کشف ژنی که با افزایش قدرت عضلات، پیری را کند می نماید

به گزارش مجله ایرکا، انسان ها می توانند به وسیله ورزش قدرت عضلانی خود را افزایش دهند و بدین شکل سللامت و مقاومت بدن را افزایش دهند. به همین دلیل دانشمندان پیروز شدند که طی یک مطالعه تازه ژن عامل افزایش قدرت عضلانی بدن در جریان ورزش را شناسایی نمایند.

کشف ژنی که با افزایش قدرت عضلات، پیری را کند می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از rahnamato، این مطالعه دانشمندان دانشگاه ملبورن که در نشریه Cell Metabolism به چاپ رسیده، ژن تازهی به نام C18ORF25 را شناسایی کرد که با هرگونه فعالیت ورزشی تحریک می گردد. در واقع، این دانشمندان در آنالیز های خود دریافتند که حیوانات فاقد C18ORF25 عضلات ضعیف تر و عملکرد ورزشی بدتری دارند.

دکتر بنجامین پارکر، رهبر این مطالعه گفت: ما اکنون می توانیم با فعال کردن این ژن، قدرت عضلات را حتی بدون افزایش حجم بالا ببریم. این موضوع می تواند دستاورد های قابل توجهی برای بعضی عوارض همانند بیماری های آتروفی عضلانی و حتی به تأخیر انداختن پیری داشته باشد. این موضوع حتی می تواند در زمینه فراوری دام و گوشت نیز مفید واقع گردد و سلامت غذایی ما را نیز تضمین کند.

دکتر پارکر اضافه کرد: ما می دانیم که ورزش می تواند از بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و بسیاری از سرطان ها پیشگیری و حتی آن ها را درمان کند. اما اکنون، امیدواریم که با درک بهتر این اثرات ارتقاء سلامت در سطح مولکولی، به سمت ایجاد گزینه های درمانی تازه و بهبود یافته تر پیش برویم.

این تیم که شامل دکتر پارکر و اریک ریشتر و بنته کینز از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک بودند، با تجزیه و تحلیل پروتئین ها و چگونگی تغییر آن ها در سلول ها، توانستند شباهت ها و تفاوت های مولکولی بین اشکال مختلف ورزش در عضلات انسان را تشخیص دهند.

به لطف طراحی آزمایشی، محققان توانستند پاسخ های سیگنالینگ را در بین روش های تمرینی در یک فرد، در مقایسه با سطح قبل از تمرین مقایسه نمایند. این موضوع به آن ها اجازه داد تا نحوه واکنش یک فرد به اشکال مختلف ورزش را مستقیماً در عضلات او نظارت نمایند.

نتیجه مطالعه این دانشمندان بسیار قابل توجه بود، زیرا اکنون آن ها می توانند با فعال کردن یک ژن، ماهیچه ها را تقویت و قدرت عضلانی را افزایش دهند.

این دستاورد به ویژه می تواند ضعف عضلانی ناشی از پیری را به شکل قابل توجهی کاهش دهد که این خود به معنای افزایش سن بیولوژیک و طول عمر است. بعلاوه بسیاری از عوارض ناشی از ضعف عضلات را می توان با این روش درمان کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1473

به "کشف ژنی که با افزایش قدرت عضلات، پیری را کند می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ژنی که با افزایش قدرت عضلات، پیری را کند می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید