آخرین شرایط پرداخت سود سهام عدالت

به گزارش مجله ایرکا، درحالی که قرار بود سود سهام عدالت ساال 1399 تا سرانجام امسال پرداخت گردد، هنوز بعضی از شرکت ها سود خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

آخرین شرایط پرداخت سود سهام عدالت

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام منتهی به 29 اسفندماه سال 1399 مشمولان سهام عدالت حدود 550 هزار تومان اعلام شده است و پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز میکنند، خواهد بود. این سود هم شامل افرادی میگردد که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده بودند، هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده بودند و هم افرادی که بعد از آزادسازی سهام عدالت سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی را خریداری نموده اند.

طبق گفته مسئولان این سود قرار است تا سرانجام امسال پرداخت گردد، اما درحالی که به نیمه اسفندماه نزدیک شده ایم، هنوز بعضی از شرکت ها سود مورد نظر را یا به علت افزایش سرمایه و یا به علت اینکه سودی برای پرداخت کردن نداشته اند، به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز ننموده اند.

بر این اساس پتروشیمی مارون، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی جم، شرکت پالایش نفت تهران، فولاد آلیاژی ایران، پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان، آلومینیوم ایران، پتروشیمی تندگویان، بانک صادرات ایران، سیمان داراب، گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک تجارت، نیروترانس، پارس سویچ، بیمع دانا، سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا و مهندسی حمل و نقل پتروشیمی سود خود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز نموده اند.

این درحالی است که شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابارت ایران، گروه مپنا و صنایع سیمان دشتستان هیچ مبلغی و شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز نیز تنها بخشی از سود سهام خود را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز نموده اند.

در این راستا مشمولان سهام عدالت هنوز هم به طور کامل سود سال 1398 را دریافت ننموده اند. چراکه از مجموع 36 شرکت بورسی و فرابورسی از دو شرکت معدنی و صنعتی گلگهر و پتروشیمی جم به علت افزایش سرمایه آن ها سود سهام مشمولان دریافت نشد تا مشمولان سهام عدالت از مزایای حق تقدم و سهام تازه ناشی از افزایش سرمایه بهره مند شوند.

بعلاوه شرکت های مخابرات ایران و گروه مپنا علی رغم پیگیری های متعدد تمام یا بخشی از سود سهام خود را پرداخت ننموده اند و با محاسبه این دو گروه از به جای مانده سود سهام عدالت به اندازه 50 درصد، 40 درصد آن به حساب مشمولان واریز شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1362

به "آخرین شرایط پرداخت سود سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط پرداخت سود سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید