7 موردی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم

به گزارش مجله ایرکا، شاید فکر کنید که جوش شیرین یک پاک کننده همه کاره است؛ اما در واقع به ظاهر بعضی وسایل آسیب می رساند و نباید آنها را با جوش شیرین تمیز کنیم.

7 موردی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم

جوش شیرین یک ماده همه کاره در آشپزخانه است. از جوش شیرین برای طبخ غذا، پاک کردن لکه ها و انواع موارد تمیزکاری دیگر استفاده می کنیم. از جوش شیرین استفاده نکنید؛ زیرا موجب خوردگی و از بین رفتن آنها می گردد. به نوعی می توان گفت برای این وسایل، انتخاب جوش شیرین به عنوان پاک نمایندگی بسیار قوی است.

1. شیشه

مارکوس فرانکو، کارمند خانه پاک توانا، می گوید: جوش شیرین یک پاک نماینده ساینده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که شیشه یا آینه شما را خراش دهد. اگر شما به دنبال یک ماده تمیز نماینده طبیعی هستید، پیشنهاد می گردد از سرکه برای شیشه بهره ببرید.

2. آلومینیوم

اشکالی ندارد که از جوش شیرین برای تمیز کردن گلدان ها و تابه های آلومینیومی خود بهره ببرید؛ اما بهتر است به یاد داشته باشید که درست بعد از آن، سطح را (با آب شیرین) شستشو دهید. جک پرنتر، بنیان گذار مراقبت های بلیس، می گوید: جوش شیرین می تواند باعث اکسید شدن آلومینیوم گردد. تماس گسترده جوش شیرین با آلمینیوم باعث اکسیداسیون خواهد شد که آلمینیوم به سطح قهوه ای تبدیل خواهد شد.

3. اجاق سرامیک رو میزی

استفاده از جوش شیرین برای سطح شیشه ای یا براق سرامیکی اجاق از جوش شیرین استفاده نکنید؛ در این مورد نیز جوش شیرین موجب خراش سطح می گردد.

4. سنگ مرمر

شما هرگز نباید از جوش شیرین برای تمیز کردن هر گونه سطوح مرمر یا کوارتز بهره ببرید. با گذشت زمان جوش شیرین باعث آسیب به لایه محافظ فوقانی خواهد شد و در نهایت خراش هایی را بر روی سنگ مرمر یا کوارتز می ترکد. پرنتر می گوید: بعضی وب سایت ها استفاده از جوش شیرین را بر روی این سطوح توصیه می نمایند، اما تولیدنمایندگان سنگ نسبت به آن هشدار می دهند زیرا متوجه آسیب بالقوه ای می شوند که می تواند در درازمدت ایجاد گردد.

5. مبلمان چوب

جوش شیرین می تواند بیش از حد برای مبلمان چوبی قوی باشد و آنها را از بین ببرد. پیشنهاد می گردد با استفاده از مخلوط صابون و آب اقدام به تمیزکاری برای مبلمان چوبی کنید.

6. نقره جات

لیلی کامرون، سرپرست تمیز کردن در خانه، می گوید: شست و شوی ظروف نقره در آب و جوش شیرین می تواند به سرعت آنها را برق بیندازد ولی بیش از زمان مجاز، موجب خوردگی آنها می گردد.

7. هر چیزی با شیارهای عمیق

جوش شیرین پس از اینکه خشک گردد، بقایای سفید و غبارآلود را پشت سر می گذارد. بنابراین هرگز نباید از آن برای تمیز کردن سطوح با شیارها یا ترک های عمیق بهره ببرید؛ زیرا بقایای آن بر جای خواهد ماند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 710

به "7 موردی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 موردی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید