اگر این نشانه ها را دارید روده هایتان ناسالم است

به گزارش مجله ایرکا، بعضی از رفتار ها و حالات اشتباه باعث تضعیف روده و اندام مهم بدن می شوند که در اینصورت بروز بعضی عوامل نشان از ناسالم بودن آن ها دارند.

اگر این نشانه ها را دارید روده هایتان ناسالم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از جماران، روده یکی مهم ترین اعضای بدن انسان محسوب می گردد به طوری که می توان گفت روده ها تاثیر فوق العاده ای بر سلامت کلی بدن انسان دارند، میکروبیوم روده حاوی ترکیبی از باکتری های خوب و بد است که به بسیاری از اعضای دیگر بدن یاری می نماید. لذا انسان ها باید سعی داشته باشند از 9 نشانه ای عجیب که برای آنها می تواند خطرساز باشد پرهیز نمایند.

- نفخ

خبرنگاران نوشت؛ نفخ معده یک حالت اعتراضی بدن نسبت به غذاهایی که روزانه آنها را مصرف می کنیم است، این اتفاق زمانی در بدن انسان شکل می گیرد که بدن توانایی و تحمل هضم بعضی از غذاها را ندارد،حبوبات، مواد لبنی و سویا از آن دسته از غذاهای نفاخ هستند.

- استراحت

اگر شب ها استراحت خوبی ندارید و مدام با خستگی از خواب بیدار می شوید و یا از بیداری های مکرر رنج می برید، پیش بینی می گردد به مسائل روده دچار شده اید بنابراین در این صورت پیشنهاد می گردد مصرف فیبر و غذاهای حاوی پروبیوتیک را افزایش داده، ورزش کنید و از غذاهای چرب و شیرین نیز دور بمانید.

- مسائل روده

سموم و ذرات غذاهایی که در بدن انسان کاملا هضم نشده اند به بافت های زیر پوشش روده نشت می نمایند و این اختلال سبب التهاب و تغییر در باکتری های روده می گردد به همین علت توصیه می گردد از مصرف غذاهای فرآوری شده و ایجادنماینده التهاب و آلرژی پرهیز کنید.

- خستگی و سستی

غذا بر احساس و روحیه انسان ها تأثیر می گذارد، البته باید توجه داشت اختلالات خلقی وابسته به سلامت روده نیستند، اما این مورد هم قطعاً بی تاثیر نیست و اگر با نوسانات خلقی یا افزایش اضطراب روبرو هستید بهتر است رژیم غذایی و سبک زندگی تان را تغییر داده و در جهت بهبود سلامت روده عمل کنید.

- مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها میکروبیوم روده ما را تغییر داده و می توانند بدن انسان را در معرض کمبود مواد مغذی قرار دهند. زیرا وظیفه آنتی بیوتیک ها علاوه بر از بین بردن باکتری های بد، باکتری های خوب نیز است و بهترین جایگزین آن ها مصرف پروبیوتیک است.

- مسائل گوارشی

معده و مری بخشی از دستگاه گوارش هستند، بنابراین امکان دارد بعضی خوراکی ها در بدن محیط اسیدی ایجاد کند، پس از مصرف سریع غذا پرهیز کنید و هر لقمه را خوب بجوید. همچنین از غذاهای تحریک ریفلاکس اسید معده می توان به قهوه، شکلات، الکل، غذاهای چرب، غذاهای شیرین بسیار فرآوری شده اشاره نمود که بسیار مضر بوده و باید از مصرف آن ها دوری کنید.

- افسردگی

میکروب های روده به فراوری متابولیت هایی مانند اسیدهای صفراوی و اسیدهای چرب یاری می نمایند این میکروب ها سروتونین رگ های خونی را منقبض کزده و باعث خواب آلودگی افراد می شوند و همچنین در تنظیم دمای بدن افراد نقش دارند، زیرا حدود 95٪ از سروتونین در روده قرار دارند و همین فراوری ناکارآمد سروتونین ها منجر به اختلالات خلق و خو می گردد.

- بیماری مداوم

واکنش ایمنی ضعیف می تواند نشانه ای از روده ناسالم باشد، البته لازم به ذکر است که میکروبیوم روده در تقویت ایمنی بدن نقش زیادی دارد.

- اسهال مزمن

اسهال مزمن نشانه شاخص مسائل روده ای است و برای برطرف آن می توانید غذاهای حاوی فیبر محلول مانند حبوبات و سیب را مصرف کنید .

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 662

به "اگر این نشانه ها را دارید روده هایتان ناسالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر این نشانه ها را دارید روده هایتان ناسالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید