آذری: درباره موضوع میزبانی ها باید تابع تصمیمات کلان باشیم، تاج حالا باید توانمندی اش را ثابت کند

به گزارش مجله ایرکا، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: باشگاه ها برای شرکت یا عدم شرکت در مسابقات یا هر تصمیم دیگری باید تابع تصمیمات کلان ورزش کشور باشند.

آذری: درباره موضوع میزبانی ها باید تابع تصمیمات کلان باشیم، تاج حالا باید توانمندی اش را ثابت کند

سعید آذری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عدم میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: به عنوان کنندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، زیر مجموعه فدراسیون فوتبال و ورزش کشور هستیم و باید ببینیم که در این باره سیاست های کلان به چه شکل خواهد بود. فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید در این زمینه راهکار های لازم را پیش پای باشگاه ها بگذارند و ما نیز باید تابع تصمیمات کلان ورزش کشور باشیم و اجازه دهیم این ارکان به همراه وزارت امور خارجه خط مشی لازم را مشخص کنند.

وی درباره اینکه طبق تصمیم جدید AFC امکان برگزاری مسابقات پلی آف به صورت متمرکز وجود دارد و احتمالا دیدار فولاد و العین نیز در عربستان برگزار خواهد شد، شرح داد: در این باره تحت هیچ شرایطی نمی توان نظر شخصی داشت. فکر می کنم این تصمیمات سیاسی است و برای همین از حوزه اختیارات ما خارج است. باید تابع مقررات و تصمیمات مقامات عالی رتبه ورزش کشور باشیم.

از سال قبل گفتم توطئه ای در کار است

آذری درباره اینکه سال گذشته نسبت به تلاش عربستان و امارات برای حذف تیم های ایرانی هشدار داده بود، اعلام کرد: این هشدار را قبلاً داده بودیم و ای کاش این موضوع در آن زمان جدی گرفته می شد. از یک سال قبل پیش بینی می شد که توطئه ای در کار است و الان این موضوع مشخص شده است. در اوایل اسفندماه سال گذشته خبر هایی به دست مان رسید که در دبی نشستی بین سران فوتبال امارات و عربستان برای لیگ قهرمانان 2021 برگزار شده است. از این نشست خبر های خوبی بیرون نیامد و نیت این بود که هر طور شده فرصت میزبانی از این بازی ها از ایران گرفته شود.

گفتند آذری جامعه فوتبال را می ترساند!

وی یادآور شد: در آن زمان یکی از عزیزان در هیئت رئیسه گفت آذری جامعه فوتبال را می ترساند! در کمیته اخلاق هم که آقایان از من شکایت کرده بودند گفتند من جامعه فوتبال را می ترسانم. در جواب گفتم یک مدیر باید در حوزه بین المللی هم مبارزه کند و برای همین موظف است همه اتفاقات بین المللی را رصد و اطلاعات را جمع آوری کند. متاسفانه در آن زمان به حرف ما گوش ندادند و فقط به ما حمله شد ولی می بینید که این موضوع به حقیقت پیوسته است. علی جوادی (سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال) نیز در خصوص بحث میزبانی بحرین در مسابقات مقدماتی جام جهانی به نوعی موضوع توطئه را تائید کرد و گفت بحرینی ها از 6 ماه قبل روی این موضوع کار کرده اند.

امیدوارم عزیزی خادم بحران را حل نماید

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در خصوص اینکه به نظر می رسد پیش از این در فدراسیون همه به فکر انتخابات بوده اند و کسی برای کسب میزبانی ها قدمی محکم برنداشته است، یادآور شد: می توان اینگونه فکر کرد که فدراسیون در این مدت با تهدید تعلیق برای عدم اصلاح اساسنامه رو به رو بوده و شاید تمرکز حداکثری روی این موضوع و انتخابات بوده است ولی الان عزیزی خادم در فدراسیون توانمندی بالایی دارد و امیدواریم این بحران را حل کنند. امیدوارم با درایت سلطانی فر و توانمندی صالحی امیری و با توجه به اینکه عزیزی خادم نیز می تواند راهکار های لازم را ارائه دهد اتفاقات خوبی درخصوص میزبانی ها رخ دهد.

نباید در حوزه ملی ضرر کنیم

وی درباره اینکه به جز لیگ قهرمانان، ایران در مسابقات حساس مقدماتی جام جهانی نیز برای دریافت میزبانی ناکام مانده، گفت: میزبانی بحرین هم مربوط به همان تصمیمات کلان است. فدراسیون متولی است و با شناخت نسبی که از عزیزی خادم پیدا کرده ام فکر می کنم در این حوزه توانمندی او می تواند کمک کند. عزیزی خادم با آقای ظریف (وزیر امور خارجه) جلساتی برگزار کرده و فکر می کنم رئیس فدراسیون می تواند از پس این بحران بربیاید. ایشان و همکارانشان اصول دیپلماسی ورزشی را می دانند و امیدوارم کاری کنند که حداقل در حوزه ملی ضرر نکنیم.

نایب رئیسی AFC به درد همین روز ها می خورد

آذری شرح داد: مگر نایب رییس AFC یک ایرانی نیست؟ ما الان این ویژگی را داریم که از این ظرفیت استفاده کنیم. آقای تاج به عنوان نایب رئیس در AFC شناخته شده و فکر می کنم این پست برای این روز ها و این بحران ها به درد می خورد. ایشان باید بتواند در این زمان توانمندی اش را ثابت کند.

باشگاه ها باید تابع تصمیمات کلان ورزش کشور باشند

مدیرعامل باشگاه فولاد تاکید کرد: این تصمیمات (عدم میزبانی های ایران) در حوزه فنی نبوده و بیشتر بوی مسائل سیاسی به مشام می رسد. برای همین باشگاه ها برای شرکت یا عدم شرکت در مسابقات یا هر تصمیم دیگری باید تابع تصمیمات کلان ورزش کشور باشند. باید از اظهار نظر شخصی شدیداً پرهیز کنیم و اجازه دهیم مدیران عالی رتبه ورزش این مشکل حل کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 866

به "آذری: درباره موضوع میزبانی ها باید تابع تصمیمات کلان باشیم، تاج حالا باید توانمندی اش را ثابت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری: درباره موضوع میزبانی ها باید تابع تصمیمات کلان باشیم، تاج حالا باید توانمندی اش را ثابت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید