ارتقای صندلی دانشگاه گیلان به گروه اول رتبه بندی دانشگاه های کشور خبرنگاران

به گزارش مجله ایرکا، بر اساس جدیدترین رتبه بندی توسط پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC) در سال 1399 دانشگاه گیلان در گروه اول این رتبه بندی (15-1) و در بین 15 دانشگاه برتر از کل دانشگاه های کشور نهاده شد.

ارتقای صندلی دانشگاه گیلان به گروه اول رتبه بندی دانشگاه های کشور خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، بر اساس نتایج ارزیابی اعلام شده توسط پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC) در سال 1399، پس از آنالیز 103 دانشگاه کشور بر مبنای شاخص های رتبه بندی مصوب وزارت علوم، دانشگاه گیلان در گروه اول این رتبه بندی (15-1) و در بین 15 دانشگاه برتر از کل دانشگاه های کشور (صنعتی و جامع) قرار گرفته است.

در این دسته که بخش درهمکرد نامیده شده است، 10 دانشگاه جامع و 5 دانشگاه صنعتی کشور قرار دارند.

گفتنی است، بر اساس روش شناسی جدید، رتبه بندی دانشگاه های کشور در گروه بندی های کنونی، با توجه به معیار های آموزش (30درصد)، پژوهش (20درصد)، فناوری و نوآوری (20درصد)، بین الملل سازی (10درصد)، اثرگذاری مالی (10درصد)، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (5درصد) حاصل از عملکرد دانشگاه ها در سال های 1395 تا 1397 به دست آمده است. این معیار های اصلی هر کدام به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم شده اند که عملکرد دانشگاه ها در هرکدام از آن ها به صورت جداگانه و دقیق ارزیابی شده است. همچنین اطلاعات روش شناختی این رتبه بندی در لینک های ذیل قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 918

به "ارتقای صندلی دانشگاه گیلان به گروه اول رتبه بندی دانشگاه های کشور خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای صندلی دانشگاه گیلان به گروه اول رتبه بندی دانشگاه های کشور خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید