کشف موزاییک های باستانی از زمان روم باستان در زیر یک تاکستان در ایتالیا

به گزارش مجله ایرکا، باید از تاریخ غنی ایتالیا متشکر باشیم زیرا اگر در ایتالیا زمین را حفاری کنید، مطمئا چیز خاصی حتی در مکان های دور از انتظار پیدا خواهید کرد که به عنوان گنجینه از آن یاد می گردد.

کشف موزاییک های باستانی از زمان روم باستان در زیر یک تاکستان در ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

این موضوع در ورونا اثبات شد، درست زمانی که در پاییز زمین یک تاکستان خصوصی در حال حفاری شخصی بود. اکنون کار سخت آن ها نتیجه داده زیرا باستان شناسان یک طبقه موزاییک بکر که متعلق به قرن اول قبل از میلاد مسیح بوده، کشف نموده اند.

کشف موزاییک های باستانی از ورونا

این یک کشف باور نکردنی در منطقه ای است که از مدت ها پیش به عنوان مهد گنجینه های باستانی روم به رسمیت شناخته شده است. در واقع، بنا به گفته منابع محلی، این سرزمین از قرن نوزدهم بر روی آثار باستانی رومی قرار داشت. بعضی از موزاییک ها که در موزه شهر به نمایش گذاشته شده اند، در دهه 1960 از این مکان حفاری شده و بیرون آمدند.

کار، که در ماه اکتبر شروع شد، در ابتدا فرایند کندی داشت. اگرچه باستان شناسان قادر به ترسیم خطوط مربوط به خانه باستانی دومیوس- بودند، اما هیچ گنجینه قابل توجهی را در آنجا نتوانستند کشف نمایند. این موضوع اخیرا وقتی که حفاری ها کف موزاییک باور نکردنی خانه را کشف کردند، تغییر کرد.

خرید زمین ها از صاحبان املاک

بخش های کوچکی که کشف شده دست نخورده به نظر می رسند و اکنون باستان شناسان وظیفه سخت حفاری کل زمین را بر عهده دارند. در عین حال، مقامات شهر با مالکان در حال صحبت و تبادل نظر هستند، تا این مکان را در دسترس عموم قرار دهند. اگرچه این فرایند به دلیل سرمایه گذاری مورد احتیاج، ممکن است فرایندی طولانی داشته باشد.

ورونا و تاریخ غنی آن

موزاییک های رومی معمولا در ایتالیا کشف می شوند. با توجه به تاریخ ورونا، واقعا جای تعجب نیست که یک اثر هنری دیگر در آنجا ظهور نموده است. شهر ورونا که در منطقه ونتو در شمال ایتالیا واقع شده است، در دوران روم باستان یک شهر مهم بود، چون از نظر استراتژیکی در محل تقاطع چهار جاده اصلی قرار داشت.

بسیاری از بناهای باستانی ورونا در طول تاریخ حفظ شده اند، از جمله آمفی تئاتر چشمگیر روم. این سالن که به نام سالن ورونا معروف است، هنوز هم برای کنسرت و اجرای اپرا مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا این امید وجود دارد که پس از این که موزاییک ها به طور کامل کشف شدند، بتوان آن ها را به فهرست گنجینه های روم باستان که مردم می توانند در ورونا ببینند، اضافه نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 358

به "کشف موزاییک های باستانی از زمان روم باستان در زیر یک تاکستان در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف موزاییک های باستانی از زمان روم باستان در زیر یک تاکستان در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید