15 حیوان منقرض شده زیبا و ترسناک عصر مدرن و ماقبل تاریخ

به گزارش مجله ایرکا، زمین محل زندگی گیاهان و جانوران مختلفی بوده است. بعضی از آن ها خطرناک بوده اند، در حالی که بعضی مجذوب کننده و زیبا بوده اند. با این حال، چنین حیوانات مختلفی زمانی وجود داشتند، اما اکنون به دلایل مختلف دیگر وجود ندارند.

15 حیوان منقرض شده زیبا و ترسناک عصر مدرن و ماقبل تاریخ

به گزارش بهترین ها، در این مطلب درباره حیوانات منقرض شده جهان، 15 تا از حیوانات منقرض شده زیبا، ترسناک و غول پیکر جهان در دوران ماقبل تاریخ و عصر مدرن موجوداتی که دیگر در این جهان وجود ندارند صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1. ماموت پشمالو

یکی از شگفت انگیزترین و غول پیکرترین حیواناتی که در حال انقراض است، ماموت پشمالو است. آن ها در عصر یخبندان زنده ماندند، اما نتوانستند از طمع انسان ها جان سالم به در ببرند. آن ها را اجداد فیل های امروزی می دانند.

در حال حاضر، کوشش هایی در روسیه برای بازگرداندن آن ها از انقراض با استفاده از فسیل های به جای مانده در حال اجرا است.

2. پروانه سفید بزرگ مادیران

این پروانه زیبا در دره های جنگل های Laurisilva در جزایر مادیرا پرتغال پیدا شد. از بین رفتن زیستگاه به علت ساخت و ساز و بعلاوه آلودگی از عوامل اصلی انقراض است. میزان آن از 55 تا 65 میلی متر متغیر بود. این اولین پروانه ای بود که در اروپا در نتیجه فعالیت های مصرف گرایانه منقرض شد.

3. ببر تاسمانی

ببر تاسمانی بزرگترین گوشتخوار عصر مدرن بود. در اوایل دهه 1930 به علت شکار بیش از حد و شکار غیرقانونی منقرض شد. این ببر که به نام تیلاسین نیز شناخته می گردد، شبگرد بود و شبیه یک سگ بزرگ بود.

4. کواگا

کواگا کمی شبیه گورخر و کمی شبیه اسب بود. در سال 1883 برای حفظ زمین برای حیوانات کشاورزی و گوشت و پوست آن ها تا انقراض شکار شد. این نام از صدای آن گرفته شده است که صدایی شبیه به kwa-ha-ha داشت.

کواگا اولین حیوانی بود که DNA آن مورد تجزیه و تحلیل نهاده شد و تایید شد که ژن هایی نزدیک تر به گورخر ها تا اسب ها دارد.

5. الک ایرلندی

الک ایرلندی در طول دوره یخبندان بخش زیادی از شمال اروپا را تشکیل می داد. آن ها بعلاوه به عنوان گوزن غول پیکر شناخته می شوند. آن ها حدود 5000 سال پیش منقرض شدند. دامنه آن در سراسر اوراسیا در دوران پلیستوسن، از ایرلند تا سیبری تا چین توسعه یافت. حدود 7 فوت قد داشت و حدود 40 کیلوگرم وزن داشت.

6. دودو

دودو احتمالاً اولین موجودی است که وقتی در خصوص موجودات منقرض شده سؤال می گردد فکر انسان را به خود مشغول می نماید. این پرندگان هم نترس بودند و هم پرواز نمی کردند و این آن ها را به یک هدف آسان تبدیل می کرد که باعث انقراض آن ها شد.

این پرنده بومی جزیره موریس بود. نزدیکترین خویشاوند زنده دودو کبوتر نیکوبار است. هیچ نمونه کاملی از دودو وجود ندارد که معین پر و رنگ آن را سخت می نماید.

7. تنبل زمینی

آن ها جانوران منحصر به فردی بودند که در عصر یخبندان رشد کردند. بیش از 10000 سال است که منقرض شده است. میزان آن ها بسیار بزرگتر از آن بود که به وسیله انسان کشته شوند. تنبل غول پیکر حدود 35 میلیون سال پیش در آمریکای جنوبی تکامل یافت، اما بعداً حدود 8 میلیون سال پیش به آمریکای شمالی مهاجرت کرد. آن ها گیاهخوار بودند، یعنی از گیاهان تغذیه می کردند.

8. ماهی گیرک بزرگ

ماهی گیرک بزرگ پرنده ای بود که شبیه پنگوئن بود. این یک شناگر قدرتمند با منقار بود. می تواند تا ارتفاع سه فوت رشد کند. آن ها در جزایر صخره ای و خلوت با دسترسی آسان به اقیانوس و منابع غذایی فراوان فراوری مثل کردند. قد ان 75 تا 85 سانتی متر بود. شکمش سیاه و سفید بود.

9. بایجی یا دلفین رودخانه ای چین

بایجی یا دلفین رودخانه ای چین قربانی شکار و صنعتی شدن مدرن شد. در طول دهه 1950، این به طور رسمی شکار شد که منجر به انقراض آن ها در سال 2006 شد. با صنعتی شدن چین و استفاده زیاد از رودخانه برای مقاصد دیگر، جمعیت در دهه ها به شدت کاهش یافت. یک دوره شکار باعث زوال این موجود شد.

10. وزغ طلایی

این درخشان ترین گونه جانوری است که تا به امروز ناپدید شده است. این حیوان به علت گرمایش زمین و آلودگی منقرض شد. زیستگاه اصلی این موجود بر روی خط الراس سرد و مرطوبی به نام بریلانت بود. وزغ طلایی بیشتر در منطقه حفاظت شده جنگل ابری Monteverde در شمال کاستاریکا زندگی می کرد و ارتفاعات پایین تر را ترجیح می داد.

11. موآ

موآ ها پرندگان غول پیکری بودند که از خود شترمرغ بزرگتر بودند. آن ها پرواز نمی کردند و بدون بال بودند. آن ها قوی ترین منقار را داشتند که می توانست شاخه های ضخیم را برش دهد. ارتفاع بعضی از گونه های این پرنده به 12 فوت می رسید. عقاب هاست شکارچی این پرنده بود.

12. عقاب هاست

این بزرگترین عقابی بود که تا به الان وجود داشته است. قد آن تا 4.5 فوت و وزن آن حدود 16 کیلوگرم بود. عقاب برای غذای خود به موآ وابسته بود تا جایی که مدت کوتاهی پس از موآ منقرض شد. این عقاب در جزیره جنوبی نیوزلند زندگی می کرد که معمولاً به عنوان افسانه پواکای مائوری پذیرفته می گردد.

13. کبوتر مسافر

کبوتر مسافر یک گونه منقرض شده از کبوتر بومی آمریکای شمالی است. این نام از عادات مهاجرتی آن گرفته شده است. کبوتر های مسافر به وسیله بومیان آمریکا شکار می شدند، اما پس از ورود اروپایی ها شکار افزایش یافت. ریشه کنی این گونه نمونه شاخص انقراض است. این در سال 1914 منقرض شد.

14. کرگدن پشمالو

کرگدن پشمالو یک گونه منقرض شده از کرگدن است که در سراسر اروپا و شمال آسیا رایج بود که همراه با دیگر جانوران بزرگ منقرض شد. کرگدن پشمالو از شاخ خود برای جفت گیری و اهداف دفاعی استفاده می کرد. شکار انسان ممکن است علت انقراض آن باشد.

15. چاقو دندان یا اسمایلودون

این گربه چاقو دندان با میانگین وزن 550 پوند، مشهورترین حیوان تاریخ است. به میزان یک گربه معمولی بود، اما قوی تر از آن بود. آن ها به علت دندان های نیش نسبتاً بلندشان مشهور هستند و رفتار های شکارچی دارند. در اواخر پلیستوسن در حدود 12000 سال پیش، منقرض شد.

سخن آخر

در حال حاضر حیوانات زیاد دیگری در سراسر جهان وجود دارند که در معرض انقراض هستند با آسیب نرساندن به محیط زندگی آن ها و حفظ محیط زیست به ادامه یافتن نسل آن ها می توانیم یاری کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1577

به "15 حیوان منقرض شده زیبا و ترسناک عصر مدرن و ماقبل تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 حیوان منقرض شده زیبا و ترسناک عصر مدرن و ماقبل تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید