مسئولین استانی و کشوری مساله کتابخوانی را آسیب شناسی و بررسی کنند

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران در کرمانشاه در نشست مجازی که با حضور بیش از 60 نفر از کتابداران شهرستان های استان کرمانشاه و برخی از نویسندگان و شاعران در بستر اسکای روم برگزار شد، محمدرضا کلهر شاعر و نویسنده کرمانشاهی به بیان نظرات و دیدگاه هایش پرداخت.

مسئولین استانی و کشوری مساله کتابخوانی را آسیب شناسی و بررسی کنند

وی در ادامه به اهمیت مطالعه و خواندن کتاب تاکید کرد و گفت: مطالعه یعنی زبان و بستر تفکر در انسان. مطالعه کتاب یک هنجاز تاثیرگذار فرهنگی است و متاسفانه شرایط سرانه مطالعه کتاب در جامعه مطلوب نیست.

این نویسنده و شاعر به اهمیت وظایف کتابداران اشاره کرد و گفت: مسئولان کتابخانه ها، کتابداران و تلاشگران این حوزه، وظایف بزرگی در برابر جوامع هدف دارند و باید در این راستا حداکثر تلاش و همت خود را به کار بگیرند.

سراینده مجموعه شعر منظر ممنوع خطاب به کتابداران گفت: شما به عنوان افرادی که در حوزه ترویج دانایی و تفکر فعالیت می کنید، تلاش کنید که به مخاطبان تان کتاب های خوب و تازه معرفی کنید.

کلهر در ادامه

مطالعه یعنی زبان و بستر تفکر در انسان. مطالعه کتاب یک هنجاز تاثیرگذار فرهنگی است و متاسفانه شرایط سرانه مطالعه کتاب در جامعه مطلوب نیست.

ضمن خوانش یکی از شعرهایش از اهمیت قصه گویی و ترویج این فرهنگ و اثربخشی آن بر مخاطبان گفت: قصه و قصه گویی یک گنجینه و میراث معنوی و فرهنگی است و بایستی برای ترویج بهتر و گسترده تر آن، تلاش کرد.

این شاعر و نویسنده و مترجم در ادامه تعدادی از شاعران و نویسندگان ایرانی و خارجی به همراه برجسته ترین کتاب های شان برای مخاطبان معرفی و در بخشی از این نشست به بیان خاطراتش در زمان عضویت در کتابخانه شهرداری شهر کرمانشاه در دهه های پیشین اشاره کرد.

نشست مجازی کتابداران اداره کل کتابخانه های عمومی استان به میزبانی کتابخانه عمومی شهرستان صحنه برگزار شد. محمدرضا کلهر، کارشناس و فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کردستان و دبیر آموزش و پرورش تا به امروز 10 عنوان کتاب منتشرکرده و بیست عنوان دیگر آماده انتشار دارد. کلهر با نگارش داستان های سه اپیزودیک یک وقت می بینید و بعد از دشت اول صبح شکل بدیعی در روایت داستان خلق کرده است. فضای دموکراتیک راوی های متعدد در داستان هایش منشوری چند وجهی از واقعیت به دست داده است.در شعرهایش نیز توجه به تکنیک و موتیف سازی و نیز آمیختگی ژانرها و نقیضه ژانرها مورد توجه قرارگرفته است. آثار کلهر به زبان های انگلیسی، لهستانی، آلمانی، کُردی و عربی ترجمه شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1337

به "مسئولین استانی و کشوری مساله کتابخوانی را آسیب شناسی و بررسی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولین استانی و کشوری مساله کتابخوانی را آسیب شناسی و بررسی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید