مو های بلوند آن ها به طور قابل توجهی متفاوت از مو های اروپایی به نظر برسد.

علاوه بر این، به گفته محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، به نظر می رسد مو های بلوند یک ویژگی منحصر به فرد انسانی است که به طور مستقل در اقیانوسیه ظاهر شده است.

به همین دلیل، شان مایلز، ژنتیک شناس از کالج کشاورزی نوا اسکوشیا در کانادا، در حین انجام یک مطالعه ژنتیکی بر روی نمونه های مو و بزاق 1209 ملانزیایی، دریافت که مو بور ها دارای ژن جهش یافته TYRP1 هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1543

به "راز مردمانی که عجیب ترین ظاهر را دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز مردمانی که عجیب ترین ظاهر را دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید