با این 10 راه حل با افراد بومی ارتباط محبت آمیز برقرار کنید

به گزارش مجله ایرکا، آشنا شدن و برقراری ارتباط با افراد بومی هر منطقه می تواند به سفر شما معنایی متفاوت ببخشد.

امروزه در عصر شبکه های مجازی، اینستاگرام ، تصاویر سلفی و اپلیکیشن ها و نرم افزارهای گردشگری از قبیل travel bucket lists ، اولویت اصلی بسیاری از گردشگران یافتن راهی برای تجربه کردن سفرهای متفاوت و تجربیات نو است. آیا هدف شما از سفر فقط تماشا بعضی منطقه ها مشهور و عبور گذرا از آن، غذاخوردن، شرکت در میهمانی، ملاقات با آشنایان و … است یا می خواهید منظره خود را نسبت به دنیا تغییر داده و بر تجربیات خود بیفزایید؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

با این 10 راه حل با افراد بومی ارتباط محبت آمیز برقرار کنید

در حقیقت، راهی مناسب تر و بهتر برای شناخت یک فرهنگ و آشنا شدن با یک کشور بیگانه وجود ندارد که بتواند بهتر از داشتن برخورد و ارتباط نزدیک با مردم بومی آن سرزمین به شما یاری کند. در اینجا به 10 نکته ارزشمند اشاره می گردد که شما با به کار بردن آن در طول سفر می توانید محدودیت های ذهنیت تان را برای برقراری ارتباط با افراد بومی از بین برده و در این راه پیروز باشید.

  • در خانه افراد بومی اقامت کنید

برترین راه برای روبرو شدن با فرهنگی بیگانه و کشف زوایای فرهنگی آن، گذراندن یک شب در کنار خانواده ای از افراد محلی است. امروزه تورهای متعددی وجود دارند که برای شما امکان اقامت در یکی از خانه های افراد محلی را فراهم نموده و برای مثال شما با یاری این خدمات می توانید یک شب را در کنار خانواده ای ویتنامی در کلبه ای چوبی واقع در مکونگ Mekong سپری نموده و یا به همراه یک خانواده هندی؛ جشنواره دیوالی Diwali (جشنی به مدت یک هفته در هندوستان که همراه با آتش بازی، پایکوبی نور و فستیوال خرید است - مترجم) را برگزار نموده یا در یکی از خانه های بومیان تبت شبی به یادماندنی را سپری کنید. برای کسب برترین تجربه در این رابطه در پی تورهایی باشید که برای شما امکان اقامت در خانه افراد بومی، خرید، آشپزی و حضور در مزرعه را به همراه آن ها فراهم می نماید.

  • زبان بیاموزید

سعی کنید پیش از سفر به یک سرزمین، بعضی از عبارات و اصطلاحات زبان محلی آن منطقه را یاد گرفته و بهره ببرید. این کار می تواند بسیاری از درها را به روی شما باز کند. حتی در صورتی که کوشش شما برای تلفظ یک اصطلاح محلی با شکست همراه باشد می توانید مطمئن باشید که دست کم یک لبخند در انتظار شما خواهد بود. این موضوع به ویژه در کشورهایی که زبان محلی آن ها به ندرت به وسیله گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد، دارای کاربرد بیشتری است. پیش از سفر خود در صورت امکان در کلاس های آموزش زبان منطقه مورد نظرتان شرکت نموده و بعضی اصطلاحات و عبارات را بیاموزید. در بعضی موارد نیز دوره های کوتاه و سریع آموزش زبان های مختلف وجود دارد که می تواند به ارتقای سطح زبان شما یاری کند. در پی کلاس های مکالمه بوده و حتما این مکالمات را تمرین نموده و در طول سفر خود نیز از برقراری ارتباط با مردم بومی در محیط هایی مثل پارک، اتوبوس و … بهره ببرید تا با یاری این افراد با جاذبه های ارزشمند هر منطقه از دید اهالی بومی آن آشنا شوید.

  • در کارها و خدمات عمومی مشارکت کنید

امکان شرکت در کارها و خدمات عمومی به صورت داوطلبانه در بسیاری از منطقه ها جهان وجود دارد. این راه حل روش بسیار خوبی برای شناخت فرهنگ بومی هر منطقه است. پزشکان، پرستاران، معلمان دارای شرایط TEFL/TESOL با توجه به قابلیت های خود امکان پیدا کردن موقعیت هایی اینچنینی را در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای کمتر پیشرفته پیدا می نمایند. البته این موضوع، به منزله عدم امکان مشارکت در امور داوطلبانه به وسیله سایر گردشگران نبوده و این موضوع کمابیش می تواند شامل همه گردشگران گردد. در سفر خود در پی فرصت ها و موقعیت هایی باشید که با توانمندی هایتان تطابق داشته و در راستای علاقه مندی های شما است. برای مثال شما به حیوانات علاقه داشته و به چین سفر نموده اید. می توانید درخواست مشارکت نگهداری پانداها را داده یا در آمریکای جنوبی با مرکز محافظت از لاک پشت های دریایی همکاری کنید.

  • از راهنمایان محلی یاری بگیرید

حتی اگر به تنهایی سفر می کنید، استفاده از یاری های یک راهنمای محلی می تواند به شما در آشنا شدن با محل زندگی و زادگاه وی یاری نموده و دیدگاه بهتری در برابرتان قرار دهد. براساس علاقه مندی های خود از یاری راهنمایانی که به حوزه های مشابه مانند هنر، تاریخ، گشت شبانه، طبیعت و … علاقه دارند بهره ببرید.

  • به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید

امروزه وب سایت ها و اپلیکیشن های متعددی وجود دارند که به شما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلفی را در کشور مد نظرتان می دهد. پیش از اقدام به سفر، با افراد بومی آن منطقه ارتباط آنلاین برقرار نموده و با فرهنگ آنها بیشتر آشنا شوید. وب سایت هایی به نام Couchsurfing یا مراکز ارائه دهنده خدمات اجاره اتاق مانند Airbnb می تواند اطلاعات زیادی درباره منطقه موردنظر شما و افراد محلی آن ارائه دهد. در زمینه تجربه خوراکی ها و غذاهای محلی کشور مقصد خود نیز از برنامه های آنلاین EatWith بهره ببرید.

  • در جشنواره ها و رویدادهای محلی شرکت کنید

شما می توانید در طول سفر خود در هر کشور در مناسبت ها و جشنواره های آن منطقه حاضر شوید. خواه این جشن در فستیوال اکتبر مونیخ Munichs Oktoberfest بوده یا در بین مردم مکزیک جشنواره روز مرگ Day of the Dead را تجربه نموده یا به همراه هندی ها در جشن رنگ ها یا هولی Holi حضور پیدا کنید، تجربه حضور در این جشنواره ها می تواند شما را به عمق فرهنگ و زندگی مردم بومی ببرد. علاوه بر این موضوع، شما با این کار تجربه گذراندن لحظاتی فراموش نشدنی را خواهید داشت. برای انجام این کار بهتر است در ابتدا نسبت به شناسایی اماکنی که مردم محلی بیشتر به آن ها می فرایند اقدام نموده و اگر قرار است در مدت سفر خود شاهد فستیوال یا جشنواره ای باشید، چه بهتر که از پیش نسبت به جوانب آن اطلاعات کسب کنید.

  • از خدمات عمومی بهره ببرید

شما در طول سفر خود می توانید در حباب مراکز اقامتی قرار گرفته و بدون دردسر روز و شب را سپری نموده و هیچ ارتباطی با مردم محلی نداشته باشید. اما قطعا سفری سرشار از ارتباط با افراد بومی می تواند شما را با فرهنگ آن منطقه از نزدیک آشنا نموده و اجازه لمس دقیق آن را به شما دهد. برای سفرهای درون شهری از مترو، اتوبوس و تراموا استفاده نموده و نیازهای خود را از فروشگاه های محلی تهیه کنید.

  • از برنامه های روتین گردشگری پرهیز کنید

ممکن است در طول سفرهای خود از برج ایفل صعود کنید، روی دیوار چین قدم بزنید یا در سایت باستانی ماچو پیچو Machu Picchu حاضر شوید اما در این برنامه ها شما شانه به شانه دیگر گردشگران خواهید بود و با مردم بومی هیچ تماسی نخواهید داشت. برای تجربه واقعی سفر به جز مراکز مهم و شناخته شده گردشگری، به اماکن ناشناس، روستاها و منطقه ها دورافتاده بروید.

  • از تجربیات تازه واهمه نداشته باشید

حتی اگر اقامت شما در شهری بیگانه تنها برای چند روز است، در جستجوی موقعیت هایی باشید که ارتباط شما با افراد محلی را بیشتر می نماید، شرکت در کلاس های مختلف، برنامه های ورزش همگانی در پارک ها ، برنامه های آشپزی، صنایع دستی و … گزینه های خوبی محسوب می شوند.

  • بدون عجله سفر کنید

اگر هدف شما برقراری ارتباط بیشتری با مردم محلی است، برترین توصیه به شما، گذراندن زمانی بیشتر با آن ها و آهسته تر کردن فرایند سفر است. در گشت و گذارهایتان عجله نداشته باشید، در جاده ها به آرامی سفر کنید، شب ها را در جهت و قطار بگذرانید، به خود وقت بیشتری برای اقامت در هر مقصدی داده و دعوت های افراد محلی را بپذیرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1420

به "با این 10 راه حل با افراد بومی ارتباط محبت آمیز برقرار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 10 راه حل با افراد بومی ارتباط محبت آمیز برقرار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید