سناتورهای آمریکایی درباره تجارت با ایران هشدار دادند

به گزارش مجله ایرکا، ایسنا نوشت: پانزده سناتور آمریکایی در نامه ای به گروه های مالی و تجاری این کشور درباره همکاری شرکت های زیرمجموعه آن ها با ایران در صورت لغو تحریم ها هشدار دادند.

سناتورهای آمریکایی درباره تجارت با ایران هشدار دادند

به گزارش شبکه فاکس نیوز، پانزده سناتور جمهوری خواه آمریکایی نامه ای به سه گروه عظیم تجاری و مالی آمریکا نوشته و به آن ها درباره همکاری با ایران در صورت لغو تحریم های ایران از سوی دولت جو بایدن هشدار داده اند.

این پیغام که روز سه شنبه به روسای اتاق بازرگانی آمریکا، فروم سرویس های مالی و میز گرد تجاری آمریکا فرستاده شده، توسط تام کاتن، تد کروز، مارکو روبیو و مارشا بلک برن سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی و گروهی دیگر از سناتورهای هم حزبی شان امضا شده است.

در این نامه آمده است که شرکت های زیر مجموعه شما ممکن است اقدام بالقوه لغو تحریم های آمریکا علیه ایران را فرصتی پول ساز تلقی نمایند. باور کنید که نباید این طور فکر نمایند. اگر تحریم های آمریکا علیه ایران به طور موقت لغو شوند و این شرکت ها تصمیم بگیرند به بازار ایران بازگردند، نه تنها وارد تعامل با آن چه حکومتی فاسد و پر خواب و خیال خوانده شده، می شوند، بلکه روی معامله پر خطری سرمایه گذاری می نمایند که محکوم به شکست است.

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقامات کنگره در پی این مطرح می گردد که مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته های اخیر برگزار شده است.

آمریکا و ایران تا کنون مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می نمایند.

اقدامات لازم برای احیای توافق هسته ای به وسیله بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به آن در دو کارگروه مجزا آنالیز می گردد که شامل بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی اش و لغو تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران می باشد. این تحریم ها پس از خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته ای علیه ایران اعمال یا بازگردانی شدند.

ایران خواهان لغو تمامی تحریم های اعمال شده بر آن است و دولت آمریکا تا کنون بیان نموده آماده لغو تحریم های ناسازگار با برجام است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 996

به "سناتورهای آمریکایی درباره تجارت با ایران هشدار دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورهای آمریکایی درباره تجارت با ایران هشدار دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید