38هزار هنرمند صنایع دستی در کشور بیمه شده اند

به گزارش مجله ایرکا، مدیرکل آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی گفت: یکی از اقداماتی که در راستای حمایت از صنعتگران صنایع دستی انجام می دهیم، معرفی آنان به سازمان استاندارد برای اخذ نشان استاندارد و استانداردسازی کالا است.

38هزار هنرمند صنایع دستی در کشور بیمه شده اند

فرهاد فلاح، در بازدید از روستای جهانی خراشاد گفت: با طی کردن این جهت می توانیم صنعتگران حوزه صنایع دستی معرفی را به صندوق بیمه روستاییان و عشایر معرفی کنیم که مشکل بیمه آنان نیز کم گردد.

فلاح ادامه داد: بیمه شدن صنعتگران حوزه صنایع دستی به وسیله صندوق بیمه روستاییان و عشایر برعکس بیمه تأمین اجتماعی سهمیه و محدودیت خاصی ندارد.

او اضافه نمود: به وسیله صندوق بیمه روستاییان و عشایر 4هزار نفر و به وسیله صندوق بیمه تأمین اجتماعی 38هزار نفر هنرمند حوزه صنایع دستی بیمه شده اند درحالی که 440 هزار هنرمند صنایع دستی ثبت شده در کشور داریم.

مدیرکل آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی اضافه نمود: در خصوص سهم در نظر گرفته شده در زمینه تعداد بیمه شدگان سهم صنایع دستی 11درصد و سهم فعالان حوزه فرش 89درصد است.

فلاح با اشاره به مشکل برگشت ارز در صادرات صنایع دستی به واسطه تحریم ها اظهار کرد: کاهش خرید صنایع دستی توسط مردم به واسطه تحریم ها و گران شدن مواد اولیه از دیگر مسائل حوزه فعالان صنایع دستی است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 62

به "38هزار هنرمند صنایع دستی در کشور بیمه شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "38هزار هنرمند صنایع دستی در کشور بیمه شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید