شکایت از مقام ارشد اماراتی در فرانسه به اتهام شکنجه معارضان

به گزارش مجله ایرکا، سرلشکر احمد ناصر الریسی به شکنجه وحشیانه احمد منصور معارض اماراتی متهم شد که از مارس 2017 در زندان های امارات در بازداشت بسر می برد.

شکایت از مقام ارشد اماراتی در فرانسه به اتهام شکنجه معارضان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از وبگاه روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن، روز دوشنبه (7 ژوئن) دادخواستی علیه یک مقام مسئول ارشد امنیتی اماراتی و نماینده کمیته اجرایی پلیس جنایی بین المللی (اینترپل) به اتهام شکنجه احمد منصور، معارض اماراتی که بیش از 4 سال است، در زندان های امارات در حبس انفرادی بسرمی برد، به دادگاه کیفری پاریس تقدیم شد.

مرکز دفاع از حقوق بشر خلیج فارس، با تقدیم این شکایت به دادگاه کیفری پاریس، سرلشکر احمد ناصر الریسی را به شکنجه وحشیانه معارض اماراتی احمد منصور متهم کرد که از مارس 2017 در زندان های امارات در بازداشت بسر می برد.

احمد منصور، فعال حقوق بشری اماراتی در سال 2017 بازداشت و سال بعد به 10 سال زندان محکوم شد، بنابر ادعای مقامات اماراتی، وی از دولت امارات انتقاد و وجهه کشورش را در شبکه های اجتماعی مخدوش نموده است.

وی از 20 مارس 2017 در سلولی انفرادی در زندان الصدر در شرایطی مغایر با معیارها و قوانین بین المللی در بازداشت بسر می برد و بنابر تأکید مرکز دفاع از حقوق بشر خلیج فارس، نقش سرلشکر احمد ناصر الریسی، بازرپرس کل وزارت کشور امارات و مسئول نظارت بر نیروهای امنیتی امارات در شکنجه احمد منصور ثابت شده است.

به گفته این سازمان مردم نهاد، الریسی، بر سرکوب بیش از بیش حقوق بشر، آزادی ها و مدافعان و فعالان آن و در رأس آنها احمد منصور، در امارات اشراف و نظارت دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1021

به "شکایت از مقام ارشد اماراتی در فرانسه به اتهام شکنجه معارضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از مقام ارشد اماراتی در فرانسه به اتهام شکنجه معارضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید