توسعه کشت گلخانه ای راه برون رفت از بحران کم آبی

به گزارش مجله ایرکا، فرماندار زرند با حضور در شرکت آب منطقه ای کرمان با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ملاقات و پیرامون مسائل مربوط به حوزه آب در شهرستان مصاحبه نمود.

توسعه کشت گلخانه ای راه برون رفت از بحران کم آبی

فرماندار زرند با بیان اینکه کشت گلخانه ای راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و برون رفت از بحران کم آبی و افزایش بهره وری از منابع آبی برای فراوری محصولات باکیفیت کشاورزی است؛ بر ضرورت حل مسائل تامین آب مورد احتیاج گلخانه ها تاکید کرد.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار با حضور در شرکت آب منطقه ای کرمان با رشیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ملاقات و پیرامون مسائل و مسائل مربوط به حوزه آب در شهرستان مصاحبه نمود.

فرماندار زرند در این ملاقات با اشاره به کاهش کمی و کیفی منابع آب و به تبع آن کاهش عملکرد محصول پسته در شهرستان، توضیح داد: بایستی نگاه ویژه ای به واحد های فراوریی بخش کشاورزی خصوصا توسعه کشت های گلخانه ای که از بهره وری مالی بالایی برخوردار هستند داشته باشیم.

او با بیان اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ درست استفاده کردن از آب کشاورزی و آموزش بین کشاورزان بر ضرورت حل مسائل تامین آب مورد احتیاج گلخانه ها تاکید کرد.

رشیدی نیز حل مسائل مربوط به حوزه آب بخصوص مسائل مرتبط با جلوگیری از تصرف حریم رودخانه ها و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه ها، چاه های غیرمجاز و حفظ منابع آب را با همکاری هر چه بیشتر فرمانداری دانست.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که دریجانی رئیس اداره امور منابع آب، محمدی مدیر جهاد کشاورزی و ایرانمنش نماینده گلخانه داران شهرستان نیز حضور داشتند در مورد بخش های مختلف صنعت و کشاورزی مباحثی مطرح و در مورد مسائل تامین آب واحد های فراوریی بخش کشاورزی خصوصا گلخانه ها بحث و گفتگو شد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1501

به "توسعه کشت گلخانه ای راه برون رفت از بحران کم آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کشت گلخانه ای راه برون رفت از بحران کم آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید