غارهای سراسر کشور تعطیل شد

به گزارش مجله ایرکا، دلیل تعطیلی غارها شیوع بیماری کرونا و امکان ورود و باقی ماندن ویروس در محیط سرد و مرطوب غار برای مدت طولانی و انتقال آن توسط خفاش ها و امکان شیوع مجدد بیماری در دوره های متعدد اعلام شده است.

غارهای سراسر کشور تعطیل شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای به مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها به علت شیوع ویروس کرونا خواهان تعطیلی فوری غارها شد.

در متن نامه کیومرث کلانتری آمده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا و امکان ورود ویروس به غارهای کشور و باقی ماندن ویروس در محیط سرد و مرطوب غار برای مدت زمان بسیار طولانی و انتقال آن توسط خفاش ها (به عنوان ناقل میزبان)، می تواند باعث شیوع مجدد بیماری در دوره های متعدد گردد.

مقتضی است با هماهنگی مقامات ذیربط استانی نسبت به توقف بهره برداری از غارها و اعلام هشدارهای لازم در مورد موضوع و حتی المقدور نصب موانع ورود به غارها اقدام لازم معمول و نتیجه را اعلام دارید.

گفته می گردد دو هزار و 200 تا دو هزار و 500 غار در کشور وجود دارد البته هنوز آمار مستندی از آنها موجود نیست و متاسفانه فهرست جامعی از تعداد غارها در کشور تهیه نشده است، تعدادی از آنها به غارها مانند غار علیصدر به غارهای توریستی تبدیل شده اند و سالانه پذیرای حجم زیادی توریست هستند.

گفتنی است که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز خاطرنشان کرد: تا به امروز 12 هزار و 729 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 611 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 4 هزار و 339 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 200

به "غارهای سراسر کشور تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارهای سراسر کشور تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید