چرا آلبرتا به مراتب بیش از کبک نگران شرایط مالی است ؟

به گزارش مجله ایرکا، تفاوت های ناحیه ای در کانادا حائز اهمیت بوده و در حال رشد می باشد. بر اساس یک تحقیق جدید، احساس عدم امنیت شغلی و جدا افتادگی در آلبرتا رو به رشد است در حالی که ساکنان کبک از اقتصاد بهینه بهره مند بوده و تغییرات اقلیم را به عنوان با اهمیت ترین موضوع توجه شان مطرح می نمایند.

چرا آلبرتا به مراتب بیش از کبک نگران شرایط مالی است ؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

نظر سنجی انستیتوی اینوایرونیکس، که نتایج آن در اختیار گلوب اند میل گذاشته شد، در اکتبر طی دو هفته آخر کمپین انتخابات فدرال به منظور شناخت اولویت های مردم کانادایی انجام شد. در سراسر کانادا، 24 درصد از پاسخ دهندگان محیط زیست و تغییرات اقلیم را مهمترین موضوع عنوان کردند، در حالی که 14 درصد اقتصاد و عدم اشتغال را در اولویت قرار دادند.

تفاوت نگرش بین کبک و آلبرتا معین تر از بقیه استان ها بود، بر اساس گفته اندرو پارکین مدیر اجرایی انستیتو اینوایرونیکس. در بسیاری از سرفصل های این تحقیق این دو استان دیدگاه متفاوتی داشتند. حدود 37 درصد کبکی ها گفتند که تغییرات اقلیم نگرانی اصلی آنهاست، در حالی که 29 درصد از مردم آلبرتا اقتصاد را به عنوان بیشترین عامل فشار گفتند.

به گفته پارکین، از آنجا که اقتصاد کوبک در سال های اخیر رشد نموده، جمعیت استان نسبت به جهت گیری کانادا احساس رضایت دارند و نگرانی های مالی را کنار گذاشته اند که منجر به تمرکز ملی آنها بر نگرانی های زیست محیطی شده است. در مقابل احساس ناامنی و نارضایتی درمردم آلبرتا به دلیل رکود مالی طولانی شکل گرفته است.

تحقیقی که توسط بانک تورنتو دومینون صورت گرفت پیش بینی می نماید که اقتصاد آلبرتا در سال 2020، 7/1 درصد رشد خواهد داشت و این بعد از رشد 7/0 درصدی اقتصاد در امسال است. این بانک نرخ رشد کبک در سال 2019 را 5/2 درصد پیش بینی کرد و گفت که این نرخ رشد در سال 2020 به 7/1 درصد کاهش خواهد یافت. پارکین افزود این در حالی است که در چهار دهه گذشته بیشترین سطح بهینه سازی مالی تقریبا همواره در آلبرتا، تورنتو و بریتیش کلمیبا بوده است.

بعد از افول مالی که در سال 2016 به خاتمه رسد، اقتصاد آلبرتا هنوزکاملا بهبود نیافته است. عدم اشتغال در کلگری هنوز به وضوح بیشتر از تورنتو و مونترال است. به همراه کاهش شدید فروش خانه، مرکز پایین شهر کلگری مملو از دفاتر خالی است. در کبک شاغلان برای پر کردن ده ها هزار شغل با مشکل روبرو هستند. تنها 25 درصد از کوبکی ها در نظر سنجی گفتند که آنها کمی تا بسیار نگران پیدا کردن یا نگه داشتن یک کار تمام وقت هستند، به هر حال این کمترین سطح را در برمی گیرد. در آلبرتا 58 درصد بر این عقیده بودند. تقریبا در دو دهه قبل تحقیقات حاکی از این بودند که کبکی ها یکی از بالاترین سطوح نگرانی شغلی را داشتند. امروز این عنوان به آلبرتا تعلق می گیرد. بحث بر سر جداافتادگی و تهدید یک حرکت جدایی طلبانه غربی از زمانی مطرح شد که لیبرال های طرف جاستین ترودیو دوباره بر سر کار آمدند. آقای پارکین گفت که این داده ها از استفاده گسترده از واژه وگزیت به معنای جدایی استان های غرب آنتاریو حمایت نمی نمایند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 519

به "چرا آلبرتا به مراتب بیش از کبک نگران شرایط مالی است ؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چرا آلبرتا به مراتب بیش از کبک نگران شرایط مالی است ؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آلبرتا به مراتب بیش از کبک نگران شرایط مالی است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید