معین شدن میزان خسارت برف شهرستان های درگیر گیلان

به گزارش مجله ایرکا، خبرنگاران/گیلان شهرستان های لنگرود، رودسر و صومعه سرا در اثر برف سنگین اخیر بیشترین مسائل را داشتند و امروز میزان این خسارت ها اعلام شد.

معین شدن میزان خسارت برف شهرستان های درگیر گیلان

حسین اسماعیل پور فرماندار شهرستان رودسر در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به بحرانی که در اثر بارش سنگین برفی در هفته گذشته در این شهرستان دچار شدیم، گفت: خوشبختانه بحران برف را پشت سر گذاشتیم اما خسارت هایی هم به جا مانده است.

وی افزود: به طور تقریبی 94میلیارد تومان در اثر بارش برف سنگین به این شهرستان خسارت وارد شد و بیشترین خسارت ها در بخش کشاورزی بوده است.

اسماعیل پور ادامه داد: تاسیسات زیربنایی به خصوص تاسیسات برق این شهرستان در اثر بارش برف خسارت زیادی دیدند و به بیش از 70درصد تاسیسات برق این شهرستان آسیب وارد شد.

وی شرح داد: همه شهرها و روستاهای شهرستان رودسر آسیب دیده اند و کمترین آسیب برف به چابکسر وارد شده است.

فرماندار شهرستان رودسر گفت: از صبح امروز در این شهرستان مجددا بارش برف شروع شده است، اکیپ های عملیاتی آماده هستند تا از بروز مسائل برف مجدد در این شهرستان جلوگیری کنند.

سیروس شفقی فرماندار لنگرود نیز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره اینکه برآورد خسارت سنگین برف اخیر در لنگرود نهایی شد، گفت: در مجموع بالغ بر 63میلیارد تومان به لنگرود خسارت وارد شد و بیشترین خسارت ها در لنگرود به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

وی افزود: ساختمان های مسکونی و تاسیسات زیربنایی این شهرستان نیز در اثر بارش برف خسارت جدی دیدند.

شفقی شرح داد: در حال حاضر اوضاع در روستاها و شهرهای این شهرستان عادی است و اکیپ های عملیاتی در حال آماده باش برای برف جدید هستند.

جلال سید محمدی فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تقریبا میزان خسارت بارش برف سنگین در این شهرستان جمع بندی شده است، گفت: بالغ بر 40میلیارد تومان برف سنگین به این شهرستان خسارت زد.

وی افزود: بیشترین آسیب ها به تاسیسات برق این شهرستان وارد شده است.

فرماندار شهرستان صومعه سرا شرح داد: علاوه بر تاسیسات زیربنایی به این شهرستان، خسارت های زیادی نیز به بخش کشاورزی وارد شده است.

وی گفت: از آنجایی که به فصل کشاورزی نزدیک هستیم، ضروری است تا هرچه سریعتر مسائل کشاورزانی که در اثر بارش برف خسارت دیدند، برطرف شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 150

به "معین شدن میزان خسارت برف شهرستان های درگیر گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شدن میزان خسارت برف شهرستان های درگیر گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید