چهارمین پرواز نخستین هلی کوپتر مریخی، مأموریت جدید نبوغ در مریخ

به گزارش مجله ایرکا، پروازهای متوالی و پیروز مینی هلی کوپتر نبوغ در سیاره سرخ منجر به پیاده سازی دستورات جدید ناسا برای این مینی هلی کوپتر شده است.

چهارمین پرواز نخستین هلی کوپتر مریخی، مأموریت جدید نبوغ در مریخ

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از ناسا، پس از اثبات قدرت پرواز نبوغ معین شد پرواز کنترل شده در سیاره سرخ امکان پذیر است و همین زمینه را فراهم نموده است تا ناسا دستورات جدیدی برای نخستین هلی کوپتر مریخی تعریف کند.

براساس تازه ترین بیانیه آژانس هوانوردی آمریکا، نبوغ می تواند به مریخ نورد استقامت برای یاری به جستجوی نشانه های گذشته حیات میکروبی موثر باشد.

لوری گلیز (Lori Glaze)، مدیر بخش علوم سیاره ای ستاد ناسا می گوید: ما قصد داریم اطلاعات مربوط به توانایی پشتیبانی عملیاتی این بالگرد را جمع آوری کنیم در حالی که مریخ نورد استقامت بر مأموریت علمی خود تمرکز دارد.

نوع شناسایی که نبوغ انجام می دهد، می تواند برای مأموریت های انسانی مفید واقع گردد، با جستجوی بهترین مسیرها برای پیمایش کاوشگران و رسیدن به مکانهایی که در غیر این صورت امکان پذیر نیست.

ناسا در توییت خود نوشت: مینی هلی کوپتر چهار پوندی (1.8 کیلوگرمی) با موفقیت چهارمین پرواز از پنج پرواز اصلی خود را در روز آدینه انجام داد؛ نبوغ در این پرواز ارتفاع بیشتری پرواز کرد و سریع تر از دوره های قبل آنرا عملیاتی کرد؛ پنجمین دوره نیز در روزهای آینده برنامه ریزی می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 962

به "چهارمین پرواز نخستین هلی کوپتر مریخی، مأموریت جدید نبوغ در مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین پرواز نخستین هلی کوپتر مریخی، مأموریت جدید نبوغ در مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید