رشد 21 هزار درصدی سهام سی دی پراجکت در دهه گذشته به لطف ویچر

به گزارش مجله ایرکا، گرالت ریویایی - یک جنگجوی قرون وسطاییِ تنها که به شکار هیولاهای فراطبیعی می رود - جاده پررونقی را برای موفقترین سهام اروپا در دهه گذشته باز نموده است.

رشد 21 هزار درصدی سهام سی دی پراجکت در دهه گذشته به لطف ویچر

شرکت لهستانی سی دی پراجکت (CD Projekt SA) - سازنده بازی های ویدیویی ویچر (Witcher) - از یک رشد 21 هزار درصدی (210 برابری) از انتها سال 2009 تا امروز اطلاع داد - که با فاصله بزرگترین جهش است نسبت به سایر سهامی که در حال حاضر در شاخص اروپایی سهام Stoxx 600 فهرست شده. این رشد سهام، علی رغم سقوط بازار داخلی لهستان حاصل شده است؛ بازاری که در یک دهه گذشته با گرفتاریهای زیادی دست و پنجه نرم نموده است، چنانکه شاخص بورس ورشو (WIG 20) نسبت به ده سال پیش - و با وجود رشد 65 درصدی سهام خارجی Stoxx 600 در همین زمان - یک سقوط 11 درصدی را تجربه نموده است.

گرچه جهش ناگهانی سهام این استودیوی مستقل بازیسازی، از زمان عرضه بازی نقش آفرینی ویچر 3 در سال 2015 آغاز شده، آزمون واقعی سال بعد و با انتشار عنوان جدید سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) خواهد رسید.

رویکرد متفاوت سی دی پراجکت در قبال ساخت بازی - که برخلاف ناشرین و توسعه دهندگان دیگری چون الکترونیک آرتز (EA) و اکتیویوژن بلیزارد (Activision Blizzard) در هر زمان تنها بر یک پروژه تمرکز می نماید - ریسک شرکت را برای ماه آوریل پیش رو بسیار بالا برده است. رشد 86 درصدی سهام سی دی پراجکت تنها در امسال، ارزش این شرکت را به حدود 6.8 میلیارد دلار رسانده است، و از انتظار بالای سرمایه گذاران خبر می دهد. تحلیلگران تخمین می زنند که درآمد شرکت ممکن است به رقم 845 میلیون دلار برسد - یعنی چهار برابر بیشتر از رکورد سال 2015.

انتظار می رود که سایبرپانک 2077 - داستانی آینده نگرانه که در یک محیط دیستوپیایی شهری رخ می دهد - نسبت به سلف فانتزی و قرون وسطایی خود، برد بیشتری داشته باشد. این پرخرجترین محصول سی دی پراجکت، پیش از اینکه دستگاههای جدید سونی و مایکروسافت به بازار عرضه شود، نهایت توان کنسولهای امروزی را خواهد سنجید.

منبع: Bloomberg

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 27

به "رشد 21 هزار درصدی سهام سی دی پراجکت در دهه گذشته به لطف ویچر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 21 هزار درصدی سهام سی دی پراجکت در دهه گذشته به لطف ویچر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید