دانشگاه پیغام نور عدالت آموزشی را محقق ساخته است

به گزارش مجله ایرکا، رییس دانشگاه پیغام نور گفت: دانشگاه پیغام نور با انتقال آموزش در تمام نقاط کشور عدالت آموزشی را محقق ساخته است.

دانشگاه پیغام نور عدالت آموزشی را محقق ساخته است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، تقی زاده رئیس دانشگاه پیغام نور کشور در جلسه نشست صمیمی ریاست عالی دانشگاه و هیئت رئیسه با کارکنان اداری خراسان رضوی: جلسات نهاد های 31 گانه دانشگاه با ترکیب هئیت رئیسه تشکیل می گردد.

وی ادامه داد: نخستین سفر استانی به شهر مشهد و استان خراسان رضوی که مرکز معنوی کشور است شروع شد تا از نزدیک در جریان موضوعات قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مجموع دانشجویان دانشگاه پیغام نور کشور امروز 396 هزار دانشجو در مقاطع سه گانه کارشناسی، ارشد و دکتری داریم بیان نمود:به ازای هر 200 دانشجو یک نفر عضو هیئت علمی و به ازای هر 100 دانشجو یک کارمند جذب شده است.

وی توضیح داد: بودجه اختصاصی به دانشگاه پیغام نور تنها 60 درصد از احتیاج ها را برآورده می نماید و پیش بینی می کنیم بوده سال 1401 این رقم به 50 درصد تقلیل یابد.

تقی زاده اضافه نمود: با توجه به پتانسیل های دانشگاه باید عایدی های اختصاصی را افزایش دهیم.

وی گفت: دانشگاه پیغام نور به سمت دانشگاه نسل سوم و مهارت آفرین حرکت میکند، هم اکنون 65 درصد اعضای هیئت علمی در علوم انسانی، 21 درصد علوم پایه و 17 درصد در بخش فنی و مهندسی فعالیت می نمایند.

وی بیان نمود: هم اکنون حدود سه هزار و 793 عضو هیئت علمی، 9 هزار و 700 مجموع کارکنان اداری اشتغال دارند و 369 واحد مرکزی و دانشگاهی در دانشگاه پیغام نور سطح کشور وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه 127 واحد و مرکز در دانشگاه ادغام شدند گفت: 32 واحد دیگز نیز فرصت دارند تا حد نصاب لازم را کسب نمایند.

وی توضیح داد: استقبال خوب از دانشگاه پیغام نور منجر به افزایش ظرفیت در دانشگاه شده است، در سال نو تحصیلی 158 هزار ورودی نو داشته ایم و شاهد 47 درصد رشد افزایش ظرفیت در مقاطع سه گانه بودیم.

وی با تاکید بر تفاهم نامه با ارگان ها و دستگاه های دیگر خاطر نشان کرد: تفاهم نامه های متعددی با معاونت عمرانی وزیر کشور، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه آزاد در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: دانشگاه پیغام نور با انتقال آموزش در تمام نقاط کشور عدالت آموزشی را محقق ساخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1402

به "دانشگاه پیغام نور عدالت آموزشی را محقق ساخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه پیغام نور عدالت آموزشی را محقق ساخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید