جیک سالیوان: بایدن با متحدان ناتو درباره نشست قریب الوقوعش با پوتین مذاکره خواهد نمود

به گزارش مجله ایرکا، مشاور امنیت ملی آمریکا بیان کرد، رئیس جمهور آمریکا با متحدان ناتو درباره نشست قریب الوقوعش با رئیس جمهور روسیه که به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار می گردد، مذاکره خواهد نمود.

جیک سالیوان: بایدن با متحدان ناتو درباره نشست قریب الوقوعش با پوتین مذاکره خواهد نمود

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از نشست اخیر رهبران گروه هفت که در شهر کورنوال انگلیس برگزار گردید، به بروکسل رفت تا در آنجا در نشست ناتو که امروز (دوشنبه) برگزار می گردد، شرکت کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه به خبرنگاران سوار بر هواپیمای ریاست جمهوری گفت: بایدن این فرصت را خواهد داشت تا با کل متحدان ناتو درباره تمام موضوعاتی که میخواهد درباره آنها با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مذاکره کند، صحبت کند. نشست بایدن و پوتین پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. بنابراین متحدان ناتو از زبان خود بایدن اهدافش برای ملاقات با پوتین را خواهند شنید و بایدن هم از نظرات آنها مطلع خواهد شد. در نتیجه، بایدن با حمایت و همبستگی کامل کل متحدانمان در ناتو راهی ژنو خواهد شد.

در همین حال، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید تاکید نمود: بایدن می داند که در نشست روز چهارشنبه از طرف پوتین باید انتظار چه چیزی را داشته باشد. همان طور که می دانید بایدن قبلا هم با پوتین صحبت نموده است. بایدن خیلی خوب می داند که پوتین چه چیزهایی خواهد گفت. از نظر بایدن این نشست درباره اعتماد و دوستی نیست، این نشست درباره این است که بفهمیم کجا می توانیم به زمینه های مشترک برسیم و بعلاوه درباره نگرانی هایمان صریح و صادق باشیم.

بایدن روز چهارشنبه 16 ژوئن (26 خردادماه) در ژنو با پوتین ملاقات خواهد نمود تا درباره طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه از جمله ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحاتی مذاکره نمایند.

سالیوان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بایدن موافقت نموده که مجرمان سایبری را در صورت ارتکاب جرم در آمریکا محاکمه کند و آنها را به موضوع تبادل با روسیه تبدیل نکند.

پیش تر بایدن گفته بود که با پیشنهاد پوتین برای مبادله مجرمان سایبری مسئله ای ندارد.

اما به گفته سالیوان، بایدن به این پیشنهاد تبادل مجرمان سایبری پاسخ مثبت نداد و این بدان معناست که آنها باید در آمریکا تحت پیگرد قرار گیرند، محاکمه شوند و به سزای عمل خود برسند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1083

به "جیک سالیوان: بایدن با متحدان ناتو درباره نشست قریب الوقوعش با پوتین مذاکره خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیک سالیوان: بایدن با متحدان ناتو درباره نشست قریب الوقوعش با پوتین مذاکره خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید