طراحی سایت: نقد و آنالیز اپل واچ سری 7 از نگاه معتبرترین سایت های فناوری

به گزارش مجله ایرکا، اپل در ماه سپتامبر امسال و هم زمان با گوشی های سری آیفون 13 از ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 هم رونمایی کرد. محصولی که در واقع هفتمین نسل از ساعت های هوشمند اپل و پرچم دار این شرکت برای امسال و سال میلادی پیش رو به شمار میرود. از آنجایی که کیفیت ساعت های هوشمند اپل تا به امروز بسیار خوب بوده و کاربران زیادی هم به این ساعت ها علاقه نشان داده اند، به همین دلیل انتظارات از اپل واچ سری 7 هم بسیار بالاست. با در نظر گرفتن این موضوع، تصمیم گرفتیم نگاهی داشته باشیم به نقد و آنالیز وب سایت های معتبر فناوری از اپل واچ سری 7 تا ببینیم نظر آن ها در رابطه با هفتمین نسل از محبوب ترین گجت پوشیدنی جهان چیست.

طراحی سایت: نقد و آنالیز اپل واچ سری 7 از نگاه معتبرترین سایت های فناوری

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

در بین تمام شرکت هایی که در زمینه فراوری گجت های پوشیدنی فعالیت می نمایند، اپل برترین عملکرد را دارد. از هدفون بی سیم گرفته تا ساعت هوشمند، محصولات اپل بین کاربران محبوبیت بسیار بالایی دارند. البته این محبوبیت دقیقا به خاطر قابلیت ها و کیفیت بالایی است که این گجت ها دارند. یعنی اگر هزینه زیادی هم برای آن ها پرداخت کنید، قطعا از کیفیت بالا و عملکرد بی نظیری که دارند شگفت زده خواهید شد و لذت می برید.

در این مطلب روی نوترین ساعت هوشمند این شرکت یعنی اپل واچ سری 7 تمرکز خواهیم کرد. محصولی که در ماه سپتامبر سال جاری، به همراه گوشی های سری آیفون 13 رونمایی و راهی بازار شد. اما آیا این محصول به نسبت قبل ارزش خرید دارد؟ بعد از آنالیز گوشی های سری آیفون 13 به این نتیجه رسیدیم که اگر از سری آیفون 12 استفاده می کنید، شاید خیلی منطقی نباشد که این گوشی های نو را بخرید چرا که تفاوت بین آن ها واقعا کم است. حال باید دید آیا همین گفته در رابطه با ساعت هوشمند نو این شرکت هم صدق می نماید یا خیر. یعنی آیا در صورت در اختیار داشتن اپل واچ سری 6، خرید سری 7 منطقی نخواهد بود؟

برای رسیدن به پاسخ این پرسش نگاهی خواهیم داشت به نقد و آنالیز چندین وب سایت معتبر حوزه فناوری تا ببینیم نظر آن ها در رابطه با گجت پوشیدنی نو اپل چیست. با ما همراه باشید.

1.Engadget؛ همه چیز در نمایشگر خلاصه می گردد

در نقد و آنالیز که وب سایت Engadget انجام داد، این نتیجه حاصل شد که اپل واچ سری 7 تفاوت چندانی با سری 6 ندارد و اگر قرار باشد به یک موضوع اشاره کنیم، آن مقدار نمایشگر است که در مدل نو، بزرگ تر شده است. بعلاوه به پردازنده سریع تر و شارژر سریع تر هم به عنوان قابلیت های نو این سری اشاره داشت. اما به صورت کلی، این وب سایت به این نتیجه رسید که بین اپل واچ سری 7 و 6 تفاوت چندانی وجود ندارد و اگر از مدل سال گذشته استفاده می کنید، پیشنهاد می گردد مدل نو را خریداری نکنید چون تغییر خاصی را مشاهده نخواهید کرد.

اگر در پی یک ساعت هوشمند مجذوب کننده با کلی قابلیت خوب و کاربردی هستید و هیچ ساعت هوشمندی هم در اختیار ندارید، آن وقت می توان اپل واچ سری 7 را به عنوان گزینه ای مجذوب کننده پیشنهاد کرد به خصوص اگر تا به امروز اصلا هیچ ساعت هوشمندی نداشته اید چون با خرید این محصول از عملکرد و کاربرد آن بسیار لذت خواهید برد. توجه داشته باشید که این محصول در زیست بوم اپل کارایی خود را نشان می دهد؛ بنابراین حتما قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید.

2.Forbes؛ هرچه بزرگ تر بهتر

یک سری از کانال های فعال در یوتیوب که در زمینه نقد و آنالیز گجت های هوشمند فعالیت می نمایند، اپل واچ سری 7 را یک محصول کاملا مشابه محصولات یکی دو سال اخیر دانستند و مدعی شدند این ساعت هوشمند فقط یک سری ارتقای جزئی به نسبت قبل داشت و نه چیز دیگری. در یکی از بخش های این نقد و آنالیز ها هم آمده که در واقع اپل واچ سری 7 همان اپل واچ سری 6S است که اگرچه نمایشگر بزرگ تری دارد اما ارزش این را ندارد که کاربر از مدل قدیمی به آن آپگرید کند.

وب سایت Forbes کاملا نظر دیگری دارد. در نقد و آنالیز این وب سایت آمده است که اپل واچ سری 7 ارتقای جزئی به نسبت قبل نداشته است و کاربر می تواند تفاوت را کاملا حس کند. به خصوص به لطف مقدار بزرگ تر نمایشگر که اکنون کار کردن با آن هم راحت تر شده است. در نتیجه نقد و آنالیز این وب سایت آمده که اپل واچ سری 7 یکی از ساعت های هوشمند مجذوب کنندهی است که آن ها تا به امروز آنالیز نموده اند و حتی آپگرید از نسل قبل به آن را منطقی دانستند. البته علت اصلی این وب سایت برای چنین ادعایی همان مقدار بزرگ تر نمایشگر است که خیلی از وب سایت های دیگر آن را تغییر بزرگی نمی بینند.

3.Pocket-Lint؛ همه چیز همان نمایشگر است

از همان تیتری که این وب سایت برای نقد و آنالیز اپل واچ سری 7 استفاده کرد می توان متوجه شد که دقیقا چه چیزی قرار است به عنوان تغییر بزرگ این ساعت هوشمند در نظر گرفته گردد. این وب سایت معتقد است که ساعت های هوشمند اپل هر سال بهتر و باکیفیت تر از سال قبل بودند و سری 7 هم اصلا از این قاعده مستثنی نیست. در بخشی از این نقد و آنالیز آمده است که این محصول نمایشگر بزرگ تر و روشن تری دارد و نشان داده که چرا برترین ساعت هوشمند بازار به شمار میرود.

برعکس بسیاری از وب سایت های دیگر، Pocket-lint معتقد است اپل واچ سری 6 به نسبت نسل گذشته یعنی اپل واچ سری 5 خیلی دلایل قانع نماینده ای را برای آپگرید به کاربران نداد. اما مدل نو یعنی سری 7 کاملا برعکس برای ارتقا دلایل لازم را در اختیار کاربر قرار داده است. البته به این نکته هم اشاره شد که اگر از اپل واچ سری 6 استفاده می کنید و از عملکرد آن راضی هستید، دیگر خرید مدل نو خیلی منطقی نخواهد بود چون قرار نیست با محصول شگفت انگیزی روبرو شوید.

با این حال در نقد و آنالیز این وب سایت به این موضوع اشاره شد که اپل واچ سری 7 اپل به نسبت قبل ارتقا داشته است اما این ارتقا آن قدری محسوس نبود که بخواهیم بگوییم ارزش خرید آن بسیار بیشتر از نسل قبل است. با این حال Pocekt-lint اپل واچ سری 7 را برترین ساعت هوشمند موجود در بازار خطاب کرد.

4.TechRadar؛ همان اپل واچ سری 6 با نمایشگر بزرگ تر

نتیجه ای که وب سایت TechRadar از آنالیز خود از اپل واچ سری 7 گرفت هم تا حد زیادی مشابه سایرین بود. نمایشگر بزرگ تر و امکان شارژ سریع تر در محصولی که در واقع همان اپل واچ نسل 6 است. در نظر این وب سایت، اگر کاربری که از اپل واچ سری 5 یا 6 استفاده می نماید، قصد خرید این ساعت را دارد لزوما به خاطر رنگ بندی های مجذوب کننده آن خواهد بود و نه قابلیت های نو.

بعلاوه این وب سایت به کاربران توصیه کرد در صورتی که ساعت هوشمندی در اختیار ندارند، اگر قصد دارند برترین تجربه را از یک گجت مخصوص سلامتی داشته باشند، حتما اپل واچ سری 7 را انتخاب نمایند چرا که اپل مجموعه ای از برترین قابلیت ها را درون آن ها گنجانده است و مثل همواره نتیجه فوق العاده ای هم رقم خورد. ناگفته نماند TechRadar از این بابت که اپل واچ نو باید تقریبا هر روز شارژ می شد گله مند بود اما از شارژ سریع آن هم ابراز رضایت کرد.

5.AppleInsider؛ بزرگ تر از آن چیزی که فکر می کنید

وب سایت اپل اینسایدر معتقد است اپل واچ سری 7 قابلیت های نو و مجذوب کننده مربوط به سلامتی زیادی ندارد و در واقع از این حیث باید این محصول را مشابه نسل قبل دانست. اما نمایشگر بزرگی که برای آن تعبیه شده است، می تواند یک نکته مجذوب کننده و عاملی برای ترجیح آن به سایر محصولات مشابه باشد.

به اعتقاد این وب سایت، اگر تا به امروز از یک ساعت هوشمند استفاده ننموده اید، خرید اپل واچ سری 7 بسیار منطقی خواهد بود چرا که در حال حاضر در مجموع این محصول برترین چیزی است که می توان خریداری کرد. اما اگر از اپل واچ سری 6 استفاده می کنید، تنها علت منطقی این خواهد بود که کار با نمایشگر بزرگ تر را دوست داشته باشید چرا که اپل اینسایدر می گوید افزایش مقدار نمایشگر این ساعت به نسبت قبل بسیار محسوس است.

6.Toms Guide؛ کاربردی ترین ساعت هوشمند تاریخ

وب سایت Toms Guide اگرچه اپل واچ سری 7 را برترین و کاربردی ترین ساعت هوشمند تاریخ می داند اما همچنان معتقد است که این محصول فقط به خاطر نمایشگر بزرگ تر توانسته به چنین عنوانی دست پیدا کند و از لحاظ قابلیت، طول عمر باتری و چیزهایی مثل این تفاوتی با نسل قبل ندارد. بنابراین توصیه خرید این محصول مشابه توصیه هایی است که وب سایت های دیگر داشتند.

از سویی دیگر، این وب سایت در آنالیز خود از اپل واچ سری نمایشگر باکیفیت تر، صفحه کلید QWERTY و شارژر مغناطیسی درون جعبه را بهتری ویژگی های اپل واچ سری 7 دانست و معتقد بود این قابلیت ها، اپل واچ سری 7 را به برترین و کاربردی ترین مجموعه سلامتی و چیزی بیشتر از تنها یک لوازم جانبی تبدیل نموده اند.

7.Gizmodo؛ راحت تر ببینید

Gizmodo اپل واچ سری 7 را برترین ساعت هوشمند موجود خطاب کرد و گفت اپل از آنجایی که در زمینه فراوری گجت هوشمند، به خصوص ساعت هوشمند از سایر شرکت های فعال در این زمینه عملکرد بهتری دارد، بنابراین اپل واچ سری 7 باید با نسل های گذشته خود مقایسه گردد و در این مقایسه هم کاملا سربلند بیرون می آید. تا جایی که تنها ایرادی که به این محصول وارد شد، عمدتا به طول عمر یک روزه باتری و تغییرات ظاهری کم برمی گشت.

توصیه خرید Gizmodo تا حدودی مشابه سایرین است. به اعتقاد این وب سایت اگر در حال حاضر از اپل واچ سری 3 یا 4 استفاده می کنید، خرید مدل نو کاملا منطقی خواهد بود چرا که به لطف سنسورهای نو و قابلیت های مجذوب کننده فراوان، تجربه لذت بخشی خواهید داشت. اما برای آن دسته از کسانی که از اپل واچ سری 5 یا 6 استفاده می نمایند، خیلی توصیه نمی گردد که به ساعت نو آپگرید نمایند چون شاید نبود تفاوت های محسوس بین آن ها، کاربر را دلسرد کند اگرچه معتقد است تغییراتی در نسل نو وجود داشته است.

8.The Verge؛ ارتقای خوب اما نه قانع نماینده

The Verge که معمولا آنالیز های موشکافانه ای از گجت های هوشمند دارد، اپل واچ سری 7 را محصولی نمی داند که کاربر را برای ارتقا ترغیب کند. این وب سایت در همان ابتدای آنالیز خود دقیقا این جمله را نوشت که نمایشگر بزرگ تر و شارژ سریع تر خوب هستند، اما علت برای ارتقا محسوب نمی شوند. این یعنی اپل به نسبت نسل گذشته جز نمایشگر و سرعت شارژ، هیچ تغییر مهم دیگری روی ساعت نو خود اعمال ننموده است بنابراین ارزش خرید آن در مقایسه با نسل قبل خیلی بالا نمی رود.

این وب سایت بعلاوه به این نکته اشاره نمود که اگر بخواهیم در رابطه با ارزش خرید ساعت نو صحبت کنیم، نباید خیلی به قابلیت های آن توجه کنیم بلکه باید ببینیم از چه ساعتی استفاده می کنیم. چون همان طور که گفته شد، بسیاری از وب سایت ها به کاربران کنونی اپل واچ سری 4 و پایین تر توصیه می نمایند این محصول را خریداری نمایند. البته تمام این حرف ها علت نشد تا The Verge اپل واچ سری 7 را برترین ساعت هوشمند کنونی نداند. بنابراین توصیه می نماید اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند نو را دارید، نماینده نو اپل حتما انتخاب نخست شما باشد.

9.PCMag؛ نمایشگر بزرگ تر، برترین ساعت هوشمند را بهتر می نماید

PCMag اما نه فقط نمایشگر بزرگ تر بلکه کیفیت ساخت بهتر و شارژر سریع تر اپل واچ سری 7 را یکی از برترین قابلیت های این محصول می داند و معتقد است چنین مواردی به نماینده کوچک اپل در حفظ جایگاهش به عنوان برترین ساعت هوشمند جهان یاری نموده اند. البته در نقاط ضعف اپل واچ سری 7 در آنالیز PCMag، همچنان عدم ارتقای چشمگیر به نسبت نسل قبل و شارژدهی یک روزه باتری دیده می گردد ولی طبیعتا برترین ساعت هوشمند، یک سری نقاط ضعف هم باید داشته باشد که به نظر می رسد برای عاشقان این نوع گجت قابل چشم پوشی باشد. به خصوص آن هایی که از آیفون استفاده می نمایند و در پی برترین تجربه هستند.

گفتنی است این وب سایت هم به دارندگان اپل واچ سری 6 توصیه می نماید برای خرید ساعتی نو عجله ننمایند و از همان محصول به عنوان یک ساعت هوشمند کاربردی و کاملا مجهز استفاده نمایند و لذت ببرند. اما کسانی که از ساعت های نسل قبل تر استفاده می نمایند و قصد خرید محصولی نو را دارند، خرید اپل واچ سری 7 منطقی ترین کاری است که می توانند انجام دهند.

10.Cnet؛ اندکی بهتر از نسل قبل

Cnet اپل واچ سری 7 را اندکی بهتر از نسل قبل می داند و در واقع معتقد است اپل باید این محصول را اپل واچ 6S نام گذاری می کرد. در عین حال به این نکته هم در آنالیز این وب سایت از اپل واچ سری 7 اشاره شد که اگر از ساعتی قدیمی تر از نسل 6 استفاده می کنید، تغییرات انجام شده در این محصول کاملا محسوس و چشمگیر خواهند بود.

نکته جالبی که در آنالیز این وب سایت از اپل واچ سری 7 مشاهده می گردد این است که شخص آنالیز نماینده از این بابت که اپل فقط برای رقابت ظاهری با شرکت هایی نظیر فیت بیت که امکان آنالیز واکنش بدن به استرس و آمازون که امکان سنجش مقدار چربی بدن را در ساعت های خود فراهم نموده اند، قابلیت های نو را درون ساعت هوشمند خود نگنجانده است. در واقع اپل واچ سری 7 از دید Cnet اگرچه مشابه نسل قبل است اما این موضوع نقطه ضعف در نظر گرفته نمی گردد چرا که با خرید آن مطمئن می شوید محصولی را در اختیار دارید که تمام قابلیت های آن به کار شما می آید. اگرچه در نهایت باز هم به این نکته اشاره شد که برای کاربران اپل واچ سری 3 یا 4، خرید این محصول منطقی تر است تا کسانی که از اپل واچ سری 6 استفاده می نمایند.

خبرنگاران مگ؛ تجلی شکوه طراحی

اپل به صورت کلی تغییر خاصی را در این محصول به نسبت نسل گذشته پدید نیاورده است اما نمایشگر بزرگ تر و روشن تر، طراحی مجذوب کننده و زیبا و شارژدهی سریع تر را سه نمونه از برترین قابلیت های این محصول هستند که باعث می گردد کاربرانی که در پی تجربه برترین ساعت هوشمند هستند به خرید آن ترغیب شوند.

اپل واچ سری 7 در حال حاضر برترین ساعت هوشمند موجود برای خرید است. البته برای کسانی که قصد خرید یک ساعت هوشمند نو را داشته باشند و بعلاوه کسانی که به زیست بوم اپل علاقه مند هستند.

نتیجه

همان طور که مشاهده کردید، تمام وب سایت های معتبر جهان روی این موضوع که اپل واچ سری 7 برترین ساعت هوشمند موجود به شمار میرود اتفاق نظر دارند اما آن را ارتقایی جزئی به نسبت نسل گذشته یعنی اپل واچ سری 6 می دانند. حتی آن کسانی هم که قابلیت های نو این محصول را به نسبت قبل کاملا محسوس می دانند باز هم معتقد هستند در صورت در اختیار داشتن اپل واچ سری 6، ارتقا به ساعت نو کار خیلی منطقی نخواهد بود مگر اینکه کاربری واقعا بخواهد کار با نمایشگر بزرگ تر را تجربه کند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1202

به "طراحی سایت: نقد و آنالیز اپل واچ سری 7 از نگاه معتبرترین سایت های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: نقد و آنالیز اپل واچ سری 7 از نگاه معتبرترین سایت های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید