بیش از 20 هزار حادثه دیده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

به گزارش مجله ایرکا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 20 هزار و 264 نفر از مردم این استان از ابتدای سال جاری تا کنون در 273 حادثه متفاوت از سوی نیرو های جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

بیش از 20 هزار حادثه دیده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

علیرضا میربهاءالدین اظهارداشت: حوادث جاده ای در سیستان و بلوچستان با 172 مورد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بعلاوه 36 مورد حادثه سیل و آبگرفتگی، 15 مورد حوادث کوهستان، 16 مورد حوادث دریایی و ساحلی سه مورد حادثه زلزله، سه حادثه شهری و 16 مورد خدمات حضوری در این مدت به وسیله نیرو های هلال احمر پوشش داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت سه هزار و 205 نیروی عملیاتی در قالب 736 تیم عملیاتی با بکارگیری 118 دستگاه آمبولانس و دستگاه خودروی نجات و خودرو های یاری دار خدمات امدادی به حادثه دیدگان را برعهده داشتند.

وی اضافه کرد: 212 مورد رها سازی (محبوس در ماشین تصادفی) سال جاری به وسیله نیرو های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

میربهاء الدین بیان نمود: تمامی پایگاه های امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان در سراسر شعب هلال احمر استان برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان آمادگی کامل دارند و شماره 112 ندای امداد نیز به صورت 24 ساعته آماده جوابگویی به هم استانی ها و هموطنان عزیز است.

وی اعلام کرد: بعلاوه به منظور ارائه خدمات در مواقع اضطرار و احتیاج علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای، پایگاه های امداد هوایی، کوهستان، ساحلی و امداد دریایی در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان پیشرو و جوابگو در ارائه خدمات اولیه امداد و نجات درحوادث و سوانح تداعی گر زیباترین نوع خدمات عام المنفعه و بشردوستانه است.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندباد ها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیلاب های مخرب و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از 50 درجه وجود دارد.

هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر همیشه در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و ... پیشتاز بوده است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1502

به "بیش از 20 هزار حادثه دیده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 20 هزار حادثه دیده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید