آمریکا اسارت 6 سرباز ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان را محکوم کرد

به گزارش مجله ایرکا، ایالات متحده گفت نگران رویدادهای مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از جمله بازداشت شش سرباز ارمنستان توسط دولت باکو است.

آمریکا اسارت 6 سرباز ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا همچنین به دو طرف تاکید کرد تا هرچه سریعتر و به صورت صلح آمیز این مناقشه مرزی را حل و فصل کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده که واشنگتن هرگونه تحرک در مناطق غیر مرزبندی شده در مرزهای آذربایجان و ارمنستان را تحریک آمیز و غیر ضروری می داند.

آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجی گری روسیه به شش هفته نبرد خونین بین نیروهای دو کشور در سال گذشته میلادی انتها داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان سربازان ارمنستانی را به تلاش برای ورود به قلمروی این کشور متهم کرد اما وزارت دفاع ارمنستان خاطرنشان کرد که سربازانش داشتند در منطقه مرزی گغارکونیک، در شرق این کشور کارهای مهندسی انجام می دادند که هم مرز با جمهوری آذربایجان است.

وزارت دفاع ارمنستان خاطرنشان کرد که کارهای لازم را برای بازگرداندن این سربازان اسیر شده انجام می دهد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر موقت ارمنستان نیز در اظهاراتی جداگانه از ناظران بین المللی، از روسیه و سایر کشورها خواست تا در این بخش از مرز بین دو کشور مستقر شوند و گفت که اوضاع در منطقه متنشج است و پیشنهادش را به مقام های جمهوری آذربایجان ارائه کرده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1025

به "آمریکا اسارت 6 سرباز ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا اسارت 6 سرباز ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید