آیا ایران سوم اسفند ناظران آژانس را اخراج می کند؟

به گزارش مجله ایرکا، تهران (پانا)-رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص اخراج ناظران آژانس اعلام کرد ما فعلاً نمی توانیم پیشگویی داشته باشیم بلکه باید صبر کنیم. ولی چیزی که مسلم است قانون را اجرایی خواهیم کرد چون قانون مجلس برای ما الزامی است.

آیا ایران سوم اسفند ناظران آژانس را اخراج می کند؟

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم افتتاح دومین نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور که امروز 20 بهمن در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد؛ در جمع خبرنگاران استان قزوین در خصوص پروژه چشمه نور اظهار کرد: بیش از 10 سال است این پروژه عملیاتی شده و حرکت جدی و رو به جلو نداشته است چون پیروز به تأمین بودجه نشدیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه با توجه به اهمیت پروژه تلاش کردیم تا این پروژه فراموش نشود، ادامه داد: امروز از پروژه بازدید کردیم بخشی از 2 سوله 800 متری و یک ساختمان اداری در حال احداث است تا تجهیزات مورد نیاز را در پروژه مستقر کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: در این پروژه احداث 9 ویلا برای اقامت دانشمندان و محققین در نظر گرفته شده است؛ در حال حاضر برای تأمین متخصصان پروژه چشمه نور حدود 35 میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد تا کار هرچند در ابعاد کوچک آغاز شود و آرام آرام به پیش رود.

وی با اعلام کمک 10 میلیارد تومانی به پروژه چشمه نور شرح داد: یکسری تجهیزات مورد نیاز در تهران در حال ساخت است و امیدواریم ظرف چند ماه آینده شاهد راه اندازی کارگاه چشمه نور در قزوین باشیم تا تجهیزات نصب و مهندسین و دانشمندان در آن مستقر شود.

صالحی اشاره کرد: امیدواریم دولت برای تأمین بودجه پروژه چشمه نور اهتمام داشته باشد چون هزینه این پروژه بالغ بر 2 تا 3 هزار میلیارد تومان بوده که هزینه سنگینی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص اخراج ناظران آژانس عنوان کرد: ما فعلاً نمی توانیم پیشگویی داشته باشیم بلکه باید صبر کنیم. ولی چیزی که مسلم است قانون را اجرایی خواهیم کرد چون قانون مجلس برای ما الزامی است. عملکرد ما بستگی به عملکرد طرف مقابل دارد اگر طرف مقابل تعهدات خودش را رعایت کند بحث جدایی است و اگر عمل نکند ما نیزبه ناچار قانون را اجرایی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 835

به "آیا ایران سوم اسفند ناظران آژانس را اخراج می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ایران سوم اسفند ناظران آژانس را اخراج می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید