روایت طنزگونه دغدغه های ذهنی جوانان در آن تهمتن نه، این تهمتن

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، هر یک از موضوعات داستانی این کتاب شامل دغدغه های ذهنی نویسنده است که گرچه در نگاه اول کوچک و کم اهمیت به نظر می رسند ولی در جامعه امروزی، مسایلی عمیق و ریشه دار هستند و به مباحثی از جمله تحصیل و اشتغال جوانان، رواج خرده فرهنگ های غلط و رفتارهای نامطلوب در بین مردم، دغدغه سالمندی، ازدواج، روابط فامیلی از دست رفته، نامگذاری بچه ها، مسکن و فرهنگ کتابخوانی اشاره دارند.

روایت طنزگونه دغدغه های ذهنی جوانان در آن تهمتن نه، این تهمتن

نویسنده در این مجموعه کوشش نموده تا به دور از تکلف و ساختارهای زبانی پیچیده با نگاهی طنزآمیز و نثری ساده و روان و قابل درک برای همه گروه های سنی به مسایل اجتماعی اشاره کند.

به عنوان نمونه درباره نامگذاری بچه ها آورده است: شاید با خودتان فکر کنید این که نام و نام خانوادگی آدم ها چه باشد، تأثیری بر شکل گیری شخصیت آن ها وروند زندگی شان ندارد و یک فکر کاملاً قالبی است و این روانشناس های تلویزیونی توی فکر تان فرونموده اند. از همان هایی که دستی پول داده اند به تهیه کننده برنامه تا بیاوردشان تلویزیون؛ توی یکی از آن برنامه های خانوادگی زرد. بعد هم بنشینند روی یکی از آن مبل های رنگی استودیوی ضبط برنامه و هی حرف بزنند. بعد هم می دانید دیگر، کافی است یک بار تصویرشان در این قاب جادویی دیده گردد، از فردایش هرچه زنگ بزنی به دکان یا همان مطب شان، منشی طرف با صدایی که از همان روز تودماغی شده به شما می گوید که جناب دکتر تا شش ماه دیگر اصلاً وقت ندارند. درحالی که تا روز قبلش داشته مگس می پرانده. ولی من، می خواهم بهتان بگویم که سخت در اشتباه هستید و این موضوع یعنی نام و نام خانوادگی، خیلی هم در زندگی آدم ها مؤثر است و گاهی هم از نوع مخرب آن...

نشر پلات اخیرا کتاب روایت هایی از زندگی تهمتن؛ آن تهمتن نه، این تهمتن را در 210 صفحه با بهای 75 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1574

به "روایت طنزگونه دغدغه های ذهنی جوانان در آن تهمتن نه، این تهمتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت طنزگونه دغدغه های ذهنی جوانان در آن تهمتن نه، این تهمتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید