سفر به سانتورینی ، راهنمای کامل سفر به جزیره زیبای یونانی (تور ارزان یونان)

به گزارش مجله ایرکا، سانتورینی Santorini محبوب ترین و شگفت انگیزترین جزیره کشور یونان است. جاذبه های گردشگری سانتورینی بسیار زیباست و به خاطر شهرهای صخره ای فیرا Fira و اویا Oia که در سواحل غربی یونان و مشرف به کاسه آتشفشانی عمیق و پر شده از آب دریا قرار دارند، مشهور است. بخاطر همین زیبایی بی حد و حصر و منحصر بفرد، این دو شهر از محبوب ترین و رمانتیک ترین مراکز گردشگری یونان برای برگزاری مراسم عروسی و گذراندن ماه عسل می باشند. در جزیره سانتورینی Santorini، می توان به آفتاب گرفتن و شنا کردن در سواحل ماسه ای در سواحل جنوب و شرق و بازدید از مکان باستانی تاریخی آکروتیری Akrotiri پرداخت. این جزیره دارای یک فرودگاه است و کشتی های مسافری و قایق های دو بدنه ای که از بندر آتن Athens و پیرائوس Piraeus به این جزیره رفت و آمد می نمایند. سواحل سانتورینی Santorini در مقایسه با سواحل جزیره های همسایه اش زیبایی کمتری دارند اما از آنجایی که بخاطر فعالیت های آتشفشانی، رنگ صخره ها و ماسه های سواحل آن، مختلف هستند (رنگ های سرخ، مشکی و سفید) بهتر است حتما از آن ها بازدید کنید. در نوشتار دیدنی های سانتورینی، راهنمای کامل سفر به سانتورینی را به شما ارائه می کنیم.

سفر به سانتورینی ، راهنمای کامل سفر به جزیره زیبای یونانی (تور ارزان یونان)

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

برترین زمان برای سفر به سانتورینی Santorini

برترین زمان برای سفر به سانتورینی، ماه آوریل تا اوایل ماه نوامبر است اما اگر می خواهید زمانی که به این جزیره سفر می کنید با آب و هوای عالی روبرو شوید، باید بین ماه های می تا اکتبر که هوا کاملا آفتابی است به این سفر بیایید. البته این را در نظر داشته باشید که ماه های ژوئیه و آگوست، گرمترین ماه ها در زمان سفر به سانتورینی هستند. اگر قصد دارید برای ماه عسل به جزیره رمانتیک سانتورینی سفر کنید، ماه های ژوئن و سپتامبر را انتخاب کنید. مقرون به صرفه ترین ماه ها برای سفر به سانتورینی، ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه هستند که هزینه اقامت در هتل ها در پایین ترین حد ممکن خود قرار دارند. اگر قصد دارید برای بازدید از دیدنی های سانتورینی به آن سفر کنید، بهتر است برای سفر در ماه مارس تا ژوئن یا ماه سپتامبر تا نوامبر برنامه ریزی کنید؛ زیرا شلوغی و هیاهوی دنیاگردان در این ماه ها نسبت به ژوئیه و آگوست (ماه های تابستان) کمتر است. در ماه های تابستان، دنیاگردان بسیار زیادی به این جزیره سفر می نمایند بنابراین می بایست از چندین ماه قبل برای رزرو کردن محل اقامت خود اقدام نمایید.

برترین گزینه های اقامتی در سانتورینی Santorini

در سفر به سانتورینی Santorini بهتر است که در یکی از چهار شهر این جزیره (شهرهای فیرا Fira، اویا Oia، ایمروویگلی Imerovigli و فیروستافانی Firostafani) که روی صخره ها واقع شده اند، اقامت کنید. در این شهرها می توانید چشم مقدارای فوق العاده از دهانه آتشفشان، کوه آتشفشان و غروب آفتاب را دیدن نمایید. تقریبا برترین هتل های سانتورینی Santorini در این چهار شهر واقع شده اند. اگر قصد دارید اقامت مقرون به صرفهی در این جزیره داشته باشید، نکته کلیدی این است که در نقاطی اقامت کنید یا غذا بخورید که از دهانه آتشفشانی دور باشند. برترین هتل های مقرون به صرفه این جزیره بسیار عالی هستند اما چشم مقدارایی از آتشفشان در بین دیدنی های سانتورینی برای ارائه کردن ندارند.

سواحل و شهرهای ساحلی سانتورینی Santorini

سواحل سانتورینی Santorini از ماسه ها و سنگریزه های آتشفشانی تشکیل شده اند. آن ها بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند اما جز برترین سواحل یونان که ماسه های سفید دارند به شمار نمی روند. برترین هتل های ساحلی این جزیره در سواحل کاماری Kamari، پریسا Perissa و پریوولوس Perivolos قرار گرفته اند اما بازدید نمایندگان بهتر است سواحل این جزیره را در اولویت قرار ندهند و بیشتر بخاطر آتشفشان، تورهای قایقی، چشم مقدارای خیره نماینده، نوشیدنی ها، مسیرهای تپه نوردی و کوهنوردی، زندگی شبانه و غذای عالی سفر به سانتورینی را انتخاب می نمایند. در ضمن شنا کردن در آب های بسیار شفاف این منطقه، تجربه ای فوق العاده و آرامش دهنده است. در سواحل کاماری Kamari، پریسا Perissa و پریوولوس Perivolos که محبوب ترین سواحل سانتورینی Santorini به شمار می روند، مکان هایی عالی برای شنا کردن هستند. نقاط بسیاری برای اجاره کردن صندلی های ساحلی و رستوران های بسیار عالی برای صرف غذا در این ساحل ها وجود دارند و مراکز تفریحی اقامتی با کیفیت بسیاری در آن ها دیده می شوند. بیشتر سواحل سانتورینی Santorini دارای ماسه های سیاه رنگ آتشفشانی هستند و در میانه روز به دلیل تابش آفتاب بسیار داغ می شوند بنابراین توصیه می شود حتما صندل یا کفش های ویژه ساحلی بپوشید تا به راحتی روی ماسه ها قدم بگذارید.

برترین تورهای ویژه سانتورینی Santorini

همه تورهای موجود در سانتورینی Santorini عالی هستند اما تورهای قایقی، برترین آن ها به شمار می روند. رزرو کردن تورهای این جزیره ضروری نیست اما اگر قرار است اقامت کوتاهی داشته باشید، بهتر است از قبل این تورها را رزرو نمایید. تورهای قایقی مختلفی وجود دارند که شامل فعالیت های متعددی می شوند؛ تور بالا رفتن از کوه آتشفشان، شنا کردن در چشمه های آب گرم، بازدید از تیراسیا Thirassia، شنا و غواصی در ساحل سرخ Red Beach و ساحل سفید White Beach صرف ناهار یا شام روی قایق و دیدنی غروب آفتاب در اویا Oia از آن جمله هستند.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: کوهنوردی از فیرا Fira تا اویا Oia

این کار یکی از برترین فعالیت هایی است که می توانید در سفر به سانتورینی انجام دهید و کاملا هم رایگان است. منظره ها این مسیر خیره نماینده هستند؛ پیمودن مسیر، بسته به سرعت شما و تعداد تصاویری که در طول راه با دوربینتان می گیرید، بین دو تا پنج ساعت طول می کشد. بیشتر افرادی که این مسیر را می پیمایند، کفش ورزشی می پوشند اما از آنجایی که مسیر بسیار آسانی است، بعضی هم آن را با دمپایی طی می نمایند. بهتر است از مسیر خارج نشوید و بخش سرانجامی مسیر که در آن، از تپه های مشرف به درون اویا Oia قدم می گذارید، یک سرانجام خارق العاده است. اگر در ماه های شلوغ و پر دنیاگرد ژوئیه یا آگوست (ماه های تابستان) به این منطقه سفر می کنید، توصیه می شود صبح خیلی زود پیمودن این مسیر را در بین جاذبه های دنیاگردی سانتورینی آغاز کنید.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: شرکت در تور عکاسی سانتورینی Santorini

هر چقدر از این تور فوق العاده بگوییم کم گفته ایم. این تور به وسیله فردی از نیوزیلند به نام اولاف Olaf مدیریت می شود و برای گروه های کوچک یک تا چهار نفره است که اولاف Olaf آن ها را براساس مهارت ها و علایقشان گروه بندی می نماید. اگر یک دوربین نو خریده اید و هنوز در حال کشف کردن ویژگی های آن هستید، اولاف Olaf برترین شخص برای یاری کردن به شماست؛ اگر به شدت علاقمند هستید که برترین تصاویر ممکن را از سانتورینی Santorini جذب کنید، اولاف Olaf می داند شما را به کدام قسمت های این جزیره ببرد و بسیاری نکات جالب دیگر وجود دارند که اولاف Olaf می تواند آن ها را با شما در میان بگذارد. این تور کمی گران قیمت است اما یک روش فوق العاده برای بازدید از جاذبه های دنیاگردی سانتورینی و بازدید از نقاط منحصر به فرد و ویژه آن به شمار می رود. بعلاوه اگر تنها یک نفر از گروه شما به عکاسی علاقمند باشد و دیگران تنها برای لذت بردن از دیدنی چشم مقدارا به این تور آمده باشند، مسئله ای در این زمینه وجود نخواهد داشت. در حقیقت، اولاف Olaf شما را به نقاطی از این جزیره می برد که حتی اگر قصد عکاسی نداشته باشید، بازدید از آن ها برایتان تجربه خارق العاده ای خواهد بود. این تور بشدت توصیه می شود اما بهتر است بدانید که می بایست آن را در بین دیدنی های سانتورینی از قبل رزرو کنید.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: تله کابین سواری از بندر قدیمی تا فیرا Fira

پله های بندر قدیمی را در بین دیدنی های سانتورینی پایین بروید، یک نوشیدنی بخرید سپس سوار تله کابین شوید و به بالا برگردید (البته برای بازگشتن از پله ها نیز می توانید بهره ببرید). این تله کابین از ماه می تا اکتبر، هر بیست دقیقه یک بار و از صبح زود تا شب فعالیت می نماید اما در ماه های شلوغ و پر دنیاگرد ژوئیه و آگوست، ساعت فعالیت آن طولانی تر می شود و از ماه نوامبر تا آوریل تعداد ساعت کمتری فعالیت دارد.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: پیاده روی به سمت آتشفشان

جزیره ای که در میان دهانه آتشفشانی قرار گرفته، نیا کامنی Nea Kameni نام دارد و جایی است که می توانید آتشفشان فعال جزیره و مورد توجه ترین بخش جزیره سانتورینی Santorini را در آن پیدا کنید. ارتفاع آن 130 متر است و پیاده روی به سمت آن 20 دقیقه به طول می انجامد. برای رسیدن به این کوه در بین جاذبه های دنیاگردی سانتورینی می بایست از یک قایق بهره ببرید.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: بازدید از مجموعه باستانی آکروتیری Akrotiri

به بازدید از روستای باستانی به جا مانده از فوران آتشفشانی نابودگر بروید، فوران آتشفشانی که باعث شد این جزیره غیر قابل سکونت شود. این مجموعه، جالب ترین نقطه تاریخی در جزیره سانتورینی Santorini به شمار می رود و به طرزی عالی حفظ و نگهداری شده است. توصیه می شود در یکی از تورهای بازدید از این مجموعه که می بایست از قبل رزرو شوند، شرکت کنید تا در خصوص تاریخ جزیره، فوران آتشفشان و خرابی های به وجود آمده از آن در بین دیدنی های سانتورینی اطلاعات کسب کنید.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: دیدنی فیلم در سینمای روباز کاماری Kamari

دیدنی فیلم در سینمای روباز کاماری Kamari یک کار خانوادگی مفرح است (البته بستگی به فیلمی که به نمایش در می آید دارد). در این سینما می توانید در هنگام غروب آفتاب و در همان حال که هوا تاریک تر می شود، یک فیلم دیدن کنید. انواع خوراکی و نوشیدنی در این نقطه ارائه می شوند و پخش فیلم معمولا از ساعت 9 شب آغاز می شود. روزهای آخر هفته و روز اول یا آخر نمایش یک فیلم، شلوغ ترین روزهای این سینما هستند. توصیه می کنیم حتما تا ساعت هشت و نیم و زمانی که هنوز درب ها باز هستند به سینما بیایید تا مطمئن شوید صندلی خالی پیدا می کنید. روبروی سینما یک ایستگاه اتوبوس نیز وجود دارد که اتوبوس های آن می توانند شما را به فیرا Fira در بین جاذبه های دنیاگردی سانتورینی بازگردانند.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: شنا کردن در خلیج آمودی Ammoudi Bay

یکی از برترین نقاط جزیره سانتورینی Santorini برای شنا کردن، پایین صخره بزرگ اویا Oia و در جنوب بندر آمودی Ammoudi port قرار گرفته است. برای رفتن به این نقطه می بایست به سمت خلیج آمودی Ammoudi Bay پیاده روی یا رانندگی کنید سپس مسیری که از رستوران های بندر به سمت جنوب کشیده می شود را بپیمایید. بعد از یک پیاده روی پنج دقیقه ای به یک جزیره کوچک به نام آگیوس نیکولائوس Agios Nikolaos می رسید که می توانید از شنا کردن در اطراف آن در بین دیدنی های سانتورینی لذت ببرید.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: گشت و گذار در کوچه پس کوچه های جزیره

در سفر به سانتورینی، می بایست حتما به گشت و گذار در کوچه پس کوچه ها و مسیرهای پله ای فیرا Fira، فیروستفانی Firostefani و امپروویگلی Imerovigli مشغول شوید. هر سه این شهرها بسیار زیبا هستند و چشم مقدارای خیره نماینده ای دارند که سفرتان را خاطره انگیزتر خواهند ساخت.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: گشت و گذار در کوچه پس کوچه های اویا Oia

کوچه پس کوچه ها و مسیرهای مخفی اویا Oia از فیرا هم بیشتر هستند. توصیه می کنیم حتما از مسیر اصلی شهر خارج شوید و راهتان را به سمت مسیرهای فرعی و کوچه های پر پیچ و خم این شهر تغییر دهید تا از چشم مقدارای جادویی که با آن ها روبرو می شوید، لذت ببرید. یک نقطه عالی برای آغاز این است که رستوران لوتزا Lotza را پیدا کنید و سپس از سمت راست رستوران صخره را پایین بروید و به گشت و گذار در بین جاذبه های دنیاگردی سانتورینی مشغول شوید.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: بازدید از مجموعه باستانی ترا Thera

به این مرکز باستانی جزیره بر روی کوه مسا وونو Messa Vouno بروید و ویرانه های یونانی، رومی و بیزانسی بجا مانده از گذشته و چشم مقدارای خارق العاده این منطقه را دیدن کنید. شما می توانید از کاماری Kamari یا پریسا Perissa، پیمودن این مسیر شیب دار را آغاز کنید، تا دروازه ورودی این مجموعه رانندگی کنید و سپس به بازدید از آن بروید. در این منطقه معمولا بادهای شدیدی می وزند و امکانات رفاهی کافی در بین جاذبه های دنیاگردی سانتورینی وجود ندارند.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: شنا کردن در چشمه های آب گرم جزیره

از قایق به درون آب های سرد دهانه آتشفشان بپرید سپس به سمت آب های گرم چشمه های آب گرم آتشفشانی شنا کنید. این آب ها خیلی داغ نیستند اما آنقدر گرم هستند که هرگز دلتان نخواهد از آن ها بیرون بروید. تنها راه رسیدن به چشمه های آب گرم استفاده از قایق است.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: بازدید از امپوریو Emporio

در راه رسیدن به ساحل پریسا در جنوب سانتورینی Santorini، با شهر کوچک و جادویی امپوریو Emporio روبرو خواهید شد. در این شهر، تقریبا هیچ دنیاگردی دیده نمی شود و با اینکه بسیار کوچک است، به مقدار کافی بزرگ است که بتوانید در کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم آن گم شوید و از دیدنی آن ها و منظره ها اطراف لذت ببرید.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: دیدنی غروب آفتاب در اویا Oia

حتما با یک سبد خوراکی و نوشیدنی به روی صخره های اویا Oia بروید و غروب آفتاب را دیدن کنید. این صخره ها در هنگام غروب آفتاب معمولا شلوغ هستند پس خودتان را برای رویارویی با جمعیت آماده کنید. ممکن است تاکسی پیدا کردن برای بازگشت سخت باشد اما اتوبوس هایی برای جابجایی جمعیت بعد از غروب آفتاب وجود دارند.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: رفتن به کتاب فروشی آتلانتیس Atlantis در اویا Oia

کتاب فروشی آتلانتیس Atlantis در اویا Oia یک کتاب فروشی کلاسیک کوچک در بین دیدنی های سانتورینی است. این فروشگاه جالب که اغلب از آن به عنوان یکی از ده کتاب فروشی برتر در دنیا نام برده می شود، واقعا فوق العاده است. اگر به این کتاب فروشی سر زدید، برای حمایت از آن ها حتما چیزی بخرید. یک کتاب یا یک نقشه سانتورینی Santorini که به وسیله خود کتاب فروشی تهیه شده و در آن فعالیت های محبوب کارکنان فروشگاه برای انجام در جزیره درج شده است.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: بازدید از موزه ماقبل تاریخی فیرا Museum of Prehistoric Fira

این موزه کوچک در خیابان اصلی فیرا Fira ارزش آن را دارد که یک بازدید کوتاه یک ساعته از آن انجام بدهید بخصوص اگر قبلا از آکروتیری Akrotiri نیز بازدید نموده باشید. در فاصله بسیار نزدیک این موزه و در مجاورت یک کلیسای کاتولیک، موزه مگارو گیزی Megaro Gyzi museum نیز وجود دارد. بازدید از این موزه هم اگر به تاریخ سانتورینی Santorini علاقمند باشید، برایتان جالب خواهد بود. رفتن به این موزه ها باعث می شود در بعضی کوچه های تو در توی فیرا Fira نیز به گشت و گذار مشغول شوید و از دیدنی منظره ها لذت ببرید.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: رفتن به ساحل سرخ Red Beach

ساحل سرخ Red Beach که خارق العاده ترین و دیدنیی ترین ساحل در بین دیدنی های سانتورینی است، در انتهای جاده ویرانه های آکروتیری Akrotiri واقع شده است. از ایستگاه اتوبوس یا محوطه پارکینگ خودروها، به مقدار یک پیاده روی 15 دقیقه ای تا ساحل فاصله دارید؛ بهتر است بدانید این ساحل گاهی بخاطر ریسک سقوط سنگ به روی عموم بسته می شود.

برترین فعالیت ها در سانتورینی Santorini: قایق سواری به سمت جزیره تیراسیا Thirassia

جزیره Thirassia بخش غربی دهانه آتشفشانی را شکل می دهد و قبل از فوران آتش فشانی، به سانتورینی Santorini متصل بوده است. این جزیره مسکونی است و ارزش هزینه ای که برای قایق سواری و بازدید از آن می پردازید را دارد. آخرین قایقی که می تواند شما را برگرداند در حدود ساعت 5 بعدازظهر حرکت می نماید بنابراین سعی کنید برنامه ریزی عاقلانه ای داشته باشید و گرنه مجبور خواهید شد شب را در جزیره بگذرانید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1533

به "سفر به سانتورینی ، راهنمای کامل سفر به جزیره زیبای یونانی (تور ارزان یونان)" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به سانتورینی ، راهنمای کامل سفر به جزیره زیبای یونانی (تور ارزان یونان)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سانتورینی ، راهنمای کامل سفر به جزیره زیبای یونانی (تور ارزان یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید