ایکس باکس سری اس با حافظه یک ترابایتی رونمایی شد؛ مشکی و پنجاه دلار گران تر

به گزارش مجله ایرکا، ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) را می توان یکی از محبوب ترین کنسول های ایکس باکس دانست. این کنسول برخلاف تصور عملکرد بسیار خوبی داشت و به نوعی بهتر از سری ایکس نیز در زمینه فروش عمل کرد. علت آن هم قیمت بسیار خوب و طراحی بهینه آن است. از طرفی بسیاری از گیمرهای معمولی همچنان با رزولوشن 1080p کار نموده که این کنسول به راحتی از پس آن برمی آید.

ایکس باکس سری اس با حافظه یک ترابایتی رونمایی شد؛ مشکی و پنجاه دلار گران تر

کنسول سری اس از همان پردازنده موجود در کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس استفاده نموده ولی کمی ضعیف تر است. به این شکل که این کنسول دارای اندازه رم کمتر بوده و قدرت گرافیکی کمتری هم دارد. همینطور اینکه درایور نوری هم ندارد. مایکروسافت این کنسول را برای افرادی طراحی کرد که نمی خواهند هزینه زیادی برای کنسول خود بکنند و با این حال یک دستگاه نسل نهمی می خواهند.

یکی از مسائل اصلی کنسول ایکس باکس سری اس حافظه آن است. این کنسول دارای 512 گیگابایت حافظه بوده که 364 گیگابایت آن در دسترس کاربر است. با توجه به عناوین امروزی و حجمی که دارند، قطعاً این اندازه کم بوده و می تواند برای کاربر آزاردهنده باشد. شما می توانید برای کنسول سری اس حافظه جانبی مخصوص را بخرید اما این حافظه جانبی قیمت بسیار بالایی داشته و چندان ارزش خرید برای این کنسول را ندارد.

حال با توجه به استقبال بسیار خوبی که از این دستگاه شد، مایکروسافت تصمیم گرفت تا یک نسخه نو از آن عرضه کند. نام این کنسول ایکس باکس سری اس مشکی کربن (Carbon Black) است. این دستگاه از لحاظ سخت افزاری هیچ تفاوتی با سری اس عادی نداشته و تنها دارای حافظه بیشتر است. به این معنا که این کنسول سیاه رنگ دارای 1 ترابایت حافظه داخلی بوده که با توجه به چیزی که در سری ایکس شاهد آن بودیم، حدود 800 گیگابایت آن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

قیمت این کنسول نیز 350 دلار بوده و از تاریخ 10 شهریور (1 سپتامبر) در دسترس هواداران قرار خواهد گرفت.

منبع: Destructoid

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1594

به "ایکس باکس سری اس با حافظه یک ترابایتی رونمایی شد؛ مشکی و پنجاه دلار گران تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس سری اس با حافظه یک ترابایتی رونمایی شد؛ مشکی و پنجاه دلار گران تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید