صدرنشینی Star Wars Jedi: Survivor؛ لیست فروش بازی های هفته

به گزارش مجله ایرکا، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بازی Star Wars Jedi: Survivor رتبه اول جدول فروش هفتگی در بریتانیا را بدست آورده و دومین بازی بزرگ سال از نظر فروش در هفته اول انتشار است.

صدرنشینی Star Wars Jedi: Survivor؛ لیست فروش بازی های هفته

بازی تازه کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، پشت سر بازی میراث هاگوارتز نهاده شده است، اما در فهرست پرفروش ترین بازی ها در زمان عرضه به صورت فیزیکی در بریتانیا بسیار جلوتر از بازسازی رزیدنت اویل 4 نهاده شده است. بعلاوه این بازی هشتمین بازی جنگ ستارگان از نظر فروش در هفته اول در 30 سال گذشته است. با این حال، فروش اولیه بازی 35 درصد کمتر از فروش نسخه قبلی آن یعنی Star Wars Jedi: Fallen Order است. البته این آمار فقط فروش فیزیکی را در بر می گیرد و اگرچه Fallen Order در سال 2019 منتشر شد، اما در آن موقع خرید بازی ها به صورت دیجیتالی مانند اکنون رایج نبود.

از طرفی بازی Jedi: Survivor قیمت بالاتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد و این موضوع در فروش آن بی تاثیر نیست. در واقع طبق گزارش ها بازی بیش از 10 پوند قیمت بیشتری نسبت به Jedi: Fallen Order دارد و عایدی آن در مقایسه با نسخه قبلی خود تنها 19 درصد کاهش یافته است. در این میان 82 درصد از فروش بازی روی پلی استیشن 5 و 18 درصد روی ایکس باکس بوده است. لازم به ذکر است که به علت محبوبیت نسخه های دیجیتالی روی کنسول های ایکس باکس، این آمار فروش نسخه فیزیکی با آمار فروش کلی متفاوت خواهد بود.

پرفروش ترین بازی هفته گذشته یعنی Dead Island 2، به جایگاه دوم سقوط نموده است. فروش بازی در هفته دوم عرضه بازی تنها 45 درصد کاهش یافت که برای یک بازی اکشن AAA غیرعادی است زیرا افت فروش اینگونه بازی ها معمولا بیشتر است. استودیوی سازنده بازی، دیپ سیلور (Deep Silver) قبلا اعلام نموده است که بازی یک میلیون واحد فروخته است که یک موفقیت برای بازی محسوب می گردد. گزارش ها بعلاوه نشان می دهد که دو سوم از فروش هفته اول Dead Island 2 به وسیله فروشگاه های دیجیتالی بوده است.

در جای دیگر از جدول، فیفا 23 پس از افزایش فروش 3 درصدی، به رتبه 3 بازگشت. ماریو کارت 8 دلوکس با وجود افت فروش 3 درصدی، رتبه 4 را در اختیار دارد و میراث هاگوارتز پس از 12 درصد افزایش فروش نسبت به هفته قبل، در رتبه پنجم نهاده شده است. از طرفی ماینکرفت لجندز که هفته گذشته در جایگاه دوم قرار داشت، پس از افت فروش 62 درصدی، به جایگاه هفتم سقوط کرد. در نهایت بازی Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp که هفته گذشته روی نینتندو سوییچ عرضه شد و در جایگاه سوم نهاده شد، پس از 70 درصد کاهش در فروش خود به جایگاه هفدهم بسنده کرد.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را در هفته منتهی به 29 آپریل 2023 (9 اردیبهشت 1402) مشاهده کنید.

نام بازیجایگاه فعلیجایگاه قبلی
Star Wars Jedi: Survivor1-
Dead Island 221
FIFA 2335
Mario Kart 8 Deluxe44
Hogwarts Legacy57
Super Mario Odyssey66
Minecraft (Switch)79
Minecraft Legends82
Call of Duty: Modern Warfare 2912
Resident Evil 4 Remake108

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1576

به "صدرنشینی Star Wars Jedi: Survivor؛ لیست فروش بازی های هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرنشینی Star Wars Jedi: Survivor؛ لیست فروش بازی های هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید