افزایش استخدام نیروهای کار بین المللی در شرکت های فناوری تورنتو

به گزارش مجله ایرکا، تعداد نیروهای کار بین المللی که به استخدام شرکت های فناوری تورنتو در می آیند، رو به افزایش است.

افزایش استخدام نیروهای کار بین المللی در شرکت های فناوری تورنتو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

استراتژی استفاده از مهارت های دنیای و عدم قطعیت سیاسی در آمریکا منجر به افزایش درخواست ها و استخدام نیروهای کار خارجی شده است. طبق یکی از گزارشات تحقیقاتی جدید، نیروهای بین المللی به خاطر برنامه ویزای کار سریع (Fast-track) که سال گذشته توسط دولت کانادا معرفی گردید، بیشتر از گذشته، توسط شرکت های فناوری منطقه تورنتو استخدام می شوند.

قوانین و مراحل استخدام نیروی کار خارجی در کانادا

از میان 53 شرکت فناوری پیشرفته که به نظرسنجی منطقه ای کشف MaRS پاسخ داده بودند، 45%، از افزایش استخدام داوطلبین بین المللی در سال 2017 و 53 درصد از آنها افزایش درخواست های بین المللی در سال های 2017 و 2016 خبر دادند. در این نظرسنجی میزان دقیق افزایش استخدام های بین المللی ذکر نشده بود اما دانیل کلسن گفت که: واضح است که اکوسیستم شرکت MaRS به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فناوری شهری دنیا نامیده می گردد، رو به افزایش است.

به گفته اخبار CIC بازخوردها پیوسته نشان از این دارند که شرکت ها داوطلبین بین المللی بیشتری را استخدام می نمایند.

اکثریت پاسخ دهندگان به نظرسنجی برای افزایش استخدام بین المللی خود، به استراتژی استفاده از مهارت های دنیای کانادا و طرح استعدادهای دنیای (GTS) آن روی آورده اند. طرح استعدادهای دنیای که در ژوئن 2017 معرفی گردید، فرآیند سریع اخذ ویزا برای نیروهای متخصص خارجی است که نیازهای استخدام خاصی را برآورده می نمایند.

35% از شرکت هایی که به نظرسنجی MaRS پاسخ داده بودند، گزارش کردند برای استخدام نیروهای کار بین المللی از برنامه استراتژی مهارتهای دنیای استفاده می نمایند. به گفته بن زیفکین، مدیر اجرایی Hubba: استعداد در تورنتو محدود است، و با توجه به فرایند سریع تغییر فناوری و پیشرفت های کلی این صنعت، داشتن توانایی جذب ملل خارجی حداقل به مدت دو هفته مفید است.

شرکتی های پاسخ دهنده به نظرسنجی، گزارش کردند که اکثریت قریب به اتفاق استعدادهای بین المللی از ایالت متحده و شمار قابل توجهی از هند، چین، برزیل و انگلستان است. کشورهای برتر برای استخدامهای بین الملی در شرکت های فناوری منطقه تورنتو:

  • ایالت متحده
  • هند
  • چین
  • برزیل
  • انگلستان

مهندسی بالاترین صندلی را در بین استخدام های بین المللی دارد و به دنبال آن فروش، بازاریابی، دانشمندان داده، عملیات و مدیران C-suit قرار می گیرند. فضای سیاسی بین المللی موجب افزایش درخواست های بین المللی می گردد. یکی از شرکت های پاسخ دهنده به نظرسنجی، گزارش نموده است که در حال حاضر برای ویزاهای کاری موقت، تمایل زیادی به استخدام مهندسان جوان و میانسال از منطقه سیلیکون والی کالیفرنیا وجود دارد.

سخنان رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ در خصوص سرانجام دادن به برنامه محبوب ویزای H-1B که بسیاری از نیروهای کار خارجی به آن متکی بودند، یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد به دنبال کار در کانادا هستند. Klassen گفت که نتایج نظرسنجی نیز این دیدگاه را تایید می نماید. وی گفت: ما از شرکت ها شنیده ایم که وقتی آنها با داوطلبین بین المللی مصاحبه می نمایند، بسیاری از آنها به تغییر شرایط سیاسی نیز اشاره می نمایند.

و نتایج چشمگیر است. بر اساس این نظرسنجی، بسیاری از شرکت هایی که افزایش درخواست های بین المللی را تجربه کردند، گزارش داده اند که این افزایش از 50 تا 100% بیش از میزان سال 2016 است و تعداد کمی نیز به افزایشی تا سقف 300% نیز اشاره داشتند.

آنچه این آنالیز واقعا نشان می دهد این است که نام تجاری و شهرت کانادا به عنوان کشوری که پذیرای تنوع است و اصلاحات استراتژیک مهاجرت آن، برخلاف روال کشورهای دیگر عمل می نماید و این موضوع از لحاظ رقابتی بودن، به نفع شرکت های فناوری خواهد بود.

افزایش میزان اخذ اقامت دائم توسط نیروهای کار موقت خارجی کانادا

مشاغل فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در اولویت برنامه اکسپرس اینتری انتاریو

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 295

به "افزایش استخدام نیروهای کار بین المللی در شرکت های فناوری تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش استخدام نیروهای کار بین المللی در شرکت های فناوری تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید