تفاوت پنجره دوجداره ترمال بریک با نرمال بریک را براحتی تشخیص دهیم

به گزارش مجله ایرکا، هنگامی که خواستار تغییرات مثبت در پنجره ها و درهای خانه خود باشید، احتمالا در و پنجره های آلومینیومی به شما پیشنهاد می گردد. اما امروزه باید دقت کنید که از ترمال بریک بودن آنها مطمئن شوید، تا از مزایای آن استفاده کنید. در و پنجره های ترمال بریک، با جلوگیری از هدر رفتن انرژی و نگه داشتن گرمای خانه شما، قبض هایتان را پایین نگه می دارند و در کل بهره وری انرژی ملک شما بالا می رود.

تفاوت پنجره دوجداره ترمال بریک با نرمال بریک را براحتی تشخیص دهیم

یکی از برترین گزینه ها جهت تعویض پنجره های قدیمی ، پنجره آلومینیومی ترمال بریک است.

تفاوت پنجره های ترمال بریک و نرمال بریک برای بسیاری از افرادی که قصد خرید پنجره آلومینیومی را دارند، غیر قابل تشخیص است. برای اینکه بدانید کدام یک از پنجره های ترمال بریک یا نرمال بریک را بخرید باید از تفاوت ها و شباهت های آنها مطلع باشد. پس بیاید باهم ویژگی های این پنجره های آلیاژ آلومینیومی را آنالیز کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشد.

پنجرهنرمال بریک

پنجره نرمال بریک پنجره معمولی همچون دیگر پنجره ها می باشد. اما امروزه شکل، ظاهر و کاربردهای این پنجره ها با پنجره های معمولی گذشته تفاوت دارند. پنجره های نرمال بریک دارای شکل زیباتر، جنس مقاوم تر و ایزوله شده می باشند که تفاوت های بسیاری با پنجره های معمولی قدیمی دارند. جهت فراوری پنجره نرمال بریک باید از بیلت یا شمش استاندارد استفاده گردد.

پنجره ترمال بریک

در ساختار پنجره، در شکافی بین قابهای داخلی و خارجی، عایقی به نام ترمال بریک قرار می گیرد. یعنی در واقع این عایق در قاب پنجره ها کار می گردد. در گذشته ماده ای که در ساخت این مصالح استفاده می شد فولاد بود که رسانای ضعیف گرما است. اما امروزه در ساخت آنها از پلاستیک یا نوار پلی آمید استفاده می گردد که بسیار بهتر از فولاد عمل می نمایند.

برای ساخت آلومینیوم ترمال بریک، بین پروفیل های آلومینیومی داخلی و خارجی، نوار پلی آمید تقویت شده به کار می برند. این نوار در قاب پنجره باعث ایجاد عایقی می گردد که چندین برابر کمتر از آلومینیوم نرمال بریک گرما، سرما، و سروصدا را راهنمایی می نماید.

دلیل استفاده از ترمال بریک چیست؟

یکی از عمده استفاده های درها و پنجره های آلومینیومی در مکان های تجاری می باشد، که دلیل این امر مقاومت و عمر زیاد آنها است. برای در و پنجره آلومینیومی می توان شیشه های بزرگتر نسبت به در و پنجره UPVC در نظر گرفت، به همین خاطر برای ویترین فروشگاه ها، اداره ها و در کل ساختمان های تجاری بسیار مناسب می باشند. با وجود مزایای درها و پنجره های آلومینیومی، متاسفانه یک رسانای قوی سرما و گرما هستند. امروزه با استفاده از فناوری مدرن بین اجزای قاب در و پنجره آلومینیومی فاصله ای ایجاد می نمایند که بتوانند با مواد کمتر رسانای دیگر آنها را به هم متصل نمایند. به این ترتیب یک عایق بین هوای بیرون و داخل ایجاد می گردد، و مشکل رفع می گردد. شکسته نشدن پنجره ها و درهای آلومینیومی از نظر حرارتی می تواند اصلی ترین تفاوت پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و نرمال بریک باشد. پس به این نکات توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

پنجره ترمال بریک و نرمال بریک چه تفاوت های دیگری با یکدیگر دارند؟

پنجره های ترمال بریک و نرمال به دلیل اینکه هر دو از پروفیل های آلیاژی آلومینیومی ساخته شده اند، می توانند عایق صدای بسیار خوبی محسوب شوند. این پنجره ها انتقال صدا از بیرون به داخل را تا حدی کاهش می دهند، و از آلودگی صوتی جلوگیری می نمایند. از نظر ظاهری پنجره های ترمال بریک و نرمال بریک کاملا یکسان هستند، به همین خاطر افراد عادی به راحتی نمی توانند آنها را از هم تشخیص دهند.

نام پنجره های ترمال بریک و نرمال بریک گویای تفاوت آنها است، اولی دارای ساختار ترمال می باشد اما نوع دوم اینطور نیست. یک لایه شکسته گرما در ساخت پنجره های ترمال بریک به کار می رود که باعث می گردد این پنجره ها از لحاظ حرارتی عایق داشته باشند. پلی آمید نام این لایه شکسته حرارتی است که وظیفه دارد مشکل عایق نبودن در برابر سرما و گرمای پنجره های آلومینیومی قبلی را رفع کند. در پنجره های نرمال بریک این لایه عایق وجود ندارد و از بسیاری جهات مانند پنجره های آلومینیومی قبلی می باشند که از نظری ظاهری زیباتر هستند.

پنجره ترمال بریک قیمت بالاتری نسبت به پنجره های نرمال بریک دارند و در حالت کلی دارای عملکرد بهتری نسبت به آنها می باشند. اضافه بر عایق دما و حرارت، پنجره های ترمال بریک از لحاظ کاهش آلودگی صوتی و عایق صدا، بعلاوه صرفه جویی در انرژی و محافظت از محیط زیست بهتر از پنجره های نرمال بریک عمل می نمایند. شما می توانید با در نظر گرفتن این موارد و آنچه که در ادامه گفته می گردد پنجره خود را انتخاب کنید.

پنجره ترمال بریک دارای چه مزایایی می باشد؟

1- کاهش اتلاف انرژی:

پنجره های آلومینیومی قبلی به دلیل خاصیت رسانایی آلومینیوم و عبور راحت سرما و گرما از آنها باعث اتلاف انرژی می شوند. به همین خاطر در بین پروفیل آلومینیومی لایه ای قرار می دهند که خاصیت رسانایی پروفیل آلومینیوم را از بین می برد. این لایه پلیمری که لایه پلی آمید نامیده می گردد، همان عایقی است که مانع ورود و خروج گرما و سرما به داخل ساختمان می گردد. پلی آمید از پلاستیک سخت مهندسی شده با الیاف شیشه ای تشکیل شده است.

2- مقاومت بالا:

در ساختار پنجره ترمال بریک آلیاژ آلومینیوم به کار رفته است که دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. آلومینیوم می تواند با توجه به طراحی و ساختی که دارد ضربه ها و آسیب ها را به برترین نحو تحمل نماید. بعلاوه پنجره های آلومینیومی داری وزن سبک تری هم هستند، که این ویژگی مزیت بسیار خوبی به شمار میرود.

3- پنجره های ترمال بریک کاملا آب بندی و هوابندی می شوند:

یکی از مزیت های این پنجره ها این است که مشکل نفوذ گرد و غبار به داخل واحد مسکونی را حل می نمایند. به خصوص در کلانشهرها که آلودگی و گرد و غبار بسیار زیاد است که اگر به داخل ساختمان نفوذ کند هزینه نظافت را بالا می برد. در این مدل از پنجره ها از طریق یک لاستیک تمام نقاط پنجره به برترین نحو آب بندی و هوابندی شده است.

4- انعطاف پذیری مناسب:

یکی از مزیت های بسیار خوب در پنجره ترمال بریک وجود امکان فرم دهی به پروفیل آن می باشد. این مراحل به صورتی انجام می گیرد که در انتها پروفیل پنجره ترمال بریک مقاومت و استحکام اولیه خود را حفظ می نماید. به این ترتیب فراوری نمایندگان می توانند پنجره هایی به شکل چند ضلعی، هلالی و… فراوری نمایند.

5- ارزش پروفیل آلومینیوم:

اگر در آینده به این پنجره ها احتیاج نداشته باشید می توانید از آنها به عنوان یک کالای سرمایه ای بهره ببرید. چون آلومینیوم یک فلز با ارزش است و می توانید در و پنجره های خود را دوباره به چرخه فراوری بازگردانید.

گروه تخصصی مایان پنجره با 15 سال تجربه در صنعت فراوری درب و پنجره آلومینیومی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

www.mayan-window.ir

2021-4475798 :دفتر مرکزی

09196501470 :کارشناس

منبع: اتاق
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1416

به "تفاوت پنجره دوجداره ترمال بریک با نرمال بریک را براحتی تشخیص دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت پنجره دوجداره ترمال بریک با نرمال بریک را براحتی تشخیص دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید