خرسند ترین کشورهای دنیا در سال 2019 و جایگاه ایران

به گزارش مجله ایرکا، خرسندی در فکر هر فرد معنی متفاوتی دارد و همین مقدار گیزی اندازه خرسندی را سخت می نماید. اما موسسه ای جهانی با مقدار گیری معیارهای خاصی مانند سطح عایدی، رفاه اجتماعی، فساد مالی، امید به زندگی و … سعی می نماید اندازه خرسندی شهروندان هر کشور را مقدار گیری کند و بر اساس آن خرسند ترین و ناراحت ترین کشورهای جهان را معین کند!

خرسند ترین کشورهای دنیا در سال 2019 و جایگاه ایران

برای تهیه این فهرست 156 کشور دنیا آنالیز شده اند. البته سال جاری تغییراتی را در معیارها ایجاد نموده اند. آنالیز که سال جاری اجرا شده بیشتر بر روی خوشبختی و جامعه تمرکز دارد؛ بر روی فناوری هایی که وارد زندگی مان شده، هنجارهای اجتماعی که حد و مرزهای جامعه را تعیین می نمایند و البته درگیری های سیاسی و دولتی. بعلاوه سال جاری اندازه سخاوت و رفتارهایی از این گونه در یک جامعه، اندازه دسترسی به اینترنت و اعتیاد هم بر روی رتبه شادی شهروندان یک کشور تاثیر گذار خواهد بود.

این شما و این هم 10 کشور راضی بالای فهرست سال جاری:

  1. اتریش

اتریش به خصوص در زمینه حمایت اجتماعی و آزادی شهروندانش رتبه بالایی به دست آورد و هیچ شکی نیست که مرکز آن وین نقش بسزایی در این موضوع داشت. وین به عنوان زنده ترین شهر دنیا هم در نظر گرفته شده است.

  1. کانادا

پارسال کانادا در رتبه هفتم فهرست قرار داشت و سال جاری دو پله پایین تر آمده. با این حال این دومین کشور بزرگ دنیا هنوز هم در هر فهرستی که از کشورهای خوب که تهیه می گردد جای دارد و این را هم تا حدی مدیون کم جمعیت بودنش است. با این زمین های گسترده و این جمعیت کم هر کسی می تواند در هر جایی از این کشور که می خواهد سکنی گزیند و بهشت شخصی خودش را داشته باشد!

  1. نیوزلند

بار دیگر نام نیوزلند در جایگاه هشتم نهاده شد. نیوزلند کشوری آرام و شگفت انگیز است که فرقی نمی نماید برای سرگرمی به آن رفته باشید و یا در آن زندگی می کنید، در هر صورت کشوری آرمانی است. این کشور در فهرست کشورهای غیر اروپایی در رتبه دوم قرار می گیرد.

  1. سوئد

سال جاری سوئد جای کانادا را گرفت و به رتبه هفتم فهرست رسید. سوئد یک بار دیگر به خاطر حمایت اجتماعی بالایی که از شهروندانش می نماید و امید به زندگی بالایی که دارد در فهرست 10 عدد از راضی ترین کشورهای دنیا نهاده شد.

  1. سوئیس

سال جاری یک جایگاه دیگر هم پایین رفت. سوئیس بی طرف و دلفریب در سال 2015 در بالای این فهرست نشسته بود اما کم کم نزول کرد و پله پله پایین آمد. اما هنوز هم اصلا کشور بدی نیست (!) و این را مدیون اقتصاد شکوفا، امید به زندگی عالی و مالیات کمی است که می گیرد و ثروت را از تمام دنیا به خود جلب می نماید.

  1. هلند

شرایط هلندی ها هم بد نیست! سبک زندگی آرام و بی تشویش و مهمان نوازی شان آنها را به پنجمین کشور راضی دنیا تبدیل نموده است. زندگی بدون دردسر و آزادی که دارند نقاط قوتی است که لبخند را بر لب هر شهروند هلندی نشانده است.

  1. ایسلند

با اختلاف عادلانه ترین کشور دنیا است. ایزوله بودن ایسلند به جای آنکه زندگی را برای شهروندان اندکش سخت کند، به عکس باعث برقراری برابر در کشور شده است. مالیات پایین، خدمات درمانی مجانی، سیستم آموزشی عالی و در دسترس برای همه شهروندان (از هر 10 ایسلندی یک نفر کتاب منتشر نموده است) و طبیعت فوق العاده ای که در هنگام گشت و گذار در آن فکر می کنید به بهشت پا گذاشته اید، آیا می توان این ها را دوست نداشت؟! در سال 2018 ایسلند اولین کشوری بود که پرداخت عایدی مساوی به زنان و مردان را اجباری کرد.

  1. نروژ

نروژ هم از سال پیش تا به حال 1 پله پایین آمده و از سال 2017 دو جایگاه سقوط نموده است. با این حال هنوز هم جز کشورهای خیلی خوشبخت است. نروژ را می توان زیباترین کشور اروپایی دانست که فساد در آن خیلی اندک تا رو به صفر است، شهروندان آن از حمایت اجتماعی عالی برخوردارند، آزادی زیادی دارد و در بالای فهرست پر رونق ترین کشورهای دنیا است.

  1. دانمارک

از سال 2016 که دانمارک در بالاترین جایگاه این فهرست قرار داشت شاهد سقوط جزئی آن بوده ایم. مردم دانمارک امید به زندگی بالایی دارند و نظام مالی شان هیچ فسادی ندارد. به همین دلیل است که دانمارک می تواند سال دیگر برای رسیدن به رتبه اول این فهرست کوشش کند.

  1. و برنده سال جاری … فنلاند (بار دیگر)

سال جاری هم در جایگاه نخست ماند و مایه رشک کشورهایی شد که می خواستند سال جاری در این مقام بنشینند! 5.5 میلیون شهروند فنلاند در چندین رتبه بندی مقام اول را کسب نموده اند. سخاوت مردمش و نظام مالی بدون فسادش و فراوری ناخالص داخلی عالی اش، به همراه منظره ها خیره نماینده اش، آزادی که دارد و ساختار اجتماعی منسجمش این کشور را به شادترین کشور دنیا برای زندگی بدل نموده است. حتی اگر نمی توانید در آن زندگی کنید پیشنهاد می کنم سفری به آن داشته باشید، چه به مرکز شلوغ آن باشد و چه به شهرهای خلوت تر.

و اما جایگاه ایران …

ایران در میان 156 کشور رتبه 117امین کشور شاد دنیا را به خود اختصاص داده است!

منبع: فوت و فن / forbes.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1455

به "خرسند ترین کشورهای دنیا در سال 2019 و جایگاه ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "خرسند ترین کشورهای دنیا در سال 2019 و جایگاه ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرسند ترین کشورهای دنیا در سال 2019 و جایگاه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید