وب سایت فروش داده های دزدی تعطیل شد

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، WeLeakInfo یکی از سایت های مشهور فروشنده داده های شخصی کاربران اینترنت بود که اطلاعات مربوط به بیش از ده هزار حمله هکری را جمع آوری نموده و به فروش می رساند.

وب سایت فروش داده های دزدی تعطیل شد

در جریان اجرای عملیات شناسایی عوامل گرداننده این سایت، نیروهای پلیس در کشورهای هلند و ایرلند شمالی دو جوان 22 ساله را دستگیر نموده اند که گفته می گردد با این سایت در ارتباط بوده اند. اف بی آی با همکاری بعضی نیروهای پلیس در کشورهای مختلف اروپایی دامنه سایت WeLeakInfo را هم از کار انداخت و پیغام هشداری را نیز در آن منتشر کرد.

بر اساس برآوردهای اولیه بیش از 12 میلیارد نام کاربری و کلمه عبور در وب سایت یادشده وجود داشت که از وب سایت های مختلف و سایت های شرکت های گوناگون تجاری به سرقت رفته بود.

WeLeakInfo این اطلاعات را در قالب یک پایگاه داده قابل جستجو سازماندهی نموده بود تا افراد با جستجوی آدرس ایمیل یک فرد بتوانند نام کاربری، کلمه عبور، شماره های تماس و آدرس های آی پی مرتبط با او را بیابند. دسترسی به اطلاعات یادشده به وسیله پرداخت حق عضویت ممکن بود. حداقل رقم حق عضویت دو دلار اعلام شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 94

به "وب سایت فروش داده های دزدی تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وب سایت فروش داده های دزدی تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید