تأمین آب 10 هزار روستا در سه ماه با جهاد آبرسانی

به گزارش مجله ایرکا، علی اکبر محرابیان با اشاره به اجرای طرح هایی در قالب جهاد آبرسانی برای تأمین آب روستا ها و شهر های مختلف گفت: در طی سه ماه آینده با اجرای این طرح مشکل کمبود آب 10 هزار روستا مرتفع خواهد شد.

تأمین آب 10 هزار روستا در سه ماه با جهاد آبرسانی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز (دوشنبه 29 فروردین) بعد از حضور در نشست کمیسیون عمران در گفت وگوی تلویزیونی در تشریح جزئیات این جلسه گفت: 90 درصد آب شرب روستاییان در کشور تأمین شده است.

وی اضافه کرد: قرارگاهی در وزارت نیرو به نام جهاد آبرسانی تشکیل شده و قرارداد هایی برای آبرسانی به روستا ها در حال امضا است.

وزیر نیرو گفت: قرارگاه امام حسن (ع) که نیرو های سپاه و نهاد های انقلابی در آن حضور دارند در قالب جهاد آبرسانی قرار است برای 7200 روستا اقدامات لازم را انجام دهند. این در حالی است که قرارداد هایی هم با خیرین در این موضوع منعقد شده است.

محرابیان گفت: باید در سه ماه آینده به 10 هزار روستای کشور آبرسانی شود و عملیات اجرای این کار اجرا شده و در بیشتر استان ها کارگاه های آن شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: موضوع آبرسانی و رفع عطش کمی زمانبر است، اما تمام تلاش ما برای سرعت دهی به این پروژه ها است.

وزیر نیرو در خصوص طرح های آبرسانی شهری هم مطرح نمود: در ابتدای آغاز فعالیت دولت سیزدهم در 300 شهر مشکل تأمین آب شرب داشتیم. این در حالی است که با ید پروژه هایی متعددی برای رفع مسائل مانند خطوط انتقال آب، تأمین آب از سد ها و مخازن، ایستگاه های پمپاژ آب و آب شیرین کن ها امضا شود.

محرابیان در خاتمه گفت: برای آنکه پروژه های تعریف شده در چارچوب بودجه 1401 عملیاتی شود نیاز است که تمامی این اعتبارات تخصیص پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1417

به "تأمین آب 10 هزار روستا در سه ماه با جهاد آبرسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین آب 10 هزار روستا در سه ماه با جهاد آبرسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید