زرقی: علوم پزشکی شهید بهشتی در صدر تحقیقات دانشجویی ، اولین پژوهشکده چشم اسفند 98 راه اندازی می گردد

به گزارش مجله ایرکا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به راه اندازی اولین پژوهشکده چشم گفت: این دانشگاه در صدر جدول تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی کشور است.

زرقی: علوم پزشکی شهید بهشتی در صدر تحقیقات دانشجویی ، اولین پژوهشکده چشم اسفند 98 راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و رییس بیستمین جشنواره پژوهشی ابوریحان در این جشنواره که صبح امروز در دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار گردید، گفت: ارتقای کیفی تحقیقات و جهت گیری پژوهش ها، هدفگذاری معاونت تحقیقات و نوآوری است که در سایه آنها، دانشگاه نسل سوم و بین المللی سازی پژوهش رخ می دهد.

زرقی شاخص های رتبه بندی پژوهش دانشگاه را 4 محور فراوری علم، بودجه، زیرساخت پژوهشی و توسعه ظرفیت نیروی انسانی بیان نمود و ادامه داد: برونداد پژوهشی، مقالات منتشر شده در 25 درصد برتر نشریات، تعداد مقالات منتشر شده با همکاری بین المللی، تعداد ارجاعات وغیره از جمله زیرشاخه های محور فراوری علم هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تعداد مقالات را روبه افزایش دانست و گفت:در سال 2012 حدود 1000 مقاله داشتیم، اما در سال 2018 از مرز 3 هزار مقاله گذشته ایم. سال گذشته 54 هزار مقاله در ایران چاپ شد که 18 هزار مقاله آن ها مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده است و این موضوع نشان می دهد که در امر کیفیت خوب سرمایه گذاری نموده ایم.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر تعداد مقالات پراستناد دانشگاه با رشد روبرو بوده است، گفت: از هر 4.5 مقاله چاپ شده در دانشگاه، 1 مقاله با همکاری های بین المللی بوده است که این موضوع دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را به رتبه دوم در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور رسانده است.

زرقی بیان کرد: خوشبختانه امروز به بیداری لازم رسیدیم و اعضای هیئت علمی خاموش دانشگاه که سال گذشته حدود 200 نفر بودند، سال جاری به 163 نفر رسیده اند و همچنین شاهد رشد 107 پله ای در نظام رتبه بندی وبومتریکس 2019 و رشد 74 پله ای در نظام رتبه بندی لایدن هستیم.

وی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را در صدر جدول تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی کشور دانست و درباره تسهیلات حمایتی معاونت تحقیقات در سال 98 بیان نمود: علاوه بر تسهیلات گذشته مثل حمایت اقتصادی از دستیاران با مقاله نمایه دار، حمایت اقتصادی از نشریات، حمایت اقتصادی از دانشگاه ها و غیره، اعطای گرانت همتاپروری و گرانت پژوهشگران را به حمایت های خود اضافه کردیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به تدوین نقشه تمایز در پژوهش و 25 طرح ثبت بیماری در سال 98 اضافه کرد: امیدواریم که اسفندماه سال جاری از اولین پژوهشکده چشم کشور رونمایی کنیم.

به گفته زرقی، درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دارای 5 مرکز رشد (با دستور رییس دانشگاه 1 مرکز رشد دیگر راه اندازی خواهد شد)، 77 واحد فناور، 80 شرکت دانش بنیان و 46 محصول تجاری سازی دارد که تمام این ها باعث شدند 258 تحصیل نموده مشغول به کار شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 15

به "زرقی: علوم پزشکی شهید بهشتی در صدر تحقیقات دانشجویی ، اولین پژوهشکده چشم اسفند 98 راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زرقی: علوم پزشکی شهید بهشتی در صدر تحقیقات دانشجویی ، اولین پژوهشکده چشم اسفند 98 راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید