تاکید سفیر جمهوری آذربایجان در تهران بر همبستگی با کشور های اسلامی

به گزارش مجله ایرکا، سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت، با آزادی سرزمین های تصرف شده از اشغال ارمنستان، اینک امکان عبادت در مسلمانان جمهوری اذربایجان فراهم شده است.

تاکید سفیر جمهوری آذربایجان در تهران بر همبستگی با کشور های اسلامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت جمهوری آذربایجان در تهران روز یکشنبه به مناسبت ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری را با حضور نمایندگان رسانه های داخلی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری آذرتاج علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در مراسم افطاری گفت، آذربایجان یکی از کشور هایی است که به ارزش های اسلامی و همبستگی اهمیت زیادی می دهد.

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران اضافه کرد: در ماه رمضان شرایط لازم برای عبادت در سرزمین های آزاد شده در آذربایجان ایجاد شد و 65 مسجد و بنای مذهبی تخریب شده به وسیله ارامنستان بازسازی شد.

وی بعلاوه تاسیس روز جهانی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح در سال 2018 به ابتکار جمهوری آذربایجان، ایران و سایر کشور های عضو جنبش عدم تعهد را یادآور شد. وی سپس با شبکه های تلویزیونی ایرانی مصاحبه کرد و به سوالات رسانه ها پاسخ داد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان چندی قبل با امضای فرمانی خواهان ایجاد ارتباطات تازه مالی زنگه زور شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان به وسیله ایران شد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با امضای فرمانی، یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد ایجاد ارتباطات تازه بین منطقه مالی زنگزور شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان به وسیله خاک ایران را امضا کرد.

چندی قبل نیز یک مقام ارشد دولت جمهوری آذربایجان اظهار داشته بود، یادداشت تفاهم امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد ارتباطات تازه بین منطقه مالی زنگه زور و جمهوری خودمختار نخجوان به وسیله خاک ایران، یک رویداد تاریخی است.

حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این زمینه گفت: زمانی که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان از هیاتی به سرپرستی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، رئیس مشترک کمیسیون دولتی همکاری های مالی، تجاری و بشردوستانه ایران و آذربایجان، استقبال کرد، به ویژه تاکید نمود که راه های ارتباطی تازه یک کریدور بین المللی مهم برای حمل و نقل و انتقال برق خواهند بود.

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی در تبادل نظر با خبرگزاری ترند گفت: دولت تازه ایران برای کشور های همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه ای قائل است.

این قانونگذار ارشد ایرانی اضافه کرد، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در کوشش است تا تمامی موانع موجود بر سر راه تحکیم روابط دو کشور را رفع کند و در این راستا، وزیر خارجه ایران گزارش ویژه ای را در مورد تقویت روابط به مجلس ایران ارائه کرد و اقداماتی مطابق با آن در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1403

به "تاکید سفیر جمهوری آذربایجان در تهران بر همبستگی با کشور های اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سفیر جمهوری آذربایجان در تهران بر همبستگی با کشور های اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید