طرز تهیه بستنی شاتوت ???? با طعم بازاری به 4 روش با شیر و یخی

به گزارش مجله ایرکا، اگر از هواداران باشید، قطعاً بستنی شاه توت در فهرست محبوب ترین برای شما قرار گرفته است. یک بستنی فوق العاده خوش طعم با رنگ صورتی مایل به قرمز که یک تابستانی لذیذ است. در طرز تهیه بستنی شاتوت باید از میوه تازه یا منجمد شده شاه توت بهره ببرید. می توانید این بستنی را هم همراه با شیر و هم به صورت بستنی یخی درست کنید. در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه بستنی شاتوت ساده و خوشمزه به 2 روش با شیر و بدون شیر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص دستور تهیه بستنی شاتوت خانگی پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه بستنی شاتوت ???? با طعم بازاری به 4 روش با شیر و یخی

طرز تهیه بستنی شاتوت با شیر و ثعلب

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه طرز تهیه بستنی شاتوت با ثعلب و شیر

  • شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • ثعلب: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • خامه صبحانه: 1/2 یک بسته
  • شاتوت: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • وانیل: 1/8 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه بستنی شاتوتی با شیر و ثعلب

طرز تهیه بستنی شاتوتی با شیر و ثعلب از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین انواع بستنی است. طعم و مزه این بستنی خانگی بسیار شبیه به بستنی های آماده بیرونی است. از طرفی وجود ثعلب در این بستنی موجب می گردد تا بافتی کش دار و منسجم داشته باشد. در ادامه این بخش می توانید با مراحل طرز تهیه بستنی شاتوتی با شیر و ثعلب آشنا شوید.

مرحله اول؛ حرارت دادن شیر، ثعلب و شکر

در اولین مرحله از طرز تهیه طرز تهیه بستنی شاتوتی با شیر و ثعلب باید شکر و ثعلب را ترکیب کنید. سپس شیر را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید شیر گرم گردد و سپس مخلوط شکر و ثعلب را اضافه کنید. شیر را هم بزنید تا شکر و ثعلب کاملاً در آن حل گردد.

مرحله دوم؛ اضافه کردن خامه

بعد از حل شدن شکر در شیر، باید 1/2 یک بسته خامه صبحانه را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا خامه کاملاً در شیر حل گردد. بعد از حل شدن خامه می توانید شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله سوم؛ میکس کردن شاتوت

در این مرحله از طرز تهیه بستنی شاتوت با شیر و ثعلب باید شاتوت ها را با آب فراوان بشویید. سپس آن ها را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. برای میکس کردن شاتوت می توانید از گوشت کوب برقی نیز بهره ببرید.

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن مواد بستنی شاتوت

در این مرحله باید پوره شاتوت را با مخلوط شیر و خامه ای که از قبل آماده نموده بودید، اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و کمی وانیل نیز به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم؛ قرار دادن بستنی شاتوت در فریزر

بعد از این که مواد بستنی را آماده کردید، باید بستنی را داخل یک ظرف درب دار بریزید و در فریزر قرار دهید. هر نیم ساعت یک بار درب فریزر را باز کنید و بستنی را هم بزنید. این کار موجب می گردد تا بستنی شاتوتی شما بافت نرمی پیدا کند و یخی نگردد.

مرحله ششم؛ سرو کردن بستنی شاتوت

بعد از حدود 3 تا 4 ساعت بستنی شاتوت خانگی و خوشمزه شما آماده است. برای سرو کردن می توانید با اسکوپ بستنی را بردارید و در ظرف بریزید. سپس آن را با هر نوع سسی که دوست دارید تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی وانیلی به 3 روش با ثعلب و بدون ثعلب

طرز تهیه بستنی شاتوت بدون ثعلب

مواد لازم برای تهیه بستنی شاتوت بدون ثعلب

  • شاه توت تازه: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پوست سبز روی لیمو ترش: 1 قاشق چای خوری
  • خامه: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه بستنی شاه توت بدون ثعلب

طرز تهیه بستنی شاه توت بدون ثعلب نیز بسیار راحت است و شباهت زیادی به طرز تهیه این بستنی با ثعلب دارد. تنها باید ثعلب را حذف کنید و این بستنی را با شیر، خامه و شاه توت تازه آماده کنید. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه بستنی شاتوت بدون ثعلب آشنا شوید.

مرحله اول؛ میکس کردن شاتوت و شکر

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی شاتوت بدون ثعلب باید شاه توت ها را همراه با شکر و پوست لیمو در مخلوط کن بریزید. سپس مواد را برای 10 دقیقه با هم ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شوند.

مرحله دوم؛ رد کردن مواد بستنی از صافی

در این مرحله از طرز تهیه بستنی شاتوت بدون ثعلب باید مواد میکس شده بستنی را از صافی رد کنید. برای این کار باید از الک بهره ببرید تا دانه های ریز شاه توت از مواد بستنی جدا شوند.

مرحله سوم؛ مخلوط کردن خامه و شیر

در این مرحله از دستور تهیه بستنی شاتوت خانگی باید خامه و شیر را به همراه ترکیب شاه توت در مخلوط کن بریزید. مواد را هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند. بهتر است برای 30 ثانیه این کار را ادامه دهید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن بستنی شاتوت

برای درست کردن بستنی شاه توت می توانید هم بستنی را در یک ظرف درب دار در فریزر قرار دهید و هر نیم ساعت هم بزنید. هم می توانید آن را در بستنی ساز بریزید و برای 20 دقیقه فریز کنید. سپس بستنی را در یک ظرف بریزید و برای چند ساعت دیگر در فریزر بگذارید تا کاملاً آماده گردد.

طرز تهیه بستنی یخی شاه توت خانگی

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی شاه توت خانگی بدون شیر

  • شاه توت: 5 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر قند: 6 قاشق غذاخوری
  • خامه: 1 و 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بیسکویت و شاه توت (برای تزیین): به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه بستنی شاه توت بدون شیر

اگر دوست دارید بدون اضافه کردن شیر، بستنی شاتوتی خانگی درست کنید، این رسپی مخصوص شماست. طرز تهیه بستنی میوه ای یخی شاه توت بدون شیر بسیار راحت است. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن بستنی شاه توت بدون شیر آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن شاه توت با شکر

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی میوه ای شاه توت بدون شیر، باید شاه توت های شسته شده را با 2 قاشق آب و پودر قند در قابلمه بریزید. سپس درب قابلمه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید شاه توت ها برای 5 دقیقه روی شعله گاز بجوشند و نرم شوند.

مرحله دوم؛ میکس و فیلتر کردن شاه توت

در این مرحله از دستور تهیه بستنی شاه توت خانگی باید یک سبد توری را روی یک کاسه بگذارید. سپس شاه توت ها را در سبد بریزید و با پشت قاشق آن ها را له کنید. سپس اجازه دهید شاه توت ها برای چند دقیقه در دمای اتاق بمانند تا خنک شوند.

مرحله سوم؛ ترکیب خامه و شاه توت

در این مرحله باید خامه را با همزن برقی بزنید تا غلیظ و کشدار گردد. سپس خامه را به شاه توت ها اضافه کنید و برای 2 ساعت در فریزر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی فالوده ای یخی

مرحله چهارم؛ آماده کردن بستنی یخی شاتوت

در این مرحله باید بعد از 2 ساعت بستنی را از فریزر خارج کنید و با چنگال هم بزنید یا با غذاساز کاملاً میکس کنید. سپس دوباره بستنی را برای 24 ساعت در فریزر بگذارید و دوباره هم بزنید. 2 ساعت دیگر بستنی را در فریزر قرار دهید و در پایان آن را از فریزر خارج نموده و با غذاساز میکس کنید موقع سرو بستنی می توانید از بیسکویت و چند دانه تمشک برای تزیین بهره ببرید.

طرز تهیه بستنی شاتوت با نشاسته

اضافه کردن اندازهی نشاسته گل یا گندم به بستنی شاتوت موجب می گردد تا بستنی شما غلیظ تر گردد و بافت منسجم تری پیدا کند. برای این کار باید نشاسته را با آب سرد ترکیب کنید و همراه با شیر و شکر بجوشانید و سپس این ترکیب را با پوره شاتوت مخلوط کنید و در فریزر قرار دهید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه بستنی شاه توت خانگی

*اضافه کردن ثعلب موجب کشدار شدن بستنی شاتوت می گردد، در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید.

*در دستور تهیه بستنی شاتوت خانگی، بهتر است از شاتوت شیرین و رسیده بهره ببرید.

*برای درست کردن بستنی شاتوت می توانید به جای شاه توت تازه از شاه توت منجمد نیز بهره ببرید.

*در طرز تهیه بستنی شاتوت با شیر بهتر است از شیر پرچرب بهره ببرید تا بستنی شما بافت بهتر و مزه لذیذتری پیدا کند.

*برای تزیین بستنی شاه توت می توانید از چند عدد شاه توت تازه یا بیسکویت روی بستنی بهره ببرید.

*به منظور رنده کردن پوست لیمو باید تنها بخش سبز رنگ روی پوست را بهره ببرید. بخش سفید رنگ لیمو طعم تلخ مزه ای دارد و موجب تلخ شدن بستنی می گردد.

*رد کردن بستنی شاه توت از صافی کاملاً اختیاری است. اگر دوست ندارید دانه های شاه توت در بستنی شما باشد، بهتر است آن را از یک الک یا صافی رد کنید.

*شما می توانید با توجه به ذائقه خودتان اندازه شاه توت را کم یا زیاد کنید.

*در طرز تهیه بستنی شاتوت خوشمزه بدون قالب باید بستنی را در ظروف در بسته بریزید.

*در طرز تهیه بستنی اسکمو شاه توت باید شاه توت را میکس کنید و با کمی شکر ترکیب کنید. سپس در فریزر بگذارید تا بستنی شما آماده گردد.

*برای درست کردن بستنی یخی شاه توت خانگی می توانید اندازه خامه را کم یا زیاد کنید.

سوالات متداول

چند دستور تهیه برای بستنی شاتوت خانگی وجود دارد؟

برای درست کردن بستنی شاتوت خانگی می توانید این بستنی را با ثعلب، بدون ثعلب، با خامه و یا به صورت یخی و بدون خامه و شیر آماده کنید.

برای تهیه بستنی یخی شاتوت از چه ترکیباتی استفاده می گردد؟

در دستور تهیه بستنی شاتوت خانگی یخی از ترکیب شاه توت تازه، خامه و پودر قند استفاده می گردد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1433

به "طرز تهیه بستنی شاتوت ???? با طعم بازاری به 4 روش با شیر و یخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی شاتوت ???? با طعم بازاری به 4 روش با شیر و یخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید