خبرنگاران هدف گذاری برای احیای 2 هزار واحد صنعتی راکد در سال 1400

به گزارش مجله ایرکا، تهران- خبرنگاران- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در بخش فراوری، گفت: در برنامه های تدوین شده برای سال 1400 احیای2 هزار واحد فراوریی در سراسر کشور هدف گذاری شده است.

خبرنگاران هدف گذاری برای احیای 2 هزار واحد صنعتی راکد در سال 1400

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جلسه با مدیرعامل و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، اضافه نمود: قرار شده یک هزار و 600 واحد راکد در داخل شهرک های صنعتی و 400 واحد تعطیل خارج از شهرک ها راه اندازی گردد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: پارسال بیش از یک هزار و 500 واحد راکد به چرخه فراوری برگشت و هدف گذاری که از ابتدای سال 99 تدوین شده بود محقق شد، این مسوولیت در امسال هم به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی محول شد.

زرندی در شرح پروژه های تعریف شده برای این سازمان در سال 1400، توضیح داد: توسعه زیرساخت شهرک ها، توسعه خوشه های کسب وکار صنعتی و صنفی با هدف 40 خوشه و توسعه صنایع کوچک و مستعد پیمانکاری فرعی در راستای تکمیل زنجیره تامین صنایع عظیم برای 250 واحد، از جمله پروژه هایی است که در سال 1400 برای سازمان صنایع کوچک و شهرک ها تعریف شده است.

ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در بخش فراوری

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در بخش فراوری، گفت: تمرکز وزارتخانه بر استفاده از ظرفیت های موجود است که شامل سه موضوع احیاء واحدهای راکد، افزایش ظرفیت واحدهای موجود و واگذاری واحدهای راکد نیمه تمام می گردد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت از تمرکز این وزارتخانه خود بر واحدهای راکد نیمه تمام اطلاع داد و گفت: از موضوعاتی که امسال برای آن برنامه ریزی شده واحدهای راکد نیمه تمام است که باید برای آن مشخص تکلیف کرد، زیرا تعدادی واحد نیمه تمام سال هاست به صورت راکد مانده و باید از سرمایه گذاران تازه برای تکمیل آن یاری گرفت.

تامین انرژی، مساله مهم بخش فراوری

وی بعلاوه انرژی را یکی از موضوع های مهم برای آینده این سازمان اسم و تاکید نمود: اگر در پی توسعه سرمایه گذاری در بخش فراوری و خواهان جهش عظیم در بخش صنعت هستیم، احتیاج است برای تامین برق، آب و گاز شهرک ها یک تحرک جدی شکل بگیرد.

زرندی با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک ها هم باید به مدل تازهی از سرمایه گذاری و تامین اقتصادی برای این موضوع اقدام کند، گفت: گرچه در قوانین و مقررات به صورت شفاف وظایفی برای وزارت نیرو و نفت تعریف شده، اما به علت کمبود اعتبارات این وزارتخانه ها مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو و نفت، موضوع انرژی مورد احتیاج شهرک ها تامین گردد.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و557 واحد راکد و تعطیل شده به چرخه فراوری بازگشتند و برنامه امسال هم بر احیای واحدهای راکد و نیمه فعال متمرکز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1048

به "خبرنگاران هدف گذاری برای احیای 2 هزار واحد صنعتی راکد در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هدف گذاری برای احیای 2 هزار واحد صنعتی راکد در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید