عجیب ترین خیابان های جهان

به گزارش مجله ایرکا، امروزه اغلب خیابان ها به طور استاندارد طراحی شده اند. تقریباً می توان گفت نحوه طراحی آن ها به گونه ای است که تا رسیدن به پایان حوصله تان را سر می برند. اما بعضی از خیابان های قدیمی در گوشه و کنار جهان، به نوعی با بقیه متفاوت تر می باشند. این خیابان های عجیب و غریب توجه گردشگران را به خود جلب نموده و تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده اند.

عجیب ترین خیابان های جهان

در این مطلب همراه با خبرنگاران عجیب ترین راه ها و خیابان های جهان را بشناسید.

  1. خیابان استِیت، بریستول، ویرجینیا و تِنِسی

استِیت استریت واقع در مرکز شهر بریستول است و دو طرف شهر را به دو ایالت مختلف جدا می سازد (ویرجینیا در شمال و تِنِسی در جنوب). خطوط راهنمای خیابان استِیت، به گردشگران اطمینان می دهند که وارد نقطه درست شده اند.

خیابان های عجیب دیگری هستند که دو کشور را به کل از هم مجزا می سازند. به طور مثال خیابان Rue Canusa کِبِک، کانادا و دِربی وِرمونت را از هم جدا می سازد. اما هیچ یک از این ها واقع در مرکز شهر نیستند و دو ایالت را از هم جدا نمی سازند.

  1. ابنزر اسکاتلند

بدون شک اغلب خیابان های تاریخی باریک هستند، اما کوتاه ترین و باریک ترین خیابانی که مردم هنگام گذر از آن با مشکل روبرو می شوند واقع در اسکاتلند است. این خیابان تنها 6 فوت و 9 اینچ طول دارد.

  1. خیابان نهم جولای، آرژانتین

این خیابان با 12 جهت حرکت خودرو، در سال 1980 به عنوان عریض ترین خیابان جهان افتتاح شد. این خیابان واقع در بوینس آیرس می باشد و احداث آن 50 سال به طول انجامید. گردشگرانی که علاقه مند به بازدید از جاذبه های دیدنی بوینس آیرس از قبیل تئاتر کولون، مجسمه دون کیشوت و یا اُبلیسک هستند، مدت زمان بسیاری را باید صرف عبور از سه چراغ قرمز این خیابان 300 فوتی نمایند.

  1. خیابان بالدوین، نیوزیلند

بالدوین نیوزیلند یکی از شیب دارترین خیابان های ماشین رو در جهان شناخته می گردد. خیابان کانتون در پیتسبورگ نیز دست کمی از این خیابان ندارد، اما با این تفاوت که بالدوین از لحاظ سبک و طرح متفاوت است. از آنجایی که جهت مستقیم سربالای آن بن بست می باشد، به منظور تسهیل توقف خودروها در چنین شیب تندی به جای آسفالت از بتن استفاده شده است.

  1. بازار راه آهن ماکلانگ تایلند

خیابان بازار راه آهن ماکلانگ تایلند همانند خیابان های معمولی دیگر نیست، اما دقیقا در مرکز ازدحام شهر بانکوک واقع شده است. این خیابان نه تنها محل گذر خودرو و عابران پیاده است، بلکه جهت گذر خط آهن نیز می باشد.

بساط دست فروشان در سراسر بازار راه آهن ماکلانگ تایلند برپا است؛ هنگامی که بوق هشدار قطار در حال عبور به صدا در می آید هم همه ای شدید ایجاد می گردد؛ دست فروشان به سرعت اجناس شان را جمع می نمایند و جهت را برای عبور قطار باز می نمایند.

  1. میدان مجیک، انگلیس

میدان مجیک دارای پنج نقطه ورود از جهت های مختلف است و دارای طراحی عجیبی می باشد.

ترافیک پنج میدان کوچکی که دور محور میدان مرکزی قرار گرفته است، در جهت عقربه های ساعت حرکت می نماید. این طراحی موجب سهولت حرکت جریان ترافیک در میدان مرکزی شده است.

منبع: سفرمی
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 272

به "عجیب ترین خیابان های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین خیابان های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید