مزایده واگذاری باند فرکانسی برای توسعه 5G برگزار می گردد

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران، نسترن محسنی در پنل واگذاری باندهای فرکانسی 5G در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا گفت: چون بار اصلی ارتباطات اینترنتی ایران روی شبکه های موبایل است و واگذاری فرکانس های رادیویی، ملاحظات خاصی می طلبد، اگر این واگذاری با مباحث فناوری های نو مانند 5G همراه گردد، دقت ها و ملاحظات مضاعف خواهد بود.

مزایده واگذاری باند فرکانسی برای توسعه 5G برگزار می گردد

وی اضافه نمود: رگولاتوری چند ماهی است که کار تخصصی و کارشناسی روی واگذاری باند فرکانسی 3500 مگاهرتز برای توسعه 5G را شروع نموده است. اگرچه در این توسعه، ترکیبی از باندهای فرکانسی مختلف احتیاج است اما باند طلایی این فناوری را به باند 3500 مگاهرتز اختصاص داده ایم.

به گفته محسنی، از آنجایی که دسترس پذیری به تجهیزات در باندهای 3300 تا 3400 مگاهرتز محدود است و با توجه به شرایط تحریم محدودیت ها مضاعف می گردد و بهره مندی از باند را به تأخیر می اندازد، تمرکز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واگذاری باند فرکانسی 3500 مگاهرتز روی 200 مگ انتهایی است.

وی با تاکید بر اینکه رگولاتوری در واگذاری باند فرکانسی باید نقطه بهینه را پیدا کند، گفت: امروز وقتی از 5G صحبت می کنیم، به چهار سال زمان تجاری احتیاج داریم و تمام مطالعات و مباحث فنی روی موضوع همگرایی تاکید دارند.

محسنی اضافه نمود: برگزاری مزایده، شفاف سازی را به دنبال دارد و تمام باندهای فرکانسی واگذار شده در سال 2020 از جهت مزایده رخ داده است و ITU نیز همین روش را توصیه نموده است.

به گفته وی، یافتن ارزش واقعی طبق فرکانسی که نهایتاً به یکی از ابزارهای استفاده بهینه از طیف منتج می گردد، موضوعی است که رگولاتوری توأم با نگاه توانمندسازی و تشویق گری به آن توجه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 854

به "مزایده واگذاری باند فرکانسی برای توسعه 5G برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایده واگذاری باند فرکانسی برای توسعه 5G برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید