توضیحات مادورو درباره زمان بازداشت گوایدو

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا امروز شنبه در خصوص چرائی عدم بازداشت سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در این کشور گفت: زمان بازداشت گوایدو فرا نرسیده است؛ اما این روز می رسد.

توضیحات مادورو درباره زمان بازداشت گوایدو

رئیس جمهوری ونزوئلا در این خصوص به خبرنگاران کشورش گفت که دادگاه های ونزوئلا هنوز دستور بازداشت گوایدو را صادر نکرده اند و لذا او تا کنون بازداشت نشده است.

نیکلاس مادورو هشدار داد روزی که سیستم قضایی ونزوئلا تصمیم به بازداشت و زندانی کردن او بگیرد، وی زندانی خواهد شد.

گفتنی است، سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در این کشور پیشتر به کودتای نافرجامی نیز علیه دولت قانونی و منتخب این کشور مبادرت ورزیده بود.

در همین رابطه، خوان گوایدو سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در ونزوئلا چندی پیش پس از بازگشت از دوره گردی آمریکائی- اروپائی خود با خشم مردم و کارکنان فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار در کاراکاس روبرو شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در ونزوئلا که با نادیده دریافت حکم دادگاه مبنی بر ممنوع الخروج بودن خود از ونزوئلا خارج و به کلمبیا، آمریکا، کانادا و چند کشور اروپائی سفر کرده بود، در بازگشت به ونزوئلا مجبور شد از میان معترضانی عبور کند که به حاصل سفر او که تحریم های جدیدی علیه کشورشان بود معترض بودند.

معترضان مردمی و کارکنان فرودگاه علیه وی فریاد می زدند: گوایدو فاشسیت، از اینجا گمشو، قاتل.. قاتل، بی حیا، تو از کشور رفتی تا به ما حمله کنی، تو داری کشورت را می فروشی.

این در حالسیت که خوان گوایدو پیشتر اعلام کرده بود که پس از سفر به اروپا تلاش خواهد کرد که به کاراکاس بازگردد.

سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در ونزوئلا در خیانتی آشکار به کشورش در جمع نمایندگان مجلس اروپا در بروکسل از این بلوک خواست تا از طریق تحریم، فشار به دولت نیکلاس مادورو نخست وزیر قانونی و منتخب کشورش را افزایش دهد.

وی در این باره گفته بود: خطر می کنم تا به کشورم بازگردم… اما بازگشت بی خطر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 146

به "توضیحات مادورو درباره زمان بازداشت گوایدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات مادورو درباره زمان بازداشت گوایدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید