ابتلای 20 نفر به بیماری وبا در اصفهان

به گزارش مجله ایرکا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار تا به امروز نتیجه آزمایش ابتلا به بیماری وبا برای 20 نفر در استان اصفهان مثبت بوده است.

ابتلای 20 نفر به بیماری وبا در اصفهان

پژمان عقدک گفت: طبق آخرین آمار تا پنجشنبه هفته گذشته سی و یکم شهریورماه، نتیجه آزمایش های ابتلا به بیماری وبا برای 20 نفر در استان مثبت بوده، اما این هفته تا به امروز مورد تازه ابتلا به وبا گزارش نشده است.

او با بیان اینکه میکروب ویبریو کُلرا vibrion cholérique عامل ابتلا به بیماری وبا است، اضافه کرد: این میکروب به وسیله آب آلوده یا میوه و سبزی شسته نشده یا شسته شده با آب آلوده، به بدن افراد وارد و آنان را به بیماری مبتلا می نماید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: از زمان ورود عامل بیماری زا به بدن تا بروز نشانه ها به طور میانه 2 تا سه روز طول می کشد و با توجه به اینکه میکروب ویبریو داخل روده است با مدفوع دفع می گردد و اگر دست ها به خوبی شسته نگردد، آلودگی ایجاد می نماید.

عقدک اضافه کرد: دفع مدفوع در صورت نبود فاضلاب مناسب، محیط را آلوده می نماید، زیرا اساس این بیماری آب آلوده و مواد مدفوعی است که میکروب در آن ها وجود دارد.

او توصیه کرد: در استفاده آب برای آشامیدن و شستشوی میوه و سبزی جات و فراوری و توزیع یخ دقت گردد که سالم باشد، اگر اطمینان نداشتند آب را بجوشانند، زیرا با جوشاندن آب، میکروب از بین می رود و خاصیت بیماری زایی را از دست می دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: بیماری التور یا وبا یک بیماری فصلی است و فصل گرما که احتیاج به آب افزایش می یابد مردم به هر علتی در استفاده آن کمتر دقت می نمایند که این شرایط باعث بروز این بیماری می گردد.

عقدک با بیان اینکه تقریباً هر سال تعدادی ابتلا به بیماری وبا داریم، ابراز داشت: برای مثال در سال 1396 نزدیک به 800 مبتلا به این بیماری در کشور شناسایی شد در حالی که سال جاری تا به امروز در مجموع شمار مبتلایان در کشور به 58 نفر رسیده که 20 مورد مربوط به استان اصفهان است.

منبع:مهر

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1481

به "ابتلای 20 نفر به بیماری وبا در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 20 نفر به بیماری وبا در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید