احتیاج ضروری دانشگاه ها به خدمات رفاهی، سند آمایش خدمات دانشجویی در کشور تهیه می گردد

به گزارش مجله ایرکا، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به شرایط ناهمگون دانشگاه ها از نظر زیرساخت های رفاهی، تهیه سند آمایش خدمات دانشجویی را از ضروریات روز خدمات رفاهی دانشگاه ها خاطرنشان کرد.

احتیاج ضروری دانشگاه ها به خدمات رفاهی، سند آمایش خدمات دانشجویی در کشور تهیه می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم از اقدام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای تنظیم سند آمایش خدمات دانشجویی در کشور اطلاع داد.

وی با اشاره به آنالیز های اجرا شده درباره شرایط ناهمگونی بین دانشگاه ها از نظر زیرساخت های رفاهی، تهیه سند آمایش خدمات دانشجویی را از ضروریات امروز خدمات رفاهی دانشگاه ها دانست و اظهار امیدواری کرد که تا اواسط سال آینده این سند آماده گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم گفت: رویکرد عدالت در توزیع امکانات همیشه در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان واقع شده است. ادعای عدالت هم سنگین و هم اجرای آن سخت است و عملیاتی کردن آن به ساز و کارهای ویژه خود احتیاج دارد.

وی اضافه نمود: سند آمایش خدمات رفاهی کشور می تواند یاریی بزرگ و اثربخش به عدالت محوری در توسعه زیرساخت های رفاهی در دانشگاه های مختلف داشته باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآورشد: بیش از 98 درصد اعتبارات صندوق صرف پرداخت وام و یاری به ارتقاء سراهای دانشجویی و آشپزخانه ها می گردد.

وی ادامه داد: صندوق در صدد استقرار سامانه یکپارچه خوابگاهی در کشور است و انتظار دارد دانشگاه ها در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

مطیعی اظهار داشت: از دیگر موارد قابل بحث نظارت بر خوابگاه های غیر دولتی است. همکاری مراجع و نهادهای نظارتی شهر و استان در نظارت بر این گونه خوابگاه ها در کنار نظارت شوراهای نظارت و ارزیابی شهرستان یکی از الزامات عملکرد صحیح در خوابگاه های غیردولتی و حقوق دانشجویان ساکن در آن است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 166

به "احتیاج ضروری دانشگاه ها به خدمات رفاهی، سند آمایش خدمات دانشجویی در کشور تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج ضروری دانشگاه ها به خدمات رفاهی، سند آمایش خدمات دانشجویی در کشور تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید