استفاده مراکز اقامتی از مزیت های طرح بهینه سازی موتورخانه ها

به گزارش مجله ایرکا، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، استفاده مراکز اقامتی از مزیت های طرح بهینه سازی موتورخانه ها صورت می گیرد.

استفاده مراکز اقامتی از مزیت های طرح بهینه سازی موتورخانه ها

افزایش هزینه حامل های انرژی و خصوصاً گاز تا شش برابر موجب بالارفتن هزینه هتلداران شده است هتلداران نیز برای جبران این هزینه ها تصمیم به افزایش نرخ گرفته بودند. اعتراض آنها به این موضوع موجب شد تا وزارت میراث فرهنگی پیگیر افزایش نرخ حامل های انرژی در تأسیسات گردشگری و اقامتی گردد. پیرو این اقدام کمیسیون تلفیق مجلس با اصلاح تعرفه حامل های انرژی تأسیسات گردشگری موافقت کرد.

درباره این موضوع علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: پیرو اقدامی که شرکت ملی گاز ایران در مورد راه اندازی طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها انجام داده بود؛ وزارت میراث فرهنگی به وزارت نفت پیشنهاد داد تأسیسات گردشگری به خصوص هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها بتوانند مشمول این طرح شوند و از مزایای آن استفاده نمایند، چون تعرفه های حامل های انرژی به خصوص گاز در سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

شالبافیان گفت: بنابراین وزارت میراث فرهنگی به این جمع بندی رسید که اگر مراکز اقامتی بتوانند مشمول این طرح شوند، شاید با صرفه جویی که ناشی از استقرار این طرح اتفاق می افتد، هزینه تمام شده گازبها کاهش پیدا کند. این پیشنهاد به وزارت نفت ارسال و خوشبختانه با دستور موافق وزیر نفت و همکاری شرکت ملی گاز ایران روبرو شد. به همین جهت با توجه به اینکه ماهیت واحدهای گردشگری، خدماتی است و عموم مردم نیز از خدمات این مراکز استفاده می نمایند، این اقدام می تواند در فرهنگسازی مصرف بهینه گاز هم مؤثر باشد.

وی ادامه داد: این موضوع به وسیله شرکت ملی گاز و سرپرست طرح بهینه سازی مصرف گاز به تمام مدیران عامل شرکتهای گاز استانی ابلاغ شد و بر این اساس تأسیسات اقامتی مانند هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها می توانند از مزیت های طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها استفاده نمایند. ما در پی این هستیم که این طرح در استانهایی که بیشترین تأسیسات گردشگری را دارند، هرچه زودتر با همکاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران اجرا گردد. این اقدام در واقع یک اقدام حمایتی مؤثر برای حوزه صنعت گردشگری در خاتمه سال است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1371

به "استفاده مراکز اقامتی از مزیت های طرح بهینه سازی موتورخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده مراکز اقامتی از مزیت های طرح بهینه سازی موتورخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید