باید بدانید که چرا استراحت و سرگرمی، در واقع بسیار مهم هستند

به گزارش مجله ایرکا، فقط و فقط کار کردن و هیچ تفریح و تفریحی نداشتن قطعا آدم را خسته و کسل می نماید! زمان آن رسیده است تا با غرق کردن خود در فعالیتهای تفریحی، هیجانی را به زندگی خود وارد کنید. برایتان جای سوال است که چرا این امر مهم است؟

باید بدانید که چرا استراحت و سرگرمی، در واقع بسیار مهم هستند

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

فقط و فقط کار کردن و هیچ سرگرمی و سرگرمیی نداشتن قطعا آدم را خسته و کسل می نماید! زمان آن رسیده است تا با غرق کردن

خود در فعالیتهای سرگرمیی، هیجانی را به زندگی خود وارد کنید. برایتان جای سوال است که چرا این امر مهم است؟

ویلیام لیون فلپس می گوید: آن هایی که تصمیم می گیرند تا از اوقات فراغت به عنوان راهی جهت بهبود روحیه استفاده نماینده، کسانی که عاشق موسیقی، کتاب های خوب، تصاویر زیبا، بازی های جالب، مشارکت های مناسب، مکالمات مفید هستند؛ این ها چگونه افرادی هستند؟ این افراد، شادترین افراد در دنیا هستند.

آخرین زمانی که برای خودتان وقت گذاشتید و کارهایی را انجام دادید که واقعا از آن ها لذت می بردید، چه زمانی بود؟ این موضوع چیزی است که شاید به علت فرایند سریع زندگی، حتی آن را به یاد نیاورید. با توجه به این که کار در زندگی در الویت قرار گرفته است، افراد زمان بسیار کمی برای هرگونه فعالیت سرگرمیی دارند. مهم نیست که به چه مقدار مشغول کار هستید، زمانی پیش می آید که جسم و روح شما آغاز به ارسال پیغام هایی به شما می نماید که به استراحت بیشتری احتیاج است، تا حدی که احساس می کنید که باید به مکانی ایزوله، آرام و دور از جزیره پناه ببرید و این زمانی است که شما قطعا باید هم به پیغام بدنتان گوش کنید و هم از شلوغی و فشار روزانه به استراحت روی آورید.

پس از این که از استراحت بازمی گشت، احساس طراوت و شادابی می کنید و قادر خواهید بود تا به صورت بهتر و با بازده بیشتری کار کنید. اما قبل از این که این کار را انجام دهید، ابتدا باید متوجه شوید که چرا داشتن استراحت، هر چند وقت یکبار بسیار لازم است. اگر هنوز درباره آن فکر نکرده اید، زمان آن است تا به صورت جدی آن را مورد آنالیز قرار دهید.

سرگرمی و فراغت به چه معناست؟

زمانی که فردی درمورد اوقات فراغت صحبت می نماید، به سادگی به معنای مدت زمانی است که کاری به غیر از کار کردن را انجام دهیم. فعالیت های سرگرمیی راهی است برای استرس زدایی از فرد ومنحرف کردن توجه فرد از کار. این موضوع می تواند هر نوع فعالیت سرگرمیی باشد. هدف اصلی آن، ایجاد حس خوب در شما است.

اهمیت اوقات فراغت

فعالیت های سرگرمیی به جهت جاری ساختن انرژی مثبت در فرد، مهم هستند. این فعالیت ها به تازه کردن فکر یاری می نمایند. فعالیت های سرگرمیی مختلفی وجود دارند که فرد میتواند هر کدام که مطابق میلش می باشد را انتخاب کند. در خاتمه روز، انرژی مثبت افزوده که شما آن را تجربه می کنید، تنها اثر اهمیت سرگرمی در زندگی تان را بازتاب می نماید.

منافع سلامتی و فیزیکی

این روزها به علت پرمشغله بودن، افراد به سختی زمانی برای سرگرمی گیر می آورند. نبود هیچ گونه فعالیت فیزیکی ممکن است مسائل سلامتی جدی را ایجاد کند، به خصوص چاقی و مسائل مربوط به قلب. شرکت در فعالیت های سرگرمیی به شما یاری می نماید تا تناسب اندامی مناسب داشته باشید. ورزش مورد علاقه تان را انجام دهید و درحالی که تمامی تنش های مرتبط با کار را فراموش می کنید، احساس خرسندی داشته باشید.

کاهش استرس و افسردگی

خب، بسیاری از شما با این موضوع موافق هستید که زمان گذاشتن برای خودتان و لذت بردن از سرگرمی یا مورد علاقه تان، برترین عامل استرس زدا است، آیا این طور نیست؟ فشار زیاد کاری و افزایش فشار جهت دستیابی به اهداف روزانه می تواند فرد را کاملا دچار تنش و خستگی روحی کند. پس، زمانی اختصاص دهید تا از برنامه فشرده کاری به دور باشید و خودتان را در کلاس های ورزشی، هنری یا هر فعالیتی که دوست دارید، شرکت دهید. این کار نه تنها باعث شادابی شما می گردد بلکه به شما می نماید تا به صورت بهتری فکر و کار کنید.

بهبود کیفیت زندگی

انجام کارهایی که دوست دارید، اعتماد به نفس شما را تا حدودی افزایش می دهد. این کار به شما یاری می نماید تا بیشتر از داشتن نوع زندگی که دارید احساس رضایت کنید. این کار بعلاوه عملکرد بهتر بدن و فکر شما را تضمین می نماید. علاوه براین، مشارکت در بعضی فعالیتهای گروهی بعلاوه شما را با دیگران مرتبط می نماید و شما را به آن ها نزدیک می نماید. سپری کردن زمان با دوستان می تواند یک راه فوق العاده جهت مبارزه با استرس باشد.

یاری به مثبت بودن

قرار گرفتن در موقعیت های شاد و شرکت در فعالیت های فیزیکی که موجب شادابی شما می گردد، انرژی مثبت را به زندگی شما می آورد. استرس کاری روزانه باعث احساس ناامیدی و حالت منفی در فرد می گردد. اگر به قدر کافی مثبت باشید، می توانید بهتر فکر و کار کنید. استراحت به شما یاد می دهد که با شوق بیشتری زندگی کنید و بعلاوه فرصتی را فراهم می نماید تا خودتان را بیشتر بشناسید.

مثال هایی از فعالیت های سرگرمیی

دو نوع فعالیت وجود دارند که شما می توانید در اوقات فراغت خود آن ها را انتخاب کنید تا انجام دهید. فعالیت های سرگرمیی فعال که فعالیت های پرانرژی را شامل می شوند که حتی برای انجام آن ها استفاده از قدرت فکری تان نیز مورد احتیاج خواهد بود. شما می توانید یاد بگیرید تا به موسیقی گوش دهید، به پیاده روی ، پیک نیک، ماهیگیری، شنا بروید یا حتی ورزش های ماجراجویانه را امتحان کنید. صخره نوردی، اسکی و موج سواری به عنوان فعالیت های سرگرمیی به یک مقدار برای کسانی که در پی ماجراجویی هستند، محبوب هستند. فعالیت های سرگرمیی غیرفعال، همگی در مورد استراحت هستند و حتی می توانند به معنای تماشای فیلم با دوستان، کتاب خواندن، قدم زدن در پارک یا ساحل و یا حتی به آبگرم رفتن باشد. حتی اگر می خواهید در خانه بنشینید و کاری انجام ندهید، موردی ندارد. این هم یکی دیگر از راه ها جهت سپری کردن زمانی با کیفیت با خودتان یا خانواده تان است. این کار رابطه شما با اعضای خانواده تان را مستحکم تر و شما را به آن ها نزدیک تر می نماید.

پس منتظر چه هستید؟ بلند شوید و از کارتان مرخصی بگیرید. منتظر زمان مناسب نباشید. ممکن است لذت خندیدن و شاد بودن را از خود بگیرید. اگر نمی توانید زمانی در هفته معین کنید، مطمئن باشید که داشتن حداقل 1 یا 2 روز زمان منحصر به خود در ماه را از دست خواهید داد. این یک حقیقت ثابت شده است که یک فکر و یک بدن تازه شده همواره پربازده تر از کسی است که هر روز هفته را سخت کار می نماید. پس سالم بمانید و نهایت لذت از زندگیتان را ببرید.

منبع: راسخون
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1200

به "باید بدانید که چرا استراحت و سرگرمی، در واقع بسیار مهم هستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "باید بدانید که چرا استراحت و سرگرمی، در واقع بسیار مهم هستند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید بدانید که چرا استراحت و سرگرمی، در واقع بسیار مهم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید